A Huawei mostanra globálisan nagyon visszaesett a mobilpiacon, de a cégről mesterségesen, az utolsó utáni pillanatban leválasztott Honor márka nagyon szépen fejlődik, és az a Counterpoint Research szakembereinek is szemet szúrt, akik most előrukkoltak egy nagyobb elemzéssel arról, hogy mennyit nőtt az idei első negyedévben a cég.
A Honor Kínában már tavaly kiválóan szerepelt, és tudjuk jól, hogy Kína akkora piac, hogy igazából szerényebben csak a belpiacon is fenn tud maradni egy vállalat. Tavaly volt olyan negyedév, amikor a Honor volt a piacvezető otthon, de most egy kicsit hátrébb sorolt, harmadik lett 16%-os piaci részesedéssel, miközben korábban volt ez még 20%-os szinten is. Ott az Apple nagyon jó szerepléssel be tudta most húzni az első helyet, és az Oppo mögött lett a Honor és a Vivo holtversenyben a harmadik.
A világ más tájain korábban nem volt tényező a Honor, de ez is egészen látványosan kezd megváltozni. A Counterpoint számításai szerint Európában, a Közel-Keleten és Afrikában, valamint Latin-Amerikában is kiugróan nagy növekedést ért el éves szinten 2023 első három hónapos ciklusában a vállalat. Miközben egyébként majdnem minden gyártó kétszámjegyű visszaesést produkált.
A csökkenő eladások mellett, erős gazdasági szembeszélben a Honor összehozott Európában éves szinten egy ötszörös növekedést. Szóval nem arról beszélhetünk, hogy 20-30%-kal adott el több készüléket, hanem 400 százalék feletti volt az értékesítési mennyiség gyarapodása. Ennél pedig még jobb eredményeket hozott össze a cég a másik két nagy régióban.
A piaci elemzés alapján a Honor hatszor több okostelefont értékesített a közel-keleti országokban és Afrikában, ezzel pedig még mindig nincs vége, hiszen Latin-Amerikában pedig a vállalat több mint 700 százalékkal nagyobb mennyiségben tudott mobilokat értékesíteni, mint egy évvel korábban.
A Honor egy évvel ezelőtt ünnepelte fennállásának egy éves születésnapját, hiszen 2021 első negyedévében vált le a Huawei-ről, és állt „önálló” lábakra – állami is privát befektetők közösen vásárolták meg a márkát, és vele együtt rengeteg fejleszést és technológiát. Tavaly kezdett igazán erőteljesen globális terjeszkedésbe, és a jelek szerint működik a cég stratégiája, mert nagy léptekben tudta növelni az eladásait.
Lényeges az is, hogy a cég képes volt a teljes termékkínálata iránt növelni az érdeklődést, és a prémium eszközeit is elkezdték vásárolni az emberek, pedig ezt egyáltalán nem egyszerű elérni a Samsung és az Apple uralma mellett. 2022 elején a Honor még 95%-ban a „számozott” készülékeivel tudott forgalmat generálni Európában a cég, és ebben óriási változás állt be, mostanra ugyanis 49%-ra olvadt a számozott modellek eladási mutatója. A prémium Magic modellek forgalma 3%-ról 23%-ra erősödött, az olcsóbb X szériás gépek pedig 2% helyett már 28%-os arányt tettek ki.
A Honor Magic4 Pro, a Honor 70, valamint a Honor X8 volt a vállalat legnagyobb mennyiségben eladott eszköz a különböző sorozatokon belül.
Felismerte a Honor, hogy a drágább készülékekre mostanában jobban harapnak a vásárlók, és éppen ezért a csúcskategóriás friss Magic modelleket kifejezetten gyorsan próbálta nemzetközi szinten bevezetni. A hajtogatható készülékét is széles körben forgalmazni kezdi ebben a hónapban, 1600 euróba fog kerülni Európában ez a mobil.
A továbbiakban a Honor a mobilok mellett más termékekkel is egyre nagyobb piacot akar szerezni. Notebookokkal és táblagépekkel is erősíteni akar, miközben tolja a viselhető kiegészítők szekerét is. A cég ebből a szempontból is próbál a Huawei nyomdokaiba lépni, de azért ez nem megy annyira egyszerűen, most inkább a globális terjeszkedésbe önti a pénzt.
A Counterpoint úgy véli, hogy a Honor kitartó munkával 2024-ben már ott lehet a toplistákon is, de ehhez az kell, hogy tényleg folytatni tudja a nemzetközi növekedést. Valamint arra is szükség lenne, hogy a hazájában, Kínában ismét erőt vegyen magán, és az élre tudjon állni, de a kínai piac eléggé turbulens, ott mostanában folyamatos átrendeződést lehet látni az erőviszonyokban.