Shop menü

HÁROM KORÁBBI HIBÁT JAVÍT A 21.2.2-ES AMD ADRENALIN DRIVER

Új játékok nem jelentek meg az elmúlt időszakban, így friss optimalizációk sem érkeztek, de három hibával már leszámolt a fejlesztőcsapat. Sajnos még legalább 6 ismert hibajelenség vár arra, hogy hasonló sorsra jusson.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Három korábbi hibát javít a 21.2.2-es AMD Adrenalin driver

Már el is készült az AMD Radeon Software 2021 Adrenalin Edition legújabb kiadása, ami ezúttal a 21.2.2-es verziószámot viseli, WHQL aláírással azonban nem rendelkezik, béta státuszú szoftvercsomagnak minősül.

Mivel a korábbi driver óta nem jelentek meg újabb nagy és fontos játékok a piacon, így ez a kiadás most nem is hozott extra optimalizációt egyetlen friss játékhoz sem, ezt a feladatot ugyanis már letudták a korábbi kiadásoknál. Újításokra szintén nem számíthatunk, már ami a különböző technológiákat illeti, hibajavításokat azonban kapun, méghozzá szám szerint hármat.

A 21.2.2-es béta driver az alábbi hibákra kínál gyógyírt, így ha ezek közül bármelyiket tapasztaltuk már az elmúlt időszamban Radeon videokártyával szerelt rendszerünknél, érdemes letölteni a friss kiadást. Íme a lista:

  1. A Blender EEVEE renderelő motorját használva egyes objektumok renderelése hibásan zajlott le a Radeon RX 400-as és a Radeon RX 500-as sorozatú videokártyát használó konfigurációknál
  2. A Quake III Arena esetében játék közben vagy a pálya betöltésekor olykor-olykor képhibákat lehetett tapasztalni
  3. Wolfenstein: YoungBlood alatt az elvárhatónál alacsonyabb rendszer-teljesítményt tapasztalhattunk, ha az AMD Smart Access Memory funkció aktív volt

A három kijavított hibán felül sajnos még mindig szép számmal vannak olyan hibajelenségek, amelyekről ugyan már tudnak a vállalat fejlesztői, javításukra azonban majd csak később, egy későbbi driver formájában kerítenek sort. Ezekről az alábbi felsorolás ad képet:

  1. A Radeon Software frissítései közben kifagyhat vagy összeomolhat a rendszer, ha egy Oculus VR headset csatlakozik a Radeon GCN architektúra köré épülő termékekhez. A hiba javításáig a Radeon Software frissítése előtt érdemes lecsatlakoztatni a szóban forgó VR heasetet
  2. A Conunter-Strike: Global Offensive esetében a 4.3-as képarány használata mellett egyes felbontások nem jelennek meg, vagy nem érhetőek el a legördülő menüben
  3. A Radeon FreeSync esetenként nem aktiválódik Forza Horizon 4 alatt
  4. A Radeon Software egyes esetekben magasabb processzorhasználat mellett üzemel a rendszer üresjárata alkalmával, a hibát már vizsgálják a szakemberek. Aki ilyesmit tapasztal, jelentse a Radeon Software hibajelentő modulján keresztül
  5. A keret nélküli teljes képernyős módban futó játékoknál és alkalmazásoknál aktív Radeon FreeSync támogatás mellett villódzás tapasztalható
  6. Az Enhanced Sync egyes játékok és konfigurációk esetében fekete képernyőt produkál. Ilyenkor ideiglenesen érdemes kikapcsolni a funkciót, ez megoldja a hibát addig, míg a problémára javítás nem érkezik.

Az Adrenalin 21.2.2-es változat a Radeon HD7700/7700M sorozattól felfelé minden újabb asztali és mobil Radeon videokártyát támogat, beleértve a Radeon RX 6800-as családot is és a Radeon RX 6900 XT-t is, 32-bites operációs rendszerekhez azonban már nem használható. APU egységek terén A Kabini/Temash modellektől felfelé minden modernebb GCN alapú asztali és mobil APU egység támogatása megoldott, beleértve a legmodernebb, VEGA iGPU-val szerelt asztali- és mobil termékeké is.

Noteszgépek frontján érdemes először az adott gyártó weboldalát felkeresni friss driverért. A csomagot rendszergazdai jogosultságokkal kell telepíteni, Apple BootCamp alapú konfigurációkkal azonban nem működik. A driver letöltéséhez, illetve a dokumentáció megtekintéséhez ide kell ellátogatni. Aki nem biztos a dolgában, használhatja az automatikus telepítési segédet is, ami itt található.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére