Shop menü

HATALAMAS LEHETETT VOLNA A SLEEPING DOGS 2

A Sleeping Dogs 2 világát befolyásolta volna, hogy mit csinál a többi játékos, de alapvetően mégis single player maradt volna.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Hatalamas lehetett volna a Sleeping Dogs 2

Mivel a fejlesztő United Front Games bezárt, valószínűleg a Sleeping Dogs igazi folytatása már sosem fog elkészülni. Pedig a stúdiónak egykor nagy tervei voltak a második részre, melyekből most néhány dolog kiderült egy kiszivárgott dizájn dokumentációból, amit a Waypoint szerzett meg. Érdemes megemlíteni persze, hogy ebből nem feltétlenül lehetett volna mindent megvalósítani, számos elemről a fejlesztés közben derülhet ki, hogy aránytalanul sok munkát igényel, vagy mégsem működik, ahogy azt a tervezés közben elképzelték.

A Sleeping Dogs 2 az eredeti játék után vette volna kezdetét. A főszereplő továbbra is Wei Shen rendőrtiszt, azonban kapott volna egy korrupt és nehéz természetű társat Henry Fang képében. Új helyszínt is választottak a készítők a kínai Gyöngy-folyó torkolatvidékében kiépülő új megaváros képében (ez a játékban a Pearl River Megacity néven futott). A tervek szerint a játékos a város bármelyik polgárát letartóztathatta volna, ha erre szükség van, és a nyomozásaink sikeressége nagyban befolyásolta volna egy-egy környék életét.

Shen és Fang más módszerekkel dolgozik, kettejük között menet közben szabadon válthattunk volna. Míg Shen inkább becsületes nyomozással igyekszik az ügyek végére járni, addig Fang például úgy zár rövidre egy ügyet, hogy bizonyítékot helyez el egy gyanúsított lakásán. Egy adott sztoriszál vége ennek megfelelően nagyon másként alakulhat, és mindig csak az egyik oldalt ismerhetjük meg teljesen.

Galéria megnyitása

Massively single player

A United Front Games két nagy újdonságot gondolt még ki, melyek közül főleg a második hangzik kifejezetten érdekesnek. Ezért kezdjük inkább az elsővel: ez tulajdonképpen egy mobilos társalkalmazás lett volna, ahol Jane Teng felügyelő nevében küldhettünk volna ki a városba rendőrségi egységeket, megpróbálva irányításunk alá vonni az adott régiót, és ott rendet teremteni. Ez önálló, free-to-play játékként is funkcionált volna, de a Sleeping Dogs 2 tulajdonosai összeköthették volna a játékkal, így ha például mobilon kiküldünk egy rendőrségi egységet, akkor az tévéképernyőn is megjelent volna, például egy helikopter formájában.

De térjünk át a második dologra. Ezt a fejlesztők úgy hívták, hogy "massively single player", és tulajdonképpen egy hatalmas metajátékkal kötötte volna össze a Sleeping Dogs 2 felhasználóinak cselekedeteit. Tulajdonképpen arról van szó, hogy egy játékos által végrehajtott cselekedet (bűnözők lebuktatása, letartóztatások, vagy éppen kenőpénz elfogadása) kihatással lett volna mások játékára. Tulajdonképpen a cél ezzel az lett volna, hogy elméletben a játékosok együttműködhettek volna egy-egy terület megtisztításában és élhetővé tételében, és ezek látható hatásokkal is jártak: tisztességes emberek kezdtek odaköltözni, jobb autók jártak a környéken, és hasonlók.

A dokumentáció erről azt írja, hogy a rendszer a felhőbe mentett adatok alapján hangolta volna ezt össze, de kérdés, hogy ehhez a Sony és a Microsoft adott-e volna hozzáférést. Mindenesetre valószínűleg egy külsős szerver használatával is meg lehetett volna oldani, ahová ezeket az információkat feltöltötte volna a játék.

A kiadó inkább más játékokat pénzelt

Habár eredetileg a Square Enix zöld utat adott a Sleeping Dogs 2 fejlesztésének, és megindult a prototípusok készítése, valamint a dizájn dokumentációk bővítése, végül az egész nem jutott sokáig. Ennek a források szerint több oka is volt, amiből az egyik az a fajta szenvedés, amin a csapat átment az első rész elkészítése alatt.

A játék ugyanis eredetileg True Crime: Hong Kong néven készült az Activison szárnyai alatt, ám miután a kiadó lelőtte a projektet (nem sokkal azelőtt, hogy szinte teljesen kész volt) a Square Enix vette át. Az egykori fejlesztők közül névtelenül nyilatkozó forrás szerint innentől kezdve brutális munka kezdődött a játék átalakítására és Sleeping Dogsként való megjelentetésére úgy, hogy már előtte is nagyon keményen dolgoztak a játékon, amikor még True Crime néven futott.

Úgyhogy a befejezést követően a csapat egy része úgy döntött, nem akar hasonlón átmenni még egyszer, és inkább lelépett. Ezzel párhuzamosan a Square Enix pedig elkezdett inkább a Tomb Raiderre és a Hitmanre koncentrálni, így eleve kisebb költségvetés jutott volna a Sleeping Dogs 2-re. Ez pedig megpecsételte a sorsát.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére