A Google az elmúlt évek során fokozatosan fejlesztette az irodai, üzleti szolgáltatásait, amelyek lényegében a G Suite zászlaja alatt egyesülnek. Most pedig a vállalat megint leleplezett egy sor olyan újítást, amikkel a G Suite előfizetőknek kedvez, vélhetően azt remélve, hogy ezekkel még több érdeklődő figyelmét kelti majd fel.
Első a biztonság, és éppen ezért nézzük először azt, hogy ezen a fronton mit fog nyújtani a szolgáltatás. A rendszergazdák számára elérhető biztonsági központban megjelent egy új felügyeleti eszköz, ami kármentesítési lehetőséget nyújt a már meglévő problémamegelőző és sérülékenység érzékelő eljárások mellett. Az újdonság segíteni fog abban az adminisztrátoroknak, hogy kiszűrjék egy fertőzés esetén, hogy pontosan melyek azok a fiókok, amik potenciálisan problémásak lehetnek, és ezeket különállóan tudják kezelni. Végeredményben ezzel sok időt és energiát lehet majd megtakarítani szükség esetén. A friss felügyeleti eszköz az Early Adopter Program (EAP) keretében érhető el egyelőre a vállalati G Suite felhasználók számára.
A Google több adatközponttal is rendelkezik világszerte, és a G Suite előfizetőknek már lehetősége lesz arra, hogy megválasszák, hogy a rendszer hol tárolja az elsődlegesen szükséges adataikat. Az „adatrégiók” bevezetése révén az európai vállalatok megadhatják, hogy az öreg kontinensen legyenek elmentve a szükséges fájljaik, az amerikaiak pedig, hogy az Egyesült Államokban. Fontos, hogy a dokumentumokat a mozgatásuktól függetlenül gond nélkül lehet majd kollaboratív munkában használni. Az „adatrégió” több szempontból is jól jöhet majd azoknak az érintetteknek, akik élhetnek a lehetőséggel. És, hogy kik is ezek? Nos, egyelőre az üzleti és a vállalati G Suite előfizetők.
A G Suite szerves részét képezi a Hangouts is, ahol a munkatársak gyorsan és egyszerűen megbeszélhetnek bármit. És a jövőben a csevegések még gördülékenyebbé válhatnak majd, hála a Smart Reply opció megjelenésének. A Smart Reply a Gmail esetében már bizonyított, a vállalat adatai szerint a válaszüzeneteknek a 10 százalékánál már használják az intelligens üzenetgenerálót az emberek. A Hangouts csevegések alkalmával a Smart Reply minden G Suite felhasználónak a rendelkezésére áll majd. Ugyanitt érdemes megemlíteni azt is, hogy a májusban leleplezett Smart Compose hamarosan munkába fog állni, és ezt is a G Suite előfizetők kapják majd meg elsőként. A Smart Compose a Gmailen képes lesz befejezni a fióktulajdonosok mondatait, mégpedig úgy, hogy a gépelés közben halványan felkínálja a lehetséges végződést az applikáció. És még a szövegszerkesztésnél maradva: jön a nyelvtani javaslat. Ez a funkció a Google Dokumentumban képes érzékelni a nyelvtani problémákat (pl. rossz szóhasználat), és azokat kékkel aláhúzza a szövegben, amikor pedig rákattint a felhasználó, kiírja a rendszer a javaslatát. (Ezt egyelőre a Early Adopter Programban (EAP) lehet csak elérni.)
Végül a Hangouts Meet hardveres csomag kapcsán is bejelentett egy újítást a Google, méghozzá azt, hogy majd lehet használni az eszközt hangvezérlés révén is. A Hangouts Meet tavaly októberben mutatkozott be, és voltak, akik már akkor hiányolták belőle a hangutasításokkal való vezérlést, de most már ennek sincs híján a szerkezet. A videokonferenciák bonyolítására szolgáló megoldást így már az eddiginél is egyszerűbben lehet majd kezelni, hiszen néhány parancsszó használatával összehívható vele például egy videós értekezlet.