Pár nappal ezelőtt robbantak be a Half-Life: Alyx legújabb videói, és egyértelműen látszódik az érdeklődés a játék iránt.
Az IGN nem sokkal az első után készített is egy másik videót, amiben már konkrétan a Valve egyik programozója Robin Walker és Corey Peters pálya dizájner mesél nekünk a dolgokról.
A videóban elmondják, hogyan próbálják a játékosokat megtanítani a játék kezelésére, mint például a fegyver újratárazása és a környezet felhasználására.
A játék elején szándékosan viszonylag gyenge ellenfeleket pakoltak be, hogy a játékosok az izommemóriájuk segítségével begyakorolhassák a mozdulatokat és a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy bárkinek ez lehessen akár a legelső VR élménye. Nem akartak senkit sem elijeszteni, de be akarták hozni a Half-Life érzést már a legelején.
Elmondásuk szerint az egyik legérdekesebb és legszórakoztatóbb dolog mindig az volt a fejlesztés során, amikor látták az új tesztelőket, hogy mennyit bénáznak a harc hevében. Újratöltenék a fegyvert, de elejtik a tárat, lőnének, de elfelejtik a fegyvert felhúzni, kapkodnak, mert érkezik feléjük a zombi, mind-mind olyan szórakoztató szituációt szült, ami egy nem VR-os játékban egyáltalán nem tűnik viccesnek.
Megtudtuk, hogy a töltények száma a tárban lévő tényleges számtól függ. Vagyis, ha újratöltjük a fegyvert úgy, hogy volt még benne 3 töltény, akkor azt a 3-at el is veszítjük.
Adam Savage’s Tested csatornájától Normannak szinte mindenki másnál korábban volt már lehetősége kipróbálni a Half-Life: Alyxot, készítettek is egy videót az első alkalomról, most annak folytatásaként történt a beszélgetés a játék fejlesztéséről.
Többek között itt szó esett arról, hogy igyekeznek a fejlesztők mindent megtenni, hogy a játék egy kézzel is játszható legyen. Sajnos ugyanis nem mindegyik Half-Life játékos rendelkezik tökéletesen működő két karral, így viszont dolgoznak rajta, hogy egy kontrolleren minden meglegyen.
A játékot úgy tervezték meg, hogy bármennyi helye is legyen a játékosnak, tudjon vele játszani. A gravity kesztyűnek hála például nem kell messzire utánanyúlni a dolgoknak, így szoba mérettől kezdve egészen az íróasztaltól/kerekesszékből is tökéletesen játszható lesz.
Viszont azt is megtudtuk, hogy a teleportációs és a dash mozgással nem csak egyszerűen megjelenik a játékos itt-ott, hanem konkrétan hatással van a környezetére, ugyanúgy, mintha folyamatos mozgással tenné meg az az utat.
Az Index tulajdonosok a SteamVR Enviroment rendszerén keresztül az otthonukban már megtekinthetnek két helyszínt is. Az alábbi videókban megnézhető, mennyire is lesz végletekig kidolgozott a játék.
Russell’s Lab:
City 17:
Ha valaki nem rendelkezik Index kontrollerrel vagy headsettel, akkor a SteamVR-ba belépve a saját VR szemüvegével rácsatlakozhat a publikus szobákra.
A Valve a múlt héten kiküldte az e-maileket, akik feliratkoztak a Valve Indexre, hogy hétfőn, 18 órakor lesz az Index elérhető a Steam áruházban, viszont felhívják mindenki figyelmét, hogy a készlet valószínűleg még aznap el fog fogyni.
Vagyis, aki szeretne magának egy Indexet, annak résen kell majd lennie. Egy jó tanács: ha vásárolnál, ne legyen a kártyádon költekezési limit beállítva.