„Most is pörög a gyíkok, ha lemaradtok sírtok.” – índította ezzel a magvas gondolattal (?) az eheti adást Balázs, aki ezúttal csak Ronival osztozott egy légtéren, mert a GeekOK csapatának fele ezúttal eltávon volt különböző okokból. A műsor a megszokott rendben került rögzítésre, élőben a Discordon, ahol ti is minden héten csatlakozhattok, és hozzászólhattok az adáshoz, akár témával is szolgálhattok.
Ezen a héten egy nagyobb témáról volt szó, és azt vizsgálták meg a GeekOK különböző szempontokból. A különböző generációk szokásairól beszélgettünk, a mai fiatalságról, és a közösségi platformok használatát illető rutinokról. Influenszerkedés, marketing és egyéb témakörök kerültek elő.
Az iPonnál az utóbbi időben azt szeretnénk elérni, hogy egy egyedülálló digitális közösséget hozzunk létre, és együtt dolgozunk ennek kapcsán sok influenszerrel. Különböző formákban vannak megkeresések, és az adást azzal indítottuk, hogy az utóbbi időben sajnos eléggé erőteljesen érzékelhetjük, hogy ma már nagyon sokan akarnak ezen a téren érvényesülni, miközben nem teszik bele a kellő munkát. Ennek kapcsán beszélgettünk arról, hogy szerintünk mi kell ezen a fronton, mikor érezheti azt egy tartalomkészítő, hogy jó úton halad.
Talán sokan nem tudjátok, de az iPonnál egy ideje már van egy jól működő partner program is, amivel egyébként sok ismert videósnál lehet találkozni. Ennek keretében jelentkezhetnek az ambiciózus készítők, de azt azért látni kell, hogy itt már egy ténylegesen nagyon komoly dologról van szó, és valódi elvárásokat támasztunk a partnerek felé, de a célunk az, hogy mindenki jól járjon. Úgy véljük, hogy azok az influenszerek lehetnek sikeresek, akik tényleg beleteszik a munkát, sokat foglalkoznak a tartalmak minőségével, és a rendszerességre is ügyelnek.
Nem tudjuk, mennyire gondolkodtatok már azon, hogy a társadalmunk generációihoz hasonlóan mostanra különböző influenszergenerációkat is meg tudunk ma már különböztetni. Számba vettük, hogy a hazai tartalomkészítők között, a nagyobb ismertséggel rendelkezők, vajon hányadik generációt erősítik, melyik korban sikerült elérniük arra a szintre, hogy már ténylegesen széles tömegeket mozgattak meg a tevékenységükkel, és komoly hatásuk volt a magyar közönségre. Erről egy kicsi ábrát is készítettünk, amit a Discordon tudtok megtekinteni.
Az influenszerkedés nagyon érdekes dolog egyébként, sokféleképpen lehet csinálni, és elgondolkodtunk azon, hogy vajon fel lehet állítani életpályamodellt ezen a területen? Sokan még ma sem veszik komolyan, de ebből valóban meg lehet élni, de tényleg komolyan is kell csinálni, és nagyon sok buktató, fennakadás lehet, amikkel nehéz számolni. Ezekről is beszélgettünk a héten.
Az is nehézséget jelent sok influenszernek, hogy az újabb társadalmi generációkat hogyan szólítsák meg. A különböző generációk körében még teljesen más dolgokkal lehetett menőnek lenni. Márpedig az meghatározza az igényeket, hogy mi számít menőnek a célközönség körében. Mit gondoltok, a 80-as években mivel lehetett "flexelni"? A beszélgetésből egyebek mellett ez is kiderült. A generációs marketing sosem egyszerű, erre is kitértünk.
Kitértünk még arra, hogy a közösségi média használata is változik a generációkkal, és a mai fiataloknál már azt lehet látni, hogy nem feltétlenül akarnak mindent kitenni az internetre, mindenki szeme láttára, hanem inkább kisebb közösségekbe szerveződnek. Erre biztosít jó lehetőséget például a Discord, ahol mi is igyekezünk építgetni a saját mikroközösségünket. Levezetésképpen pedig beszélgettünk arról, hogy a YouTube éppen milyen merényletet követ el a felhasználók ellen. Vagy inkább saját maga ellen? Kétesélyes a történet.
Ha elmulasztottad volna a korábbi adásokat, akkor a fent begyázott három felület mindegyikén megteheted, hogy visszahallgatod a részeket, illetve a Magazin felületén is megjelent beszámolókat pedig ide klikkelve lehet elérni.