Final Fantasy XIII-2 E3 trailer és infók

Elődjéhez képest rengeteget változik majd az új rész.

Final Fantasy XIII-2 E3 trailer és infók

A Final Fantasy XIII bár hozta a várt eladásokat, elég vegyes kritikákat kapott. A legtöbben egyetértettek abban, hogy az új harcrendszer nagyon jól sikerült, viszont maga a játék egy (jó nagy) fejezet kivételével teljesen lineáris, a harcokon kívül csak az a dolgunk, hogy menjünk előre és sodródjunk a történetben. A fejlesztők szerint ez most változni fog, nagy a bizonyítási vágy bennük a második résszel kapcsolatban, és biztosak benne, hogy jó irányba mentek el.

„A Final Fantasy XIII-ban a fő koncepció az volt, hogy a történet hajtsa. Ezzel ellentétben a XIII-2 sokkal inkább a játékosra helyezi a hangsúlyt.” – mondta Motomu Toriyama, a játék rendezője.

Nos, a történet orientáltság megvolt ez tény, de cserébe nagyon kevés beleszólásunk volt a dolgok alakulásába, ezúttal ez másképp lesz. Persze ne egy Deus Ex-re gondoljunk, de például megint beszélgethetünk NPC-kkel úgy, hogy lesznek szabad választási lehetőségek, amiknek súlya is lesz, valamint néhány random eseménynél dönthetünk, hogy milyen módon szeretnénk megoldani a problémát. Ez utóbbit egy elég szerencsétlen példa mutatta be az E3-as demóban, egy bossnál megkérdezi a játék, hogy nekimegyünk-e, vagy megkeresünk egy relikviát, ami segítene ellene. Ha csak simán nekimegyünk, akkor jó éjszakát, két ütés és nekünk annyi, úgyhogy ez még nem a szabadság csúcsa ezt a fejlesztők is elismerték, de azt mondták a végleges játékban sokkal komolyabb döntéseink lesznek majd.

A kevésbé lineáris, és apróbb részleteiben változatosabb sztori más mesélési módot is igényel, ezúttal nem csak sok átvezető lesz, hanem lesznek in-game jelenetek is, amik miattunk indulhatnak el (pl. egy utcai verekedés). Mivel ezek tőlünk függetlenül történnek, ezért akár ott is hagyhatjuk őket, nem muszáj beavatkoznunk, vagy hallgatóznunk pl. ha egy érdekes beszélgetést hallunk meg (de persze ez utóbbit ki hagyná ki).

Bár a harcrendszer már eddig is isteni volt, még tovább finomítanak rajta. Ezentúl befoghatunk néhány legyőzött ellenfelet, akiket aztán megidézhetünk magunk mellé a csatába. Ezzel megjelenik egy Feral Link sáv, ami ha kitelik, elindíthatunk egy közös támadást, ami jóval többet sebez majd, mint az alap ütések. Az ilyen támadások Quick Time Event alapúak lesznek, tehát a reflexeinkre hagyatkoznak (példa is látszik rá a lenti trailerben). Nem csak itt használnak majd azonban QTE-t, lesznek úgynevezett Cinematic Action-ök is, például boss harcok közben, amikor lehetőség nyílik arra, hogy valahogy extra sebzést vigyünk be az ellenfelünknek.

Ami még biztos, hogy megjelenik a Mog Clock is, ami elkezd visszafelé tekerni, ha egy lehetséges ütközet közelébe kerülünk. Ha még zöld, amikor megcsapjuk az ellent, akkor előnyökkel kezdhetünk.

Nos, körülbelül ennyi egyelőre, a sztori körül még mindig nagyon sok a kérdőjel és az új trailer sem könnyíti meg a dolgunkat, de legalább bemutat pár látványos jelenetet, amikben megnézhetünk párat az említett újításokból.

A Final Fantasy XII-2 jövő év elején érkezik PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra.

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward