A britek Védelmi Minisztériumának szimulátorai nem lehetnek túl izgalmasak, legalábbis a Tudományos és Technológiai részlegük munkatársai szerint, akik most olyan játékokhoz fordulnak segítségért, mint a Battlefield és a Call of Duty. Andrew Poulter, a technikai csapat vezetője a The Guardiannak adott interjúban összefoglalta a minisztérium és a szimulátorok rövidke közös történelmét, és részletezte lehetséges jövőjüket is.
"A 80-as, 90-es években még messze az élen jártunk a szimulátoraink minőségét tekintve. A katonai szimek jelentették a csúcstechnológiát. Ma már 50 fontért bárki vehet olyan játékot, amely valósághűségben jóval felülmúlja az akkori eszközeinket."
A minisztérium a Virtual Battlespace 2 névre hallgató szimulátort használja már jó ideje, amely nagyon lemarad a mostani játékok mögött. Ezt a szimulátort eredetileg az Operation Flashpoint alkotója, a Bohemia Interactive készítette, és nem igazán tekinthető a játékfejlesztés csúcsának. Poulter szerint a helyzet változni fog az elkövetkezendő hónapokban, ugyanis arra készülnek, hogy behozzák az új technológiákat a modern shooterekből.
"A fegyvereknek hihetőnek kell lennie. Ha géppisztollyal lőnek, és a lövedék 5 km-re elmegy, akkor ott valami nem stimmel. A járművek kormányzásának és irányításának is reálisnak kell lennie. A valósághűség fontosabb, mint a szórakozás. Nagyon fontos, hogy beleéljék magukat."
Persze a katonák úgyis jobban szeretik a virtuális szimulációkat, mint a papírmunkát, így Poulteréknak nincs nehéz dolguk, hogy rávegyék őket, hogy gyakoroljanak. A céljuk az, hogy elérjék, hogy a katonák a szabadidejükben is szívesen leüljenek a szimulátor elé. Puolter szerint a szimulátor felbecsülhetetlen értéket képvisel, amit a minisztériumban igen komolyan vesznek. A szimuláció a katonák számára nemcsak egy játék, hanem olyan eszköz, amely akár az életüket is megmentheti.