A gépi tanulást a Google a lehető legtöbb területen szeretné hasznosítani, és mostantól kezdve már az utazásban és az üdülésszervezésben is segítségül hívja ezt. A vállalat reményei szerint ennek köszönhetően hatékonyabban és kényelmesebben tudják majd az emberek használni a kapcsolódó felületeket.
A keresőóriás a Google Trips alkalmazás és a Flights szolgáltatás esetében döntött a machine learning kiaknázása mellett. Mindkét esetben arra fognak törekedni a vállalat megoldásai, hogy a felhasználók a lehető legolcsóbb utakat és szállásokat vehessék igénybe. A vállalat olyan funkciókat készített, amelyek az árak mozgását fogják figyelemmel kísérni, és a legjobb ajánlatokról értesítik a felhasználót.
A Google gépi tanulási és statisztikai elemzési technikákat használva analizálja a korábbi adatokat, és következtetéseket von le azokból. A rendelkezésére álló információk alapján jelzi, amikor eljön a megfelelő pillanat, javasolja a felhasználóknak, hogy akkor érdemes lefoglalni a szükséges jegyeket. Mikor a felhasználó repülőjegyet keres a Google Flights használatával például Budapestről Berlinbe, akkor a kiemelkedő ajánlatoknál a rendszer olyan tippeket fog mutatni, mint például „az árak alacsonyabbak a megszokottnál”. Amennyiben az algoritmus azt észleli, hogy annyira kedvező összegbe kerül a jegy, amilyen szinten korábban nem, vagy csak nagyon ritkán volt, és az előrejelzése szerint valószínűleg nem is mozdul már lentebb, akkor pedig olyan tippet mutat a jegyárra, hogy „nem fog tovább csökkenni”. Ezekkel a körítésekkel nemcsak hasznosnak, hanem felhasználóbarátnak is érződik az új funkció.
Szálláskeresésnél ugyanezt az eljárást alkalmazza majd a Google. Szóval a rendszer az árak alakulásából következtetni fog arra, hogy mikor érdemes hotelszobát foglalni, van-e rá esély, hogy még lentebb megy az ár, vagy kár tovább várni. A hotelfoglalásnál ráadásul még azt is tudja a rendszer, hogy mely időszakok a zsúfoltak, és ezt is jelzi a felhasználó felé – mivel ilyenkor a szállásadók általában magasabb árakkal dolgoznak, vagy legalábbis nem kínálnak akciókat, és a foglalás is körülményesebb. Ebben az esetben, ha olcsón keres szállást az ember, akkor talán érdemes más úti célt választani. A figyelemre méltó ajánlatokról a repülők és a hotelek esetében is kaphatnak akár e-mail értesítést is az emberek.
A Google Flights jegykezelő esetében megjelent újítás egyébként nem kizárt, hogy a későbbiekben más területen is kamatoztatható lesz. Egy vásárlásra szolgáló programnál például legalább olyan jó lenne, ha jelezné a rendszer, hogy érdemes-e lecsapni egy adott akcióra, mint a foglalásoknál. Továbbgondolva pedig a felhasználó beállíthatná például, hogy milyen termékek érdeklik, és akkor akár konkrét vásárlási ajánlatokkal is képes lehetne szolgálni a gépi tanulással megtámogatott rendszer. De más területeken is biztosan akadna potenciál az árak analizálásban.
Végül még egy egyedi újítása a Google Tripsnek a „Discounts” részleg megjelenése, ahol kedvezményes ajánlatokat fog összegyűjteni az alkalmazás. Itt a meglátogatott helyhez kapcsolódó akciós dolgok jelennek majd meg, így olcsóbban tudnak részt venni az utazás során az emberek különböző túrákon, múzeumi látogatásokon. És eleve jó programokat fedezhetnek fel, olyanokat, amikre talán nem is gondoltak. Pozitívum itt az is, hogy a foglalás azonnal, az applikáción keresztül elvégezhető, így nem kell a felhasználónak a helyszínre érkezve a fizetéssel bajlódnia.