A Spotify meglehetősen érdekes új funkciót tesztel az okostelefonos alkalmazásában. A vállalat olyan hangvezérlést integrál a programba, ami a hirdetésekhez kapcsolódik, szóval azokat érintheti, akik ingyenesen hallgatják a kedvenc muzsikáikat.
A legutóbbi információk szerint 117 millió olyan felhasználó van, aki havi rendszerességgel alkalmazza a Spotify-t, de nem fizet ezért, szóval az ingyenes csomagot részesíti előnyben. Tehát 117 millió olyan ember van, akit adott esetben érinthet majd a hangutasítással ötvözött reklámok érkezése. De mire is szolgál majd a hangvezérlés a promóciós tartalmak bejátszása közben? Nos, ezzel szeretné kiváltani a vállalat azt, hogy a hirdetés témájának a megnyitásához mindenképpen elő kelljen venni az eszközt. Ha olyan reklám hangzik el, aminél aktívan alkalmazható a hangutasítás, akkor elegendő lesz a reklám elhangzását követően kiadni a megfelelő parancsot, és az applikáció tudni fogja, hogy mit kell tennie.
Mondanunk sem kell, egy okostelefon esetében a zenelejátszás közben különösen jól jöhet a hangvezérlési opció, hiszen ilyenkor a felhasználók általában nem a kezükben tartják a készüléket, hanem a zsebükben, kabátjukban vagy a táskájukban. Szóval, amikor lejátssza a reklámot a Spotify, akkor vélhetően szinte senki nem lesz, aki gyorsan előkapja azért a mobilját, hogy megnyomja a hirdetés gombját, és átlépjen például a reklámozott podcastra, viszont az új opciónak köszönhetően elég csak annyit mondani, hogy „Play Now” és máris váltani fog a Spotify. Első körben olyan hirdetéseknél fog ez bejönni a képben, mint az Unilever irányítása alá tartozó Axe reklámkampánya – ez ebben a hónapban indul, és a Spotify-ra lesz szabva –, vagy a Spotify Original saját gyártású, Stay Free: The Story of the Clash címen futó podcastja.
A Spotify egyelőre még csak tesztelési jelleggel fogja bevetni a hangvezérlést használó reklámokat, de ha ezek jól szerepelnek, akkor szinte borítékolható, hogy szélesebb körben is elérhetőek lesznek majd. A tesztidőszak az Egyesült Államokban veszi kezdetét, és értelemszerűen csak azokat érinti, akik nem fizetnek havidíjat a szolgáltatásért. Plusz az is kiderült, hogy ehhez külön be kell kapcsolni a Spotify beállításaiban a hangalapú kezelést, és van egy opciója a „Voice-Enabled Ads” címszó alatt az új típusú reklámoknak is. A vállalat elmondta, hogy ezt most nem kell mindenképpen használni, teljesen meg is tiltható az appnak, hogy hozzáférjen a mikrofonhoz; de kiemelte a vállalat, hogy egyébként is csak akkor fog hallgatózni a Spotify, amikor megkéri a program a hangutasítás kiadására a felhasználót, és amint olyan hangot hall, ami nem az utasítás, elvileg azonnal le is kapcsol.
A Spotify hisz abban, hogy a hangvezérlést használó reklámok nemcsak a cég bevételeinek tehetnek majd jót adott esetben, hanem növelhetik a felhasználók érdeklődését a hangutasítások használata iránt. És mivel a vállalatnak vannak olyan fejlesztései, amik a hangvezérléssel kapcsolatosak például a digitális asszisztensek esetében, így ez ebből a szempontból is kedvezhet a számára. A hangutasítással vegyített reklámok az iOS-es és az androidos alkalmazásban is megjelenhetnek majd, és elvileg ezt teljesen önállóan fejlesztett a cég.
Érdekesség, hogy egyébként nem a Spotify az egyedüli zenestreaming szolgáltatás, aki hangutasításokat kötne a reklámokhoz, hanem a Pandora is ebben gondolkodik. A Pandora az idei évben tervezi elindítani az interaktív hirdetéseket, ahol eldöntendő kérdéseket fog feltenni a program felhasználóknak, amikre igennel vagy nemmel lehet majd válaszolni.