Shop menü

GOOGLE PLAY ÁRUHÁZ ÉS APP STORE RIVÁLIST ÉPÍTHET A MICROSOFT

Játékokra fókuszálva alkothat a Microsoft egy olyan piacteret, ami a mobilos alkalmazások értékesítésére, menedzselésére szolgálhat, és az Xbox márkát erősítheti.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Google Play Áruház és App Store riválist építhet a Microsoft

A Micrsoft hatalmas ernyője alatt a játékok kiemelten fontosak, és a cég a jövőben a gamerekre még erőteljesebben építene. Szinte véletlenül derült ki a napokban, hogy a cég a mobilos játékok bizniszéből is egy jelentős szeletet akar megszeretni magának. Annak köszönhetően tudhatunk most erről, hogy az angol versenyfelügyelet vizsgálja az Activision Blizzard felvásárlását.

Mint az már közismert, a Microsoft 68,7 milliárd dolláros áron szeretné bekebelezni az Activision Blizzardot, és ahogy az ilyenkor lenni szokott, alapos vizsgálatoknak vetik alá az ügyletet. Hiszen a törvények alapján az IT óriásiok nem vehetnek meg csak úgy bármilyen céget, nagyon sok szabály vonatkozna az ilyen akvizíciókra, amit a legtöbbször azért próbálnak is betartatni az illetékesek. A redmondiak lépését az Egyesült Királyságban a CMA nevű szervezet alaposan górcső alá vette.

Ennek során derült fény arra, hogy a Microsoftnak egyebek mellett az is szerepel a tervei között, hogy egy Xbox mobilos játék platformot hozzon létre, amihez egy dedikált piactér is kapcsolódna.

Galéria megnyitása

A dokumentumokban az szerepel, hogy az Activision Blizzard felvásárlásával a Micosofthoz kerülő tartalmak jelentősen segíthetik majd a vállalatot abban, hogy egy következő generációsnak nevezet játékos alkalmazásboltot hozzon létre, ami eszközökön átívelve üzemelne. Tehát platformfüggetlenségről beszél a cég, és külön kiemeli, hogy ebben benne lenne a mobileszközök kiszolgálása is.

Az Activision Blizzard meglévő játékos közösségére építve az Xbox márka létrehozhatja az Xbox Store-t okostelefonokon, és ezzel együtt megszülethet az új Xbox Mobile Platform. Itt a cél már az lenne, hogy az embereket átirányítsák a saját megoldásuk használatára a Google Play Áruház és az Apple App Store használata helyett. Ez persze egy nagy váltás lenne az emberek számára, de ezzel a Microsoft is tisztában van az elmondása alapján. De úgy látják, hogy a jól ismert és népszerű tartalmak ösztönző erővel szolgálnak majd a gamerek számára, hogy kipróbáljanak valami újat.

Galéria megnyitása

A felvásárlással olyan címek kerültnek a Microsofthoz mobilos szempontból, mint a Call of Duty és a Candy Crush, ez utóbbi a King fejlesztése, de az Activision Blizzardnak a King is a részét képezi. Még 2016-ban vásárolhat fel az Activision a Kinget. És bár a Microsoft csillagászati összeget fizet ki az Activision Blizzardért, az olyan üzletek, mint a King korábbi akvizíciója, némiképp rávilágítanak arra, hogy mekkora értékről is beszélhetünk itt ténylegesen. A Kinget ugyanis csaknem 6 milliárd dollárért vásárolta fel a vállalat több mint 6 évvel ezelőtt, és a mobilos fejlesztő értéke magában is egészen biztos, hogy sokkal több lenne mostanra.

Galéria megnyitása

A platformfüggetlenül üzemelő játékos piactér megvalósítása egyébként nem egyszerű feladat azért sem, mert az ilyen megoldásokat egyébként az Apple például nem engedélyezi. Bár az utóbbi időben egyre nagyobb a nyomás a cégen, hogy teret engedjen az alternatív alkalmazásforrásoknak is. Elképzelhető, hogy a Microsoft már erre játszana a jövőben. Hiszen ezt a piacteret valószínűleg úgysem fogja egyhamar létrehozni.

Egy ilyen felületben nagy potenciál lehet azért is, mert az utóbbi időben egyre több hordozható konzol bukkan fel, és ezek rendre aratják a szép sikereket, szóval azt lehet látni, hogy hatalmas az igény a mobilos játékokre. Nem kérdés, hogy egy olyan dollármilliárdos piacról van szó, ami ráadásul dinamikus növekedésben van. 2022 első negyedévében átlagosan heti 1,6 milliárd dollárt költöttek az emberek mobiljátékokra az App Store és a Play Áruház keretei között, pedig Androidon például sok az ingyenes cím.

Galéria megnyitása

A Microsoft már biztosítja az Xbox Cloud Gaminget a Steam Decken, és azt is lehet tudni, hogy a Logitech-kel és a Razerrel is megállapodást írt alá a felhős játékok kapcsán is. Ez utóbbi vállalatok most indítják el a saját hordozható konzoljaikat az Android ökoszisztéma alkalmazásával, és főleg a Razer készüléke egy olyan konstrukció lett, ami a helyben futtatott játékoka is gond nélkül fogja kezelni, mivel csúcshardvert használ.

Nem meglepő tehát, hogy a Microsoft is szeretne részesülni ebből a tortából, és kíváncsian várjuk, hogy mire fognak jutni, ha mindenki megadja a zöld jelzést az Activision Blizzard felvásárlásra. A mostani tervek szerint 2023 tavaszán zárnák le az ügyletet, de már csúszásban vannak az eredeti elképzelésekhez képest.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére