Már a tutorial elején sikeresen szinte porrá törtem a kocsit, de hatalmas szerencsémre ennek két okból sem lett semmiféle következménye. Az egyik, hogy a játék szinte észre se vette, a mellettem ülő társam szólt be kétszer csupán. A másik, hogy a következő átvezető moziban amúgy is totálkárosra törik a rendőrautónk, mivel kisodródunk, amikor kilöknek az autópályán. Igaz, közben egy elítélteket szállító buszról is kimenekítenek embereket, de az autót így már senki sem írhatja a számlámra, a történetszálba foglalt baleset mindent jótékony homályba burkol.
Legközelebb, miközben egy fekete autót keresünk megpróbálnak lefizetni, amit elfogadhatunk, de el is háríthatunk, jelezhetjük is a jelentésünkben, de ki is hagyhatjuk, sőt, figyelmeztetést is adhatunk. Ilyen kalandos igazoltatás után gondoltam ismét próbát teszek az autóval. Jó 80 mérföld per órás sebességgel frontálisan belerongyoltam az első szembejövő civil autóba, a kocsi kinézetileg gyűröttebb állapotba került, a motor kijelző „HP csíkja” 100-ról 88-ra ugrott le és a társam megjegyezte, hogy szép napunk van, sok a meló. Ennyi történt és gurultunk tovább, gyűrött rendőrgépkocsiban a következő gyanús autó felé. teljes lelki nyugalomban.
Már akkor gyanúsnak kellett volna lennie, hogy itt egy rejtett AAA-s címről van szó, amikor feltűnt, hogy egy pontig minden autó rendszáma ugyanaz (HWPS 24), nincsenek sofőrök az autókban, majd ennek a hatása alatt gyökkettővel nekigurulva egy sebességkorlátozás táblának ismét gyűröttre törtem a kocsit. De ezzel megint csak nem volt még vége a kalandoknak. Riasztottak egy balesethez, ahol két összetört autót, két véres arcú férfit találtam, akik szinte ugyanúgy néztek ki az irataikon, de az egyik 82 a másik 26 éves volt – az ördög ugye a részletekben rejlik.
A balesetről annyit tudtak mondani, hogy ők csak vezettek és bumm, csattanás, ennyi. Az egyikük mintapolgár volt az adatbank szerint, a másik betörés, gyilkosság, fegyveres rablás és hasonlók miatt ült, de úgy tűnik jelen esetben nem volt lényeges információ. Nyom semmi, a két jómadár hallgat, mint a sír, úgyhogy leadtam a jelentés annyival, hogy fogalmam sincs mi, miért és hogyan történt, de az ügy meg lett oldva.
Újabb riasztás, hogy lövöldözést hallottak egy benzinkút mellett. Odaérek, a játék a kezembe nyomja a pisztolyom és ha nem moccanna a képernyő lövésenként vagy nem szállna fel egy szám az ellenségből, akkor nem hinném el, hogy itt vad lövöldözés zajlik három elkövető ellen. A benzinkút tárolóját és a csak úgy odarakott vörös színű (amúgy minden más játékban robbanásra kitalált) kis gázpalackot nem lehetett felrobbantani, úgyhogy gondoltam próbát teszek a civil autókkal a parkolóban vagy az úton. Rájuk sem voltam hatással, úgyhogy még tovább csökkent annak az esélye, hogy itt a játék készítői bármit is komolyan gondoltak.
Egy elkötelezett rendőr mindig készen áll. Még akkor is, ha a riasztás a térkép egy távoli, de autópályán gyorsan megközelíthető pontján van. Egy dologgal nem számoltam lelkes rendfenntartóként, mégpedig azzal, hogy ez a játék, szimulátorként dugókat is generál, hogy átérezhessem a nagyvárosok és a mindenki autóval jár még a sarki boltba is, valamint a random csúcsforgalom életérzésért. Ez itt, ebben a remekműben úgy jelenik meg, hogy elindulunk egy baleset vagy hasonló felé és már tíz kilométeres sor áll.
Ez még nem lenne gond, de nincsen leállósáv, kerülő, semmi olyan szakasz, ahol kerülni lehetne. Sebaj, végülis vannak megkülönböztető jelzéseim, szép színes lámpáim, villogók és sziréna. Ezt legalább érzékelik a járművek és mintha lehúzódással is próbálkoznának, de egy ponton ez abból kezd állni, hogy az autók előttem oldalra csúsznak (nem, nem gurulnak) kicsit (!) és így adnak helyet. Ha viszont ez sem működik, akkor egy autófolyosón kell elvergődnöm a helyszínig, amiben minden koccanás HP-ba kerül, vagyis az esetek egy részében óvatos vezetéssel sem érek oda, ha pedig megunom és rálépek a gázpedálra, akkor biztosan.
Szóval összegezve az élményáradatot, az autóvezetés rettenetes, a fegyverek/harc (már, ha annak lehet nevezni) csapnivaló, a grafika pocsék és a karakterek sablonosak bár 1-2 jó beszélgetést azért hallhatunk tőlük. A küldetésekben lenne némi fantázia, de a megvalósítás nehézkes és macerás, az autós közlekedés rettenetes helyzeteket teremt és a játék szimuláció részét tekintve kb. semminek semmi következménye nincs, kivéve az úgynevezett karakterfejlődésnek nevezett fekete/fehér döntési lehetőségeket. De lehet-e ilyen szigorú lenni egy olyan játékkal, amibe még rendőrös-fánkos viccet is tettek, vagy ahol a „gazdag emberekkel legyél elnéző vagy korrupt nyugodtan” lifehack is bekerült.
Egyébként pedig azért jó ilyen játékokba belefutni, mert a „komoly” cikkírás mellett a szarkasztikus írásmódot is gyakorolhatja az egyszeri teszter és kiélheti a humoros, vagy annak szánt megjegyzésekben azt a frusztrációt, amit egy ilyen játéknak csúfolt termék létrehozása okozhatott – remélhetőleg – minden rajta dolgozó szerencsétlen szakembernek. Eskü mindenki jobban jár a régi Rendőrakadémia filmekkel, akár szerette őket, akár nem, ugyanis ezt a vonatszerencsétlenséghez hasonlatos katyvaszt szigorúan, kizárólag és csakis kőkemény, elhivatott, gyakorló mazochistáknak javasolnám, de még nekik is félve.