Érdemes ott kezdeni, hogy amennyiben a 120fps támogatásáról van szó, azzal semmi gond nincs PS5-ön. A konzol a vetélytársaihoz hasonlóan HDMI 2.1-es portot használ, ami lehetőséget ad 4K felbontás mellett 120fps-re, és akad már olyan játék, ami ezt ki is használja, például a Call of Duty: Black Ops- Cold War. Érdekes módon egy-két HDMI 2.1-es feature nem működik, a beszámolók alapján például a VRR sem, ám ezek egy hamarosan érkező frissítéssel bekerülnek majd a konzolba.
A probléma ott van, hogy a visszafelé-kompatibilitással működő PS4-es játékok egyáltalán ne tudnak 120fps-sel menni jelenleg.
Míg az Xbox Series X-en folyamatosan látjuk, hogy egyre több előző generációs anyag támogatja a magas képfrissítési rátát, addig a PS5 esetében nem beszélhetünk erről. Persze, így is hatalmas előrelépés, hogy számos előző generációs anyagot stabil 60fps-sel és akár 4K-ban tud futtatni az új konzol, túl sok panaszra tehát nem lehet okunk, de azért felmerül a kérdés, hogy mi a helyzet a 120fps-sel?
A dolog akkor lett érdekes, amikor az Activision egy frissítéssel Xbox Series X-en elérhetővé tette a Call of Duty: Warzone-ban a 120fps-t, ez ugyanakkor nem történt meg PS5-ön. Ehhez hasonlóan a Rocket League sem megy magasabb képfrissítéssel jelenleg, talán majd a később érkező nagyobb patch után.
A megoldás a Rocket League esetében is ott keresendő, hogy a játék egyelőre a visszafelé-kompatibilitás segítségével működik. A készítők elmondták, hogy a 120fps támogatásához PS5-ön egy teljesen natív portra lenne szükség, míg Xbox Series X esetében egy apró patch segítségével megoldható az egész.
A Psyonix elmondta, hogy sajnálják a dolgot, de idén számos más dologra koncentráltak, mint például a free-to-play modellre történő átállás és a Tournament rendszer átalakítása, így a natív portra már nem maradt idejük.
Persze, nyilvánvalóan várható, hogy a közeli jövőben a Rocket League egy natív portot kap majd PS5-ön és az új Xboxon is, akkor nem csak magasabb framerate-re és nagyobb felbontásra, hanem talán szebb grafikai megoldásokra is számíthatunk.
Ezen kívül fontos megemlíteni, hogy a Microsoft már az előző generáció óta azon dolgozik, hogy a különböző konzolok közötti átmenet a lehető legsimább legyen, így tehát érthető, miért valósítható meg például a 120fps támogatása is egyszerűen. Ezt a képfrissítést egyébként már az Xbox One X is támogatta, igaz, tudomásunk szerint a Rainbow Six: Siege futott egyedül 60fps felett a konzolon.
Nem kizárt, hogy a Sony elő tudna állni valamilyen megoldással, ha akarna, a kérdés inkább az, hogy érdemes-e erre erőforrásokat fordítani. Előbb-utóbb a legfontosabb, még mindig népszerű játékok valószínűleg úgyis kapnak natív portot a fejlesztőktől, ott pedig már semmi akadálya a 120fps-nek.