Shop menü

FELVESZIK A HARCOT A KÖZÖSSÉGI MÉDIA URAI AZ ÖNPUSZTÍTÓ TARTALMAKKAL SZEMBEN

Több vállalat együtt próbálja új kezdeményezés keretében visszaszorítani, felszámolni az öngyilkossággal, önkárosítással kapcsolatos anyagokat.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Felveszik a harcot a közösségi média urai az önpusztító tartalmakkal szemben

A közösségi médiával kapcsolatosan sokan sokféle kritikát szoktak megfogalmazni. A vállalatok pedig ideális esetben több-kevesebb sikerrel, de próbálnak minden észszerű elvárásnak megfelelni. Vannak olyan estek, amik komoly kihívás elé állítja a cégeket, most egy ilyen téma, az öngyilkosság és az önkárosítás miatt ágazati összefogást indítottak.

Nagyon nehéz dolga van a technológiai cégeknek, mikor szabályozni akarják a felületükön megjelenő tartalmakat, de azért vannak olyan dolgok, amik ellen sikeresen tudnak védekezni. A meztelenséget például igen jól képes kezelni a legtöbb szolgáltatás mostanra, de az önkárosítással kapcsolat felvételek már teljesen más műfajt jelentenek, ezeket sokkal nehezebb felismerni és a helyén kezeni.

A Meta, a TikTok és a Snap most azért indít egy programot közösen, hogy az öngyilkossággal, önbántalmazással kapcsolatos tartalmakat nagyobb hatékonysággal legyenek képesek kiszűrni.

Thrive néven indul a kezdeményezés, és a Meta abban bízik, hogy idővel ehhez majd mások is csatlakozni fognak. Ez évtizedes problémáról van szó, amit igazából más sokkal korábban meg kellett volna oldania a közösségi platformoknak. A mentális betegségekben szenvedőknek a közösségi média is képes nagyon komoly károkat okozni, ez mostanra tényként kijelenthető. Mivel az öngyilkossághoz, valamint az emberek által önmaguk ellen elkövetett fizikai erőszakhoz általában nagyon komoly mentális problémákon keresztül vezet az út, így az is kijelenthető, hogy ezeket a hajlamokat a Facebook, TikTok és társaik felerősíthetik.

Galéria megnyitása

A Meta a mostani bejelentésében elmondta, hogy már egy ideje dolgozik azon, hogy felismerje az öngyilkossággal, önbántalmazással kapcsolatos tartalmakat, és megpróbálja kezelni ezeket az eseteket. A vállalat korábban a saját biztonsági csapatán belül például már felállított egy olyan csoportot is, ami célzottan az ilyen mentális betegeknek próbál segíteni, amennyiben felismerik a jeleket. Azonban be kell azt látni, hogy ezen a területen még mindig bőven van mit tenni. Ezért igyekeznek a Thrive programban már együttműködve dolgozni azért, hogy a kibertér egy biztonságosabb hely legyen.

„A potenciálisan problémás tartalmak sok más típusához hasonlóan, az öngyilkossági és önkárosító tartalmak sem korlátozódnak egyetlen platformra. Ahhoz, hogy valóban hatékonyan tudjunk reagálni az ilyen anyagokra, a technológiai vállalatoknak együtt kell működniük egymással.” – emelte ki a vállalat.

Az új program életre hívását segítette a Mentális Egészség Koalíció, ami részben az Egészségügyi Világszervezet alatt működik, és már Magyarországon is aktív. A Thrive keretében a vállalatok képesek lesznek megosztani egymás között a jeleket, így amennyiben potenciális öngyilkossági hajlam jeleit ismerik fel egy felhasználónál a Facebookon, akkor onnantól a Snap is kiemelt figyelmet fordít majd a tevékenységére. Így gyorsabban, hatékonyabban tudnak segíteni a mentális problémákkal küszködőknek. Továbbá a káros tartalmak terjedésének is hamarabb szabhatnak gátat.

Galéria megnyitása

Elmondta a Meta, hogy a Thrive mögött egy olyan technológia dolgozik majd, ami maximális biztonságot fog nyújtani minden érintett számára. Már egy hosszabb ideje üzemelő, megoldásról van szó, ami garantálja majd a személyes adatok védelmét. A gyermekbántalmazással kapcsolatos jelek közvetítésére szolgáló Lantern program is erre épülve működik.

Végül azt is megosztotta a Meta a mostani bejelentésében, hogy csak április és június között több mint 12 millió olyan ügyben jártak el valamilyen formában a Facebookon és az Instagramon, ahol önbántalmazással, öngyilkossággal kapcsolatos tartalmat jelentettek feléjük.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére