Shop menü

HIBÁS BIOS ÉRKEZETT A HP PROBOOK SOROZAT EGYES TAGJAIHOZ, MŰKÖDÉSKÉPTELENNÉ VÁLTAK

A hiba a jelek szerint néhány asztali konfigurációt is érint. A probléma nem csak az, hogy használhatatlanná váltak a rendszerek, hanem az is, hogy sokra már nincs jótállás...
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Hibás BIOS érkezett a HP ProBook sorozat egyes tagjaihoz, működésképtelenné váltak

A HP egyes noteszgépei és asztali konfigurációi az elmúlt hetek folyamán egy erőltetett BIOS frissítést kaptak, ami egyes esetekben sajnos nem végződött jól: a rendszerek tulajdonosai arról számoltak be, a folyamat következtében használhatatlanná váltak a gépek. Az ügy egy HP ProBook 455 G7-es noteszgép tulajdonosának a HP hivatalos fórumán írt bejegyzése alapján került napvilágra, majd nem sokkal később több egyéb panaszos is arról számolt be, esetenként 8-10 gép is használhatatlanná vált a BIOS frissítést követően, amit erőltetett módon, automatikusan végzett el a HP Assistant.

A BIOS frissítése összességében egy stabil rendszert igénylő feladat, a háttérben sem érdemes feladatokat futtatni közben, amelyek esetleg problémákat okozhatnának a frissítés folyamatában. Rendszerint a legjobb döntés, ha nem Windows alól végezzük el a frissítést, így lehet elérni azt, hogy semmi se szóljon bele a folyamatba és egy esetleges rendszer-összeomlás miatt se sérüljön a BIOS. Amennyiben a BIOS frissítése során hiba keletkezik, attól téglává válhat a rendszer, ami a szimpla BIOS chippel ellátott gépeknél elég nagy probléma, igaz a hibát lehet orvosolni, „csak” újra kell írni a BIOS-t tartalmazó EEPROM-ot, vannak erre célhardverek és specialista szervizek is foglalkoznak a folyamattal.

Egyes felhasználók szerint az automatikus, erőltetett BIOS frissítés során a szoftver azzal sem foglalkozott, hogy az éppen elindított noteszgép akkumulátora alacsony töltöttségi szinten van, ami mindenképpen probléma, ha éppen nincs kéznél a töltő és a felhasználó eleve nem számított arra, hogy a rendszer indítását követően erőltetett BIOS frissítésre kerül sor.

Galéria megnyitása

Az érintett noteszgépek jellemzően 2020-ban kerültek forgalomba, így már nincs rájuk jótállás, ami azt is jelenti, hogy nem biztos, hogy a HP segíteni fog a probléma megoldásában. Egyes felhasználók arról számoltak be, hogy gépeik még néhány napnyi jótállással rendelkeznek, így jó eséllyel garanciális ügyintézés keretén belül kelhetnek ismét életre.

A HP csapata egyelőre nem adott hivatalos tájékoztatást az ügyben, így az sem tudható, hogy pontosan mi okozta a hibát. Egyes felhasználói bejegyzések szerint bizonyos BIOS verzióról bizonyos BIOS verzióra történő frissítés során jelentkezett a hiba. Az egyik panaszosnak javították a noteszgépét, méghozzá alaplap-cserével, majd a BIOS-t az 1.14-esről az 1.17-es verzióra frissítették. Ott azt a tájékoztatást kapta, hogy az 1.15-ös BIOS-ról az 1.16-osra történő frissítés okozza a hibát, de ennek pontos okát nem részletezték.

Olyan panaszos is akadt, aki hibajegyet nyitott a HP-nél, hogy javítást igényeljen, majd közölték vele, közel 400 euróba fog kerülni a javítás, amit alaplap-cserével oldanának meg. A noteszgép már nem garanciális. Ezt természetesen nem fogadta el és csalódásának adott hangot, miszerint a gyártó hibája miatt nem hajlandó fizetni, és innentől kezdve sem a gyártóban, sem a frissítéseiben nem bízik.

Remélhetőleg a HP is rövidesen reagál az ügyre, amiből kiderülhet, pontosan mely modelleket érinti a hiba, illetve azt is elárulhatják, hol kerülhetett homokszem a gépezetbe.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére