Shop menü

HALF-LIFE: ALYX – HÉFTŐN JÖN INDEX SZÁLLÍTMÁNY, EGY KEZES MÓD ÉS MÉG SOK MÁS

Több médium is megígérte, hogy az elkövetkezendő napokban még több új információkkal fognak tudni szolgálni.
Török Roland
Török Roland
Half-Life: Alyx – Héftőn jön Index szállítmány, egy kezes mód és még sok más

Pár nappal ezelőtt robbantak be a Half-Life: Alyx legújabb videói, és egyértelműen látszódik az érdeklődés a játék iránt.

Az IGN nem sokkal az első után készített is egy másik videót, amiben már konkrétan a Valve egyik programozója Robin Walker és Corey Peters pálya dizájner mesél nekünk a dolgokról.

A videóban elmondják, hogyan próbálják a játékosokat megtanítani a játék kezelésére, mint például a fegyver újratárazása és a környezet felhasználására.

A játék elején szándékosan viszonylag gyenge ellenfeleket pakoltak be, hogy a játékosok az izommemóriájuk segítségével begyakorolhassák a mozdulatokat és a kezdetektől fogva úgy tervezték, hogy bárkinek ez lehessen akár a legelső VR élménye. Nem akartak senkit sem elijeszteni, de be akarták hozni a Half-Life érzést már a legelején.

Elmondásuk szerint az egyik legérdekesebb és legszórakoztatóbb dolog mindig az volt a fejlesztés során, amikor látták az új tesztelőket, hogy mennyit bénáznak a harc hevében. Újratöltenék a fegyvert, de elejtik a tárat, lőnének, de elfelejtik a fegyvert felhúzni, kapkodnak, mert érkezik feléjük a zombi, mind-mind olyan szórakoztató szituációt szült, ami egy nem VR-os játékban egyáltalán nem tűnik viccesnek.

Megtudtuk, hogy a töltények száma a tárban lévő tényleges számtól függ. Vagyis, ha újratöltjük a fegyvert úgy, hogy volt még benne 3 töltény, akkor azt a 3-at el is veszítjük.

Adam Savage’s Tested csatornájától Normannak szinte mindenki másnál korábban volt már lehetősége kipróbálni a Half-Life: Alyxot, készítettek is egy videót az első alkalomról, most annak folytatásaként történt a beszélgetés a játék fejlesztéséről.

Többek között itt szó esett arról, hogy igyekeznek a fejlesztők mindent megtenni, hogy a játék egy kézzel is játszható legyen. Sajnos ugyanis nem mindegyik Half-Life játékos rendelkezik tökéletesen működő két karral, így viszont dolgoznak rajta, hogy egy kontrolleren minden meglegyen.

A játékot úgy tervezték meg, hogy bármennyi helye is legyen a játékosnak, tudjon vele játszani. A gravity kesztyűnek hála például nem kell messzire utánanyúlni a dolgoknak, így szoba mérettől kezdve egészen az íróasztaltól/kerekesszékből is tökéletesen játszható lesz.

Viszont azt is megtudtuk, hogy a teleportációs és a dash mozgással nem csak egyszerűen megjelenik a játékos itt-ott, hanem konkrétan hatással van a környezetére, ugyanúgy, mintha folyamatos mozgással tenné meg az az utat.

Az Index tulajdonosok a SteamVR Enviroment rendszerén keresztül az otthonukban már megtekinthetnek két helyszínt is. Az alábbi videókban megnézhető, mennyire is lesz végletekig kidolgozott a játék.

Russell’s Lab:

City 17:

Ha valaki nem rendelkezik Index kontrollerrel vagy headsettel, akkor a SteamVR-ba belépve a saját VR szemüvegével rácsatlakozhat a publikus szobákra.

A Valve a múlt héten kiküldte az e-maileket, akik feliratkoztak a Valve Indexre, hogy hétfőn, 18 órakor lesz az Index elérhető a Steam áruházban, viszont felhívják mindenki figyelmét, hogy a készlet valószínűleg még aznap el fog fogyni.

Vagyis, aki szeretne magának egy Indexet, annak résen kell majd lennie. Egy jó tanács: ha vásárolnál, ne legyen a kártyádon költekezési limit beállítva.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére