Habár sokan jogosan igyekeznek elfelejteni, milyen állapotban jelent meg sok év várakozás után a Cyberpunk 2077, sokakat azért a mai napig foglalkoztat, hogy mi történhetett valójában, és a CD Projekt Red hogy volt képes ilyen állapotban kiadni a játékot. Úgy tűnik, hogy most egy újabb darabka kerülhetett a helyére a történetben.
Az Upper Echelon Gamers nevű YouTube-csatornának ugyanis valaki kiszivárogtatott egy belsős, 72 oldalas dokumentumot, amiből az derül ki, hogy a Quantic Labs nevű, teszteléssel foglalkozó külsős cég átverhette a CD Projekt Redet. Egészen konkrétan több dologról van szó:
- a Quantic Labs hazudott a tesztelői csapatuk valódi méretéről, hogy megtarthassák a szerződést a CD Projekt Reddel, holott a csapatuk valójában jóval kisebb volt,
- a cég azt is állította, hogy tapasztalt, senior tesztelők dolgoznak a Cyberpunk 2077-en, miközben a csapat nagy része junior volt, kevesebb mint fél év tapasztalattal,
- és végül úgy tudni, hogy a Quantic Labs egy kvóta alapján adott le jelentéseket a bugokról, és hogy ezt a kvótát teljesítsék, gyakorlatilag elárasztották a CD Projekt Redet több ezer jelentéktelen bug reporttal, ami így elvonta az időt a valóban fontos hibák megoldásától.
Mindez úgy hangzik, mint aminek tényleg komoly befolyása lehetett a Cyberpunk 2077 állapotára, azonban a LegacyKilla nevű YouTube-os bennfentes beszélt a saját forrásaival a CD Projekt Rednél, akik azt mondták neki, hogy ugyan Quantic Labsnál tényleg nem volt minden rendben, de ennek közel sem volt akkora hatása a Cyberpunk 2077 állapotára, mint azt gondolni lehetne.
A névtelenül nyilatkozó CD Projekt Red-munkatárs elmondta, hogy pontosan tudtak azokról a súlyos hibákról, amikkel a játék végül megjelent, és egyszerűen azért nem tudták ezeket megoldani, mert a végén már mindenki hónapok óta túlórázott, és annyi feladatuk volt, hogy egyszerűen nem jutott rá idő a kitűzött megjelenésig.
A fejlesztő hozzátette, hogy azért sem szabad a Quantic Labsra kenni a dolgot, mert a legfontosabb technológiai dolgokat saját hatáskörben tesztelte a CD Projekt Red, és (főleg a fejlesztés végéhez közeledve) a komplex hibákat egyébként is közösen tárják fel a belsős tesztelői csapatok és a fejlesztők.
"Minden ami bejön, az átmegy a belsős tesztelői részlegen, a gyártási csapaton és a fejlesztőkön. Nem vagyunk idióták, hogy órákat töltsünk nyilvánvalóan jelentéktelen bugokkal" - mondta a forrás.
Ennek megfelelően a fejlesztő szerint a játék állapotáért kizárólag a CD Projekt Red menedzsmentje felelős.Mint mondja, a menedzsment pontosan tudta, milyen állapotban van a játék, hiszen minden egyes nap játszottak vele. Mint ahogy mindenki tudta a cégen belül. A vezetés mégis úgy döntött, hogy meg kell jelennie az adott időpontban.