Harry Potter 7/2: A varázslóvilág bukása

Sok rossz játékot bemutattunk már az iPonon, az új Harry Potter viszont már-már a vállalhatatlanság szintjét súrolja. Ezt a csatát nem Harry nyerte.

Harry Potter 7/2: A varázslóvilág bukása

I. oldal

Tavaly év végén úgy fejeztem be A Halál ereklyéi első részének tesztjét, hogy az EA-nek még van fél éve arra, hogy bebizonyítsa, a Főnix rendje nem véletlen volt, és tud igényes film alapú játékot készíteni, ha akar. Ráadásul az utolsó Harry Potter film kiváló alkalom lehetett volna egy mindent elsöprő záróakkordra, főleg, hogy míg az első film cselekménye nem volt túl játékbarát, addig itt van akció dögivel, tökéletes táptalajt szolgáltatva egy igényes adaptációhoz. Most mégis itt állunk megfürödve egy katasztrofális program romjai felett úgy, hogy tudjuk, az EA nem csak ezt az epizódot, de a komplett franchise-t is elbaltázta, mert mindenkiben az utolsó játék keserű emléke marad csak meg, ha valaha is a Harry Potter jelenségre gondol majd. Már itt figyelmeztetnék mindenkit, hogy nem leszek finom, sőt, egyenesen a földbe fogom döngölni a játékot, mert egész konkrétan semmi mást nem érdemel, mint egy gyors és végzetes kegyelemdöfést.

Hét év múlva örökké

Szögezzük le már most: a Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II nem éri meg az árát, s nem csak azért, mert rossz, hanem mert elfogadhatatlanul rövid. Nem vicc, egy teljes áron forgalmazott játékhoz képest nem több, mint három óra (!!!) alatt végig lehet játszani elsőre, másodjára pedig vannak, akik két óra alatt is le tudják darálni (már ha valaki nekiesik másodjára ugye...). Ez átverés, amin tovább ront, hogy az első rész opcionális lehetőségeit a rossz kritikai visszhang hatására szimplán kiszedték a játékból. Bizony, eltűnt az arcade mód és a mellékküldetéseknek is búcsút inthetünk, hátrahagyva a nevetségességig butított kampányt, ami tulajdonképpen egy TPS a Gears of War óta kötelező fedezékrendszeres kli... de hát miért is írom én ezt le, amikor elég lenne belinkelnem az előző rész tesztjét, lévén a játékmenet egy és ugyanaz? Ahelyett, hogy fejlesztettek volna a játékon, inkább csak visszafelé lépkedtek, remélve, hogy ezzel költséghatékonyan kerülhetik meg a botrányos kritikákat.

Maga a történet egyébként ott veszi fel a fonalat, ahol az első rész letette, azaz Harry és barátai Horcruxokra vadászva bujkálnak a vadregényes angol tájon, miközben Voldemort és a halálfalók elszántak keresik őket, hogy pontot tehessenek erre a sokéves ügyre. Mivel azonban ez az utolsó fejezet, azt gondolnánk, hogy ehhez méltón tálalják majd a sztorit, fokozatosan építve fel a katartikus befejezés felé vezető főszálat. Sajnos azonban ez sem működik, a forgatókönyv csak alibiként van jelen, amit pár vacak bejátszás képében akar leerőszakolni a torkunkon a játék. A rendezés siralmas, a színészi beleélés nulla. A legalja viszont kétségtelenül a játék utolsó bossharca, aminél kiábrándítóbbat a Duke Nukem Forever óta nem láttam.

II. oldal

"Stupefy!"

Bár a játékmenet a mellékküldetések száműzésén túl ugyanaz a lineáris förmedvény, ami az első részben volt, pár dolgot igyekeztek kijavítani. A mesterséges intelligencia végre látszik, azaz a végtelen mennyiségű halálfaló nem csak áll és néz, hanem fedezékbe is vonul, sőt, nagy ritkán el is találnak, ami komoly fejlődésként értékelhető. Továbbá a pályadizájn is jobb egy kicsivel. A helyszínek változatosabbak és inkább idomulnak a lövöldözéshez, ráadásul megjelentek az ilyen játékokban elengedhetetlen távoli vagy nehezen sebezhető, pajzsos ellenfelek, gondoskodva a kötelező változatosságról. Sajnálatos viszont, hogy a Stupor varázsigén túl szinte semmire sincs szükségünk az egész játékban. Hiába van egy csomó választható ige, és hiába lépkedünk szinteket, ha mindez semmilyen kihatással nincs a játékmenetre.

Elkeserítő továbbá, hogy a készítők még arra sem vették a fáradtságot, hogy kövessék a film vagy a könyvek hagyományait. A varázsigék totál mást csinálnak, mint amit eredetileg, működésük pedig a legbutább akciójátékokat juttatja eszünkbe. Van itt kérem géppisztoly, mesterlövészpuska, gránátvető és sima pisztoly. Komolyan mondom, Harry úgy irtja ellenfeleit, hogy azt Marcus Fenix is megirigyelné. Ez a fajta játékmenet viszont teljesen aláássa az alapműveket, antipatikussá téve a végeredményt még a legelszántabb rajongóknak is.

De persze, mit is beszélek. A nyolcadik Harry Potter játék nem azoknak készült, akik szeretik a sorozatot és nem is azoknak, akik olvasták a könyveket. Mindenkiben csalódást kelt és senkit sem szórakoztat, ez pedig megbocsáthatatlan bűn. Persze fel lehetne hozni pár olyan játékelemet, ami csak azért szerepel, hogy a rajongók örülhessenek. Ilyen mondjuk a többi szereplő irányítása, mint McGalagony vagy Neville. Sajnálatos viszont, hogy semmiben sem különböznek Harryéktől, ugyanazt tudják, amit ők: guggolnak a fedezékben, majd előugorva nyomnak egy "Stupefy!"-t és leadnak vagy hetven plazmalövést a szomszédban ácsorgó halálfalóra. Igényesség nuku.

III. oldal

[bold]A sebhelyes arcú

[/bold]

A Harry Potter and the Deathly Hallows: Part II ugyanúgy néz ki, mint a már a megjelenésekor is ocsmány első rész. A karakterek animációja és mimikája nevetséges, a pályák linearitása nagyon fájó, az átvezető animációk pedig annyira rosszak, hogy nem is szívesen emlegetem őket. Ehhez jár még a magas gépigény. A tesztgépen (AMD Athlon II X2 @ 3,4 GHz; ATI HD5770; 6 GB RAM) maximális grafika mellett nem volt képes kinyomni a játékból még a 30 fps-t sem 1920x1080-ban, ami... áh, félek, hogy valami csúnyát írok, szóval legyen elég annyi, hogy ez az oldala a programnak (szintén) értékelhetetlen. A zene még valamennyire menthetne a dolgon, mert a filmből lett átvéve és ezért jó, de sajnos nem igazán idomul az akcióhoz és a helyszínekhez, így inkább kizökkent, mint szórakoztat. A hangeffektekre pedig nem pazarolom a helyet, nem érdemlik meg.

Összességében nem is tudom, hogy mit írjak, annyira csalódott vagyok. Az egész játék bugos, sokszor elakadtam a falakban és több villogó, vibráló textúrával is találkoztam. Az irányítás egérrel borzasztó, kontrollerrel egy fokkal jobb, de azért ott se várjunk varázslatot. A játéktervezés elavult, a "várd meg, míg Hermione kinyitja az ajtót, és addig tarts ki az áramló ellenfelek között" típusú szükségmegoldások tesznek ki a három órából másfelet. Ha már szóba jött a játék hossza, lehet, hogy ez inkább pozitív tulajdonság, lévén fogalmam sincs, meddig bírtam volna még ezt a szemetet. Az EA nem csak, hogy elpuskázta a lehetőséget, hogy az utolsó Harry Potter játék jó legyen, de mindennek tetejébe sikeresen megjelentette a sorozat szégyenfoltját. Innen figyelmeztetek minden olvasót, hogy kerülje  a játékot, mint a tüzet, mert nagyon-nagyon rossz.

Platformok: PC, PlayStation 3, Xbox 360, Wii, DS, mobil

Tesztelt platform: PC

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward