Shop menü

GABE NEWELL A STEAM MACHINE-RÓL ÉS A SINGLE PLAYER JÁTÉKOKRÓL

A Valve alapítója egy újabb nagy interjút adott, amiből sok érdekesség kiderül.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Gabe Newell a Steam Machine-ról és a single player játékokról

Ahogy arról nem olyan rég írtunk, Gabe Newell viszonylag ritkán ad interjút, de akkor érdemes odafigyelni rá. Most az Edge magazin tudott hosszasan beszélgetni vele, a lap ugyanis egy cikksorozatot csinál a "titokzatos" játékipari óriásokról, és megpróbál a dolgok mélyére ásni. Így most Newell is megnyilatkozott néhány dologgal kapcsolatban, melyekről eddig nem igazán beszélt. Például arról is, hogy miért nem vált be a Steam Machine koncepciója.

Ha visszaemlékeztek a Steam Machine-ok még 2013-ban jelentek meg, mint előre épített PC-k, a Linux-alapú SteamOS-t futtatva. A lényeg az lett volna, hogy a pici, hatékony, konzolméretű PC-ket ugyanúgy lehet a nappaliban, a tévé alá betéve használni, mint egy konzolt.

Végül azonban az egész nagyot bukott, és a Valve fel is hagyott a próbálkozással.

"Egész egyszerűen befejezetlen volt a hardver és az egész koncepció, amivel annak idején próbálkoztunk. Tudtuk, hogy mit akarunk kihozni ebből az egészből, de amit végül kiadtunk, az még csak az első lépcsőfok volt. Az emberek pedig azt mondták, hogy miért fizessenek nekünk azért, hogy ráállhassanak az első lépcsőfokra, főleg, hogy az egész koncepció elég bizonytalannak tűnt annak idején. Sokkal tovább kellett volna fejlesztenünk az egészet, mielőtt megjelenünk vele a piacon" - kezdte Newell.

Később ebből tanultak, és a Valve maga is sokat változott: "Az Index VR és a Half-Life Alyx szerintem az a kombináció, amit a cégünk mindig meg akart valósítani. Vagyis, hogy együtt fejleszthessük ki a hardvert és a szoftvert, amik aztán egymásra támaszkodnak" - mondta a Valve alapítója.

Mi a helyzet az Epic Store-ral?

Az Epic a saját felhasználó- és fejlesztőbarát modelljével csapott le a Steam egyeduralmára a PC-s piacon, és behozta a versengést oda, ahol eddig alig volt. Ez azonban Newell szerint egyáltalán nem probléma, sőt:

"Az áruházak közötti versengés mindenkinek jó. Nekünk is jobban oda kell figyelnünk, és másnak is. Rövid távon azonban nem a legszebb dolog, amikor mindenki ordibál a másikra, és megpróbálja rossz színben feltüntetni a másikat. Hosszú távon viszont minden profitál a fegyelemből és az odafigyelésből ami ahhoz szükséges, hogy megküzdj a kihívóddal."

Newell hozzátette, nem az ellenféltől félnek, hanem attól, hogy sok felhasználó eleve kizárja az ellenfelet, és nem hajlandó kiszakadni egy ökoszisztémából.

"Ha engem kérdeztek, szerintem sokkal ijesztőbb, hogy az emberek beleszeretnek az Apple-féle modellbe, ahol egy cég irányít mindent, és az arctalan bürökraták akár meg is akadályozhatják, hogy a terméked a piacra lépjen, vagy éppen olyan áruházat terveznek, ami minimalizálja a szoftverek hozzáadott értékét" - fejtette ki.

Galéria megnyitása

Lesz Half-Life 3?

A Valve a Half-Life 2: Episode 2 óta finoman szólva is elfordult a single player játékoktól, cserébe viszont hatalmas sikert aratott az online piacon az olyan játékokkal, mint a Dota 2 és a Counter-Strike: Global Offensive.

Most a Half-Life Alyx megjelenésével visszatérnek ugyan a single player műfajba, de Newell elmondta, hogy ők nem az a cég, akik sorra adják ki a folytatásokat. Tőlük ugyanis azt várják a rajongók, hogy új kihívásokat keressenek, és új problémákra találjanak megoldásokat. Itt az alapító olyan dolgokra is gondol, mint például az OpenAI botok, amik most már bármilyen embert le tudnak győzni Dota 2-ben.

"Valójában ez nem egy hatalmas kihívás a mesterséges intelligenciának. Legyőzni egy embert sokkal könnyebb, mint szórakoztatni. Néhány év múlva azonban olyan mesterséges intelligenciánk lesz, ami bármit meg tud csinálni, amit egy okos ember is meg tudna. Ez az én számításaim szerint körülbelül 9 év múlva lesz esedékes" - kezdte.

"Egy ilyen intelligencia létrehozása először nagyon drága lesz, de aztán a költségek folyamatosan csökkenni fognak, és eljutunk oda, hogy tíz vagy akár száz virtuális ember is élhet majd a számítógépedben. Ezt pedig fel tudjuk majd használni ahhoz, hogy jóval érdekesebbé tegyük a single player játékokat" - utal ezzel arra, hogy így olyan gazdag és érdekes világok jöhetnek létre, amik jelenleg csak az MMO-kban lehetségesek.

"Ha létre tudunk hozni egy olyan single player játékot, ami sosem ér véget, és ami az első 20 óra után is folyamatosan növekszik és gazdagabbá válik, és ugyanúgy tudok vele szórakozni 400 óra után is, az jelentheti igazán a jövőt. És ehhez most sokkal közelebb vagyunk, mint öt évvel ezelőtt. Ez hatalmas váltás lesz az iparágon belül" - fejezte be.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére