Shop menü

FIGHTS IN TIGHT SPACES – PÖRGŐRÚGÁSRA LAPOT HÚZOK

Ügynökként a te feladatod lesz, hogy eljuss a megoldásig - kerül amibe kerül!
Villányi Gergő
Villányi Gergő
Fights in Tight Spaces – Pörgőrúgásra lapot húzok

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

  • Csihi-puhi!

A kártyajátékok népszerűségét elemezhetnénk az ókortól is, de elég ránézni a Magic: The Gathering, a Pokémon vagy Yu-Gi-Oh!, Five Rings vagy Keyforge kártyákra (és a sort oldalakon át folytathatnánk) és látszik, hogy az értük való rajongás, a taktikázás, gyűjtögetés, taktikázás a mai napig kedvelt tevékenység. A Gwent és a Hearthstone nyomdokain haladva a kártyázás az online csatatereket sem kerüli el, és a CCG lista stabil résztvevőjeként említhető a Legends of Runeterra, a Kards, az Infinity Wars, a Faeria vagy az Elder Scrolls: Legends is többek között.

De hasonlóképpen rápillanthatunk a videojátékokon belül arra a jelenségre is, hogy szinte minden stílust ötvöztek már kártyákkal. A Hand of Fate, a Slay the Spire remek példái ennek, de a Tainted Grail: Conquest, a Cultist Simulator, a Griftlands is a legjobbak között van és a listát böngészve még olyan érdekességeket is találhatunk, mint a Shanghai Office Simulator.

Galéria megnyitása

Szerencsésnek érzed magad, ügynök?

Nem csoda tehát, hogy elérkezünk lassan a verekedős játék + kártya kombóhoz. A játék jellege – hiába más a mechanika – első körben a Superhotra emlékeztetett. Ott is szükségünk volt a reflexeink mellett a taktikai érzékünkre is, hiszen esztelen lövöldözéssel és meneküléssel nem sokáig jutottunk volna el. Minden lépésnek súlya volt és a lassuló-gyorsuló idő olyan csavart adott a játékélménynek, amivel korábban nem igazán találkozhattunk még.

A Fights in Tight Spaces mindezt egy statikusabb alapokra helyezett bunyózással köti össze, ahol részben a kártyapaklinkon múlik, hogy ép bőrrel megússzuk-e.

A titkos ügynököket emberfeletti képességekkel ruházta fel szinte minden regény, film vagy játék és a Rowan Atkinson fémjelezte paródiát vagy a Sir Austin Powers blődlit leszámítva nem nagyon találkozhattunk olyasmivel, ahol a bohóckodás lett volna a „szuperfegyver”. Ügynökként a bevetéseink különböző helyszíneken való verekedésekre korlátozódnak, azonban a harc és a harcművészetek mestereként széles repertoár áll majd a rendelkezésünkre. A mozdulatok animálása sem rossz, ami azért el is várható, ha csak ebből áll a játék.

Galéria megnyitása

Üt, hárít, üt

Annál is inkább, ugyanis olyan dolgokkal is számolnunk kell, minthogy mikor blokkoljunk, vagy veszítsünk-e a lendületünkből azáltal, hogy „csak” mozgunk és nem támadunk. Vagy milyen hatása van a küzdelemre annak, hogy arrébb lökünk valakit, esetleg magunk elé húzunk egy ellenséget aki a nekünk szánt pofont/lövést kapja majd. Komplex, de viszonylag könnyen átlátható rendszert hozott tető alá a Fights in Tight Spaces. Minden ütés eggyel növeli a kombó számlálót és bizonyos technikák aktivizálásához 2-3 vagy még magasabb szorzót kell elérnünk. Vannak lapok, amik ellökik az ellenséget, vagy amik mindezt ütéssel, rúgással kombinálják.

Sokféleképpen tudunk mozogni is:  elslisszolhatunk ellenségünk mellett, vagy egyszerűen léphetünk egyet oldalra például. Tovább bonyolítja majd a képet, hogy blokkolni, ellentámadni is tudunk, de minderre bizonyos ellenségeink is képesek, és ahogy fejlődünk több mezőnyi távolságba is támadást indíthatunk - mindez persze azon is múlik, hogy az adott körben a pakliból milyen lapokat kaptunk.

Galéria megnyitása

A címből az is kiderül, hogy egy szűk sikátor, egy mellékhelység, egy konyha, tetováló stúdió vagy zsákutca lesz a helyszín, ahol nem körözhetünk ide-oda rohangálva az ellenségeink körül. A sokan-egy-ellen felállásból kell kihoznunk a legjobbat és közben a paklink is velünk vagy ellenünk dolgozik.

Galéria megnyitása

Fortuna kezeiben

A véletlenszerűség (random generator, RNGeesus, ki hogy ismeri) minden kártyapakli alapvetése. Tervezhetünk előre, de kellő rugalmasság szükséges ahhoz, hogy egyik pillanatról a másikra váltani tudjunk, ha összedől egy tervünk – ugyanis, ha véget ér egy harci kör akkor bizony új leosztást kapunk. Még pszichológiai szempontból is érdekes, hogy ha a felkészülés általunk kontrollálható és az azon kívül eső elemeit megfigyelve önmagunkba nézünk: aggódással tölt el minket egy ilyen helyzet vagy bízunk a képességeinkben annyira, hogy ne rázzon meg túlságosan?

Galéria megnyitása

Bármi is legyen a válasz, a Fights in Tight Spaces elég kemény tempót diktál. A John Wick Hex-hez hasonlóan egy küldetésen belül helyszínről helyszínre vándorlunk és egészen a végéig életben kellene maradnunk jófajta roguelike mechanikához méltóan. A fejlesztéseink persze velünk maradnak, de ne számítsunk pályaközi mentésekre. Vagyis hiába hoztuk az első két harcot szinte tökéletesen, attól még a következő helyszínen ledarálhatnak minket.

A tapasztalat, a gyakorlás szép dolog, de az volt az érzésem, hogy néha ez sem elég. Van olyan leosztás, helyzet, ahol tehetetlenül nézhetjük csak, hogy ellenségeink ízekre pofoznak minket és a következő próbálkozásnál is belefuthatunk ugyanebbe. Ez azonban senki kedvét ne vegye el, mert egy különleges és érdekes kísérlet a Fights in Tight Spaces és a verekedni, taktikázni szerető játékosok elég sok érvet találhatnak a kipróbálás mellett.

Összefoglalás

Szerzői értékelés

Kártya és stratégiai verekedős akciójáték, ahol ügynökként bizony hosszu utat kell megtennünk, míg végül felgöngyölítjük az ügyet.
Érdekes az alapkoncepció és nagy a változatosság a támadások, mozgások tekintetében és ellenségeink terén is.
Egy küldetésen belül (túl) sok helyszínt kell végiglátogatnunk és ha elbukunk, kezdhetjük elölről.

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére