Az Nvidia pénzügyi részlege elkészült a vállalat pénzügyi teljesítményét összegző beszámolóval, ami több rekordod is tartalmaz, a legnagyobb az, hogy az Nvidia fennállása óta most először sikerült átlépni a 30 milliárd dolláros szintet, már ami a teljes árbevételt illeti, ez pedig az AI gyorsítók piacán tapasztalható óriási keresletnek köszönhető. Ezzel együtt a gamereket kiszolgáló divízió is növekedést mutatott, ami szokatlan jelenség az év második negyedévében.
A teljes kép alapján a 2025-ös pénzügyi év második pénzügyi negyedévében összesen 30,040 milliárd dollárnyi teljes árbevételt ért el a vállalat, ami éves szinten hatalmas, 122%-os növekedést jelent, míg negyedéves szinten 15%-os javulást takar – mindenképpen ünneplésre okot adó rekordnak minősül. A számokat tovább böngészve meglátjuk, hogy a működésből befolyó bevétel negyedéves szinten ugyan csak 10%-kal nőtt, éves szinten azonba már 174%-os növekedés mutatkozik, ami megint csak figyelemre méltó eredmény – 18,642 milliárd dollárról van szó. A profit szintén kiválóan alakult, az ugyanis negyedéves szinten 12%-kal, éves szinten pedig már 168%-kal emelkedett, így végül 16,599 milliárd dollárra rúgott.
Ahogy az várható volt, és ahogy azt korábbi hírünkben már említettük, a bruttó árrés csökkent, hiszen az alacsony kihozatali aránnyal készülő Blackwell grafikus processzorokból muszáj volt legyártatni a vállalat annyit, amennyi a mintapéldányokhoz szükséges, de időközben kijavították a hibát, így most már a megfelelő mederben folyhat a termelés, megfelelő kihozatali arány mellett. A bruttó árrés egyébként 78,4%-ról 75,1%-ra csökkent az említett helyzet miatt. A számok összességében kiválóak, de azért érdemes azt is megnézni, hogyan teljesítettek az egyes részlegek.
A főszereplő természetesen ezúttal is a Data Center divízió volt, hiszen itt csoportosulnak az adatközpontokba szánt AI gyorsítók, amelyek már régóta nagyobb árbevételt és profitot termelnek, mint a hajdan húzóágazatnak minősülő Gaming divízió. A Data Center üzletág az elmúlt negyedév folyamán összesen 26,272 milliárd dollárnyi teljes árbevételt termelt, ez negyedéves szinten 16%-os, éves szinten viszont már 154%-os emelkedést jelent. Ebből az összegből a gyorsítók és a számítási célú hardverek 22,064 milliárd dollárt tettek ki, azaz elmondható, hogy az AI masszív hatást gyakorol az Nvidia árbevételére.
A hálózati eszközökből befolyó bevétel 3,7 milliárd dollárra rúgott, ami 114%-os éves szintű növekedést takar, ez főként az InfiBand és az AI-hoz kapcsolódó Ethernet bevételből származik. Negyedéves szinten ezen a téren 16%-os növekedés mutatkozik. Noha a kínai partnerek felé jelentősen kevesebb AI és HPC piaci gyorsítót szállíthat a vállalat az amerikai kormányzat exportkorlátozásai miatt, a termékekből befolyó árbevétel éves szinten így is 162%-kal nőtt, vagyis az egyéb térségekből érkező rendelések pótolják a Kína felől kieső rendeléseket. Ebben a negyedévben már megindult a H200-as gyorsítók szállítása, amelyek 141 GB-nyi HBM3E memóriával rendelkeznek. Egyelőre ezek, vagyis a Hopper alapú termékek voltak azok, amelyek a forgalom oroszlánrészéért felelnek, hiszen a Blackwell architektúra köré épülő B100-as és B200-as GPU-k körül problémák voltak a kihozatali aránnyal, plusz amúgy is későbbre tervezték a termelés felfuttatását, ami végül a terveknek megfelelően végrehajtható lesz az év utolsó negyedévében.
A Gaming divízió teljes árbevétele eltörpül a Data Center üzletág által felmutatott óriási teljesítmény mellett, ez a divízió csak alig több, mint tizedét hozza a fentebb említett 26,272 milliárd dollárnak, hiszen a Gaming üzletág az elmúlt negyedév folyamán „csak” 2,88 milliárd dollárt „keresett”. Ez persze figyelemreméltó teljesítmény, hiszen a szezonális szokásokkal ellentétben sikerült negyedéves szinten 9%-os, éve szinten pedig 16%-os növekedést elérni, ami nem egy jellemző teljesítmény, hiszen a második negyedév jellemzően csökkenést hoz a videokártya piac forgalmában (is). A pozitív eredmény a jelek szerint annak köszönhető, hogy az iskolakezdésre készülve sikerült némi GPU-t leszállítani a partnerek felé
A professzionális felhasználókat célzó Professional Visualization részleg ezúttal 454 millió dolláros eredménnyel zárt, ami igazából pozitívum, hiszen negyedéves szinten 6%-os, éves szinten pedig 20%-os javulást mutat. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy az Ada Lovelace architektúra köré épülő professzionális videokártyák iránt növekvő kereslet mutatkozik a munkaállomások piacán.
Az autóipari részleg ezúttal 346 millió dolláros teljes árbevételt könyvelhetett el, ami az előző negyedévhez képest 5%-os, az előző év azonos időszakához képest pedig 37%-os előrelépést jelent. A bővülés mögött az áll, hogy nőtt a kereslet az önvezető platformok és az AI alapú műszerfal-megoldások iránt. Az OEM & Other részlegnél 88 millió dolláros teljes árbevételt láthatunk, ami szintén növekedést jelent mind negyedéves, mind pedig éves szinten: előbbi 13%-os, utóbbi pedig 33%-os javulást takar. A növekvő értékesítés annak köszönhető, hogy a PC gyártók raktárkészlet-korrekciókat eszközöltek, és ezek a folyamatok véget is értek.
A 2025-ös pénzügyi év harmadik negyedévében, ami a 2024-es naptári év harmadik negyedévére esik, várhatóan 32,5 milliárd dollár körüli teljes árbevétel jöhet össze, a bruttó árrés pedig a 74,4% és 75% közötti sávban maradhat. A növekedés mértéke azért nem tud nagyobb lenni, mert a Hopper és a Blackwell sorozatú AI gyorsítók iránti kereslet meghaladja a kínálatot, vagyis egyszerűen nem tudnak több terméket gyártani, hiába lenne igény rájuk.