Napjainkban már elképesztően nehéz olyan navigációs szoftvert létrehozni, ami minden felhasználó igényét egyszerre képes kielégíteni. De a hazai NNG megpróbálja felvenni a versenyt a modern fejlesztésekkel, miközben a gyökereit sem engedi el, és ebben a projektben az állam is támogatja a vállalatot a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap révén.
A kifejezetten navigációs célt szolgáló szoftverek körében globálisan talán az iGO a legismertebb, és az NNG a továbbiakban is erre épít a közleménye szerint, miközben már egy egészen újszerű rendszeren dolgozik. A cég által hibridnek aposztrofált megoldás attól lesz hibrid, hogy offline és online részei is lesznek a működés során. Az alapok továbbra is szilárdan teljesítő offline navigációról gondoskodnak majd, de itt már rendszeres frissítések és más funkciók is képbe kerülnek majd online kapcsolat révén.
Az NNG célja, hogy a felhasználók számára mindig a legfrissebb térképadatokat tudja biztosítani, hogy naprakész módon legyen képes bonyolítani a navigációt, hogy ezzel garantálja a lehető legjobb vezetési élményt. A vállalat tisztában van azzal, hogy az autóipar és a közlekedés soha nem látott tempóval fejlődik, és annak érdekében, hogy a jövőben is képes legyen kiszolgálni az igényeket, megalkotott egy multi-platformos, skálázható, modulárisan felépülő navigációs rendszert, ami egyelőre még prototípus stádiumban van.
A kutatási és fejlesztési központjában az NNG szakemberei olyan megoldással álltak elő, aminél a felhasználók már elfelejthetik azt a régi rossz szokást, hogy az autókban található gyári navigáció nem frissen várta a sofőrt, a frissítés pedig körülményes volt. Itt már az autó átvételekor, teljesen frissen tölthető le a térkép a felhős adattárolóból, és a későbbi változások is folyamatosan bekerülnek. „Az úttervezéshez szükséges térképek nagy pontosságúak és közel valós időben állnak rendelkezésre bárhol járunk a világban.” – olvasható a cég közleményében.
Sokan az okostelefonjukat használják navigálásra, mert a beépített rendszereknél frissebb térképekkel dolgoznak az online adatbázisokra támaszkodó alkalmazások. De a hibrid navigációs megoldással az NNG úgy látja, hogy hatalmas előrelépést tudnak tenni a fedélzeti navigációs szolgáltatások, és újra előtérbe kerülhetnek ezek. Egyéb részletet a prototípussal kapcsolatosan az NNG egyelőre nem közölt, ami részben annak is betudható, hogy nem egy teljesen kész termékről van szó egyelőre.
Közel 2 milliárdos költségvetésből lett finanszírozva a mostani projekt, és 30 hónap alatt jutott el az aktuális szintre.
Az NNG-nek egyébként muszáj naprakész fejlesztésekkel szolgálnia a megváltozott igényekhez igazodva, hogy ne essen el a partnerkörétől. És el is mondta a vállalat, hogy a lehető legjobb rugalmasságra törekedve az NDS nemzetközi szabványnak megfelelően hozta létre a hibrid rendszert. Hiszen például a német autógyártók már szinte csak ilyen kompatibilitást nyújtó megoldásokat alkalmaznak.
Azzal számol a vállalat, hogy a jövőben mindenképpen a szabványosított, hibrid navigációs rendszerek jutnak majd szerephez a gépjárművekben. És ezzel a mostani fejlesztéssel hosszú távon megalapozhatja a sikerét az autóipari piacon.