A Samsung mostanra egészen sok okostelefont forgalmaz, melyek vízállóak valamilyen szinten. Azonban a különböző IP minősítéseknek való megfelelőségre a legtöbb esetben nem vonatkozik a garancia, bizonyos esetekben pedig a készülékek nem is feltétlenül bírják úgy a vizet, mint ahogy azt a Samsung hirdeti.
Ausztráliában ment neki a dél-koreai cégnek a helyi fogyasztóvédelmi szervezet (ACCC) azért, mert a vállalat készülékei nem bírták azt elviselni, amivel a vállalat reklámozta őket. A különböző Galaxyk olyan reklámokban jelentek meg, amikben azt lehetett látni, hogy medencében és tengerben, tehát sós víznek kitéve is bírják a készülékek a kiképzést. Ez azonban az évek során nagyon sok esetben nem állta ki a próbát.
Számos Galaxy S, Galaxy A és Galaxy Note szériás készülék érintett volt abban az ügyben, amink most született meg a végleges ítélet, azonban meglehetősen régen, még 2019-ben indult a vizsgálat. A hosszas per során rengeteg olyan felhasználó került elő, akinek meggyűlt a baja a vízállósággal. És még csak nem is a beázás miatt: rendeltetésszerű használat során, és különböző korróziós gondokkal mentek tönkre a készülékek. A nedvesség előszeretettel emésztette fel például a mobilok töltésére szolgáló USB csatlakozót, de sokaknak teljesen tönkre is ment az eszköze.
Elsősorban a sós tengervíz az, ami a problémát okozza, emiatt indulhatott meg a korrózió. Az ACCC szakemberei a Galaxy S7, a Galaxy S7 Edge, a Galaxy A5 (2017), a Galaxy A7 (2017), a Galaxy S8 és S8+, valamint a Galaxy Note8 esetében tártak fel problémát, ezeknél a mobiloknál voltak a reklámok erősen félrevezetőek. Emiatt kell a Samsungnak fizetnie, és mert a panaszos felhasználók ügyét nem megfelelően kezelte a problémák jelentkezését követően. A garancia nem vonatkozik a vízkárokra, de ezt a Samsung már nem hirdeti.
Az IP68 minősítéssel rendelkező készülékekből Ausztráliában 3,1 millió példány kelt el, ami nem egy különösebben magas szám. A fogyasztóvédelem szerint sokan lehettek, akik éppen azért vették meg a Samsung készülékeit, mert jó vízállósággal és emiatt különleges lehetőségekkel kecsegtettek, például azt sugallták, hogy nem lesz baja a készülékeknek a tengerben történő önarcképek készítése során sem. 2016 márciusa és 2018 októbere között futott a valótlan állításokkal átszőtt reklámkampány
14 millió ausztrál dollárra lett büntetve a piacvezető gyártó, ami nem egy vészesen nagy összeg: ez az összeg átszámolva 9,6 millió dollárnak, illetve a jelenlegi árfolyamon 3,7 milliárd forintnak felel meg.
Nem a Samsung az első olyan gyártó, aki a vízállóság hirdetése miatt kapott valamilyen büntetést, és minden bizonnyal nem is az utolsó. De a vállalat mindent megtesz azért, hogy ebből a szempontból a készülékei minél jobbak legyenek. Elhangzott a tárgyalás során, hogy mostanra a Samsung javította a vízállósági minősítéssel rendelkező készülékei esetén a korrózióvédelmet. Olyan, mint, ami akkoriban előfordult a készülékekkel, ma már elvileg nem történhet meg a Galaxykkal.