Shop menü

HEARTHSTONE: THE WITCHWOOD – MOST VÁGJ BELE

Véget ért a mamut éve, nem jön több jáde druida és még az új lapok is jók lettek!
Csont Szilvia
Csont Szilvia
Hearthstone: The Witchwood – Most vágj bele

Erről a játékról, ha komolyan elkezdted, nem igazán lehet lekattanni. Szinte minden nap előveszed majd, legalább annyira, hogy megcsináld a napi küldetést némi aranyért, amiből majd paklit vehetsz. Mégis ez egy olyan addikció, amit én személy szerint nem bánok, mert a legtöbb időgyilkos mobiljátéknál jóval értelmesebb időtöltés, nem farmolok és gürcölök benne, hanem jó kis taktikus kártyapartikat nyomatok és közben felszabadító káromkodásokat eregetek a lapjárás miatt, ami bármikor keresztbe tehet nekem (hát igen, ez a kártyajátékok rákfenéje).

És, hogy miért érdemes éppen most belevágni? Mert az új kiegészítővel nem csak egy rakás új lap érkezett és (kissé megkésve) egy újabb Dungeon Run típusú egyjátékos tartalom, hanem ezekkel együtt elindult az új szezon is. Elbúcsúzott a Mamut Éve, vele együtt leköszöntek a Whispers of the Old Gods, One Night in Kharazan és Mean Streats of Gadgetzan kiegészítők, ami azt jelenti, hogy átkerültek a Wild játékmódba, melyben az összes eddig megjelent lap használható. Ezzel szemben a Standard meccseken csak a most induló Holló Évének paklijai játszanak, ezek a fix Basic és Classic csomagok, továbbá a Journey to Un’Goro, Knights of the Frozen Throne, Kobolds & Catacombs és természetesen az új kiegészítő, a The Witchwood lapjai. Itt érdemes megjegyezni, hogy a Classic lapok közül átkerült a Hall of Fambe-be (azaz Standarban nem használható már) még három lap: a Molten Giant, a Coldlight Oracle és az Ice Block. Ha megvannak ezen lapok nektek, akkor dustban megkapjátok a kompenzációt értük, amellett, hogy a lapokat is megtarthatjátok.

A Standard bevezetése két okból volt jó, egyrészt frissen tartja a metát, nem ragadnak be lapok/paklik hosszú távon, hanem helyet adnak új megoldásoknak és ötleteknek, továbbá az új játékosoknak nem kell ezer kiegészítőre való lapmennyiséget „bepótolni”, elég, ha csak az aktuális szezon paklijait gyűjtik. Ebből pedig az új évad indulásánál van a legkevesebb, szóval hajrá. További jó hír, hogy az indulás alkalmából az első belépésnél kaptok egy ingyen legendás lapot az új kiegészítőhöz. Bónusz küldetés pedig, hogy nyerjétek meg az új Dungeon Run kihívásokat a négy új hőssel. Ezekhez még csak gyűjtemény sem kell, hiszen nem saját paklival kell nekiindulni.

Mielőtt azonban rátérnék az új DR-ra, nézzük meg az új kártyatípusokat, amik most debütáltak. Az egyik a Rush, amely gyakorlatilag egy Chargenak felel meg, mindössze annyi korlátozással, hogy az első körben a hőst nem támadhatják a Rush minionok, csak lényeket. Igazából már volt ilyen lény a játékban, csak akkor még nem volt hozzá kulcsszó (pl.: Charged Devilsaur). A második újdonság eggyel érdekesebb, ezek az Echo kártyák, amely hatás működhet lényeknél és varázslatoknál is. Az Echo kártyákat egy körben annyiszor kijátszhatjuk amennyiszer csak a manánkból kifér, a kezünkből csak a kör végén tűnnek el. Az Echo nagyon jó ötlet volt, szuperül lehet taktikázni ezekkel a lapokkal.

Most pedig következzen a Dungeon Run. Ez a játékmód ismerős lehet a régi motorosoknak, hiszen az előző kiegészítőben mutatkozott be. Most annyi történt, hogy csavartak egy kicsit a recepten, és nem a már megszokott kasztok egyikével vághatunk neki a kalandnak, hanem négy új hős közül választhatunk, akik egyedi hősképességgel rendelkeznek, és fix főellenséget kapnak. A Cannoneer warrior lapokkal operál, és egy érinthetetlen ágyút kap a saját térfelére, ami a vele szemben lévő 1 vagy 2 miniont sebzi (ha nincsenek, akkor az ellenfelet), amikor használjuk a hősképességet. Érdemes tehát figyelni nála arra, hogy jobbra és balra tőle is pakoljunk lényeket, mert ha az ágyú kicsúszik a szélre, az nem szerencsés. A Houndmaster egy hunter, aki képességével alapból egy 1/1-es Rush kulcsszavas kutyát idéz. Azért mondom, hogy alapból, mert mindegyik új hőshöz tartoznak egyedi új kincsek/erősítések is, amik közül választhatunk minden második megnyert kör után. A Houndmasternél egy passzív erősítésre példa, hogy kap a kutyája +2 sebzést. Az újdonságok mellett persze visszaköszönnek az előző DR-ból ismerős ereklyék is. A Tracker főként egy rouge hős, de kap néhány hunter lapot is. A képessége, hogy felfedezhet (Discover) egy, a játék során már használt varázslatot. Ha még nem volt ilyen, akkor kap egy nulla manás 1 sebzést okozó spellt, ami remek kombó indító. Végül pedig ott van a Time-Tinker mágus, Toki, akinek alapból nulla manás a hősképessége és azt csinálja, hogy újraindítja a kört. Ez elsőre nem hangzik hasznosnak, ám a rengeteg random lapja miatt mégis nagyon jól tud jönni. Rossz helyre ment az Arcane Missiles vagy a Mad Bomber dinamintjai? Próbáljuk újra! Összességében a Dungeon Run igen jól sikerült, én nagyon jól szórakoztam vele, pedig a Kobolds&Catacombs-ban szinte alig piszkáltam meg a játékmódot, éppen csak annyira, hogy tudjak róla tesztet írni.

Galéria megnyitása

Ami pedig az új lapokat illeti, szerintem ez a kiegészítő kifejezetten jól sikerült ilyen szempontból. Érdekesek lettek a csak páratlan vagy páros manás dekkek, melyek a megerősített hősképességekre építenek. Baku the Mooneater a játék elején buffolja a Hero Powert, Genn Greymane pedig 1-re csökkenti a manaköltséget, lehet választani. A paladinoknál rögtön az első nap fel is tűntek a „Bakudin” dekkek, amik a tömegével idézett Silver Hand Recruitok erősítésére építenek. Igazából szerintem most minden kaszthoz építhető ütőképes dekk, még az előző szezon nagy vesztései, a harcosok is felszínre kerültek. Én például egy páratlan manás (Baku) quest warriort raktam össze, amivel nagyon jó móka játszani. Visszatérni látszik továbbá például a quest rugó is, ami az előző szezon végére eléggé kifulladt, az echo lapok (Phantom Militia) jól muzsikálnak a paklijában. Annak ellenére pedig, hogy komoly érvágásnak tűnt, hogy elvették a mágustól az Ice Blockot, több nagyon ígéretes dekkje is született, nekem sikerült szinte csak fehér és kék lapokból összehozni egy nagyon jópofát, ami a Vex Crow-ra épít. Ez a minion minden spell ellövése után idéz egy két manás random lényt.

A lényeg az, hogy akármilyen szinten is játsszátok a játékot, egészen biztos, hogy tudtok majd magatoknak egy olyan paklit építeni, amivel el tudtok majd szórakozni. Én a magam részéről attól boldog vagyok, hogy végre megszabadultunk a jáde druidáktól… így már csak a spiteful papokat kívánom néha a pokolra. Jó játékot és jó versenyzést nektek!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére