Egy ideje már dolgozik azon a YouTube, hogy képes legyen beazonosítani azokat a címeket és előnézeti képeket, amik a túlzott figyelemre utaznak. A vállalatnak kifejezetten azokkal az anyagokkal van problémája, amik nem azt szállítják, mint, amit a cím sugall.
Nem a túlzásokat, hanem a konkrét megtévesztéseket akarja kiszűrni a YouTube. Ennek érdekében fog a jövőben a videók címére, előnézeti képeire figyelni, és ha kell, cselekedni.
Lépten-nyomon olyan videókba lehet már botlani, amik szándékosan a lehető legnagyobb érdeklődés elérésére szolgáló címekkel, extrém előnézeti képekkel futnak. Az pedig a YouTube szerint nem járja, mikor ez már olyan szintet ölt, hogy a videók tartalma, mondanivalója nem is passzol ahhoz, mint amit a cím vagy a bélyegép mutat. Így a nézők csalódnak a videók megtekintését követően, ezt a negatív érzést pedig a platform használatával kötik össze.
A YouTube a maga nemében továbbra is kiemelkedik a mezőnyből, de azért ügyelnie kell arra, hogy ne csússzon ki a kezéből az irányítás. A TikTok már egy jelentős részt kiharapott a közönségéből, és nem engedheti meg magának azt, hogy az elvándorlás egy erősebb trendé alakuljon. Ezért nem engedheti azt meg, hogy „kirívóan kattintásvadász” címeket és képeket használjanak a tartalomgyártók a nézők csalogatására, a közönség megtévesztésére.
Elsősorban azokban az esetekben fog fellépni a vállalat, ha egy kiemelt eseménnyel kapcsolatos videóról van szó. „Nem lehetnek a YouTube nézőinek megvezetésére alkalmasak a címek, bélyegképek.” – jelentette ki a cég. Indiában számolt be a platform az új lépésről, de a továbbiakban globálisan számítani kell a változás elindulására. Egy lassú, de a reményeik szerint eredményes kezdeményezésről lesz szó.
Néhány példát is felhozott a YouTube, hogy megmutassa, miket kifogásol. Mikor egy videó olyan címmel kerül fel, hogy „Az elnök lemondott!”, miközben a videóban már nem arról van szó, hogy az elnök távozna a pozíciójából. Problémás a szolgáltatás szerint az is, ha az előnézeti képen azt lehet látni, hogy „A legforróbb politikai hírek”, és ennek ellenére nem is híradás a téma. A YouTube-on már MI képes elemezni a videókat, feldolgozni azok tartalmát, és talán ezt alkalmazva fogja a platform a visszaéléseket akadályozni.
A YouTube nem szeretné azt, hogy az alkotók támadásként élnék meg az új helyzetet. Éppen ezért fontosnak tartja, hogy mindenki tudatában legyen annak, hogy ezt a fajta gyakorlatot nem fogja tolerálni. Igyekszik a videósokat tájékoztatni, tudatosítani bennük, hogy miként lehet a címadásoknál, bélyegképek létrehozásánál „etikusan” eljárni.
Hagy időt a vállalat a felkészülésre, csak az egyértelmű visszaéléseket elkövető anyagokat fogja eltávolítani. Kezdetben pedig csak az újonnan feltöltött videóknál fogja azt nézni, hogy a szigorúbb szabályozásnak megfelelnek-e a tartalmak. Ezáltal a készítők látják majd, ha nem jelenik meg a YouTube-on az új videójuk.