Az elmúlt évek egyik nagy reménysége volt a BeReal, de végül nem tudott olyan mértékben felfutni, mint ahogy arra a fejlesztők számítottak. Leginkább ez állhat annak a háttérérben, hogy a platform értékesítése mellett döntöttek. A felvásárló fél szerint egyébként messze nem olyan rossza a helyzet, mint ahogyan azt lefestették az utóbbi időben.
A BeRealt két francia fejlesztő alkotta meg, 2020-ban indult el, és most új tulajdonoshoz kerül. Volt idő, mikor mindenki igyekezett lemásolni a szolgáltatást a saját közösségi platformjára, de igazából ez a hype nagyon hamar lecsengett. Az elmúlt hónapokban alig tudta fenntartani a felhasználók érdeklődését, kisebb közösségi csoportok maradtak aktívak a platformon. De van még olyan cég, aki lát benne fantáziát.
Az ugyancsak francia Voodoo (Wizz) döntött úgy, hogy megvásárolja a szolgáltatást, és egészen szép összeget fizettek érte, ahhoz képest, hogy az utóbbi időben már igencsak háttérbe szorult a képmegosztó. A Voodoo jellemzően videojátékok fejlesztésére koncentrál, 2013-ban alapították meg, és a játékaikat már több milliárd alkalommal töltötték le és telepítették. A Voodoo mögött olyan befektetők is felsorakoztak, mint a Tencent és a Goldman Sachs.
500 millió eurót fizet a hanyatlóban levő BeRealért az új tulajdonosa.
A BeReal azzal a céllal született meg, hogy az emberek a valódi élethelyzetüket mutassák meg, ami az Instagram és a Facebook világában már egyáltalán nem volt jellemző. Mindenki arra ment, hogy minél nagyobbat villantson a követői előtt. A BeReal lényegében a szöges ellentéte az Instagramnak, és éppen ezért gondolták egy időben remek ötletnek. 2022-ben volt a csúcson a különleges képmegosztó, akkoriban több milliárd dollárra beszülték a piaci értékét, és állítólag voltak kísérletek a felvásárlására, de ezekből nem lett semmi.
Az olyan nagy vállalatok, mint a ByteDance vagy a Meta, inkább lemásolni próbálták a szolgáltatást, minthogy megvásárolják a fejlesztőt. Végül a lemásolt funkciókból a legtöbb esetben semmi nem lett, mert egész egyszerűen a BeReal is kifulladt. Ezt a szolgáltatást tényleg csak a felkapottsága hajtotta meg, igazából nagyon kevés törzsfelhasználót tudott bevonzani. A Platformer adatai szerint 2022 októberében 15 millió aktív felhasználója volt, ami 2023 márciusára 6 millióra csökkent.
Érdekes módon a Voodoo sokkal jobb számokról beszél, állításuk szerint 40 milliós havi aktivitás mérhető a platformon napjainkban, és az emberek fele heti 6 napon megnyitja az applikációt. A felvásárlást azzal indokolta a cég, hogy komoly lehetőséget látnak az új funkciók körül, és újra a növekedésre fognak fókuszálni.
Akik követték a BeReal pályafutását azoknak valószínűleg nem okozott meglepetést a mostani hír. A Business Insider már márciusban arról írt, hogy bajban van a fejlesztő, és egyebek mellett annak a lehetőségét is vizsgálják, hogy eladják a szolgáltatást. Az eladás mellett az alternatív bevételi források megteremtésével is próbálkoztak, de a jelek szerint ez nem jött össze, marad az értékesítés.
Az elmúlt 1,5 évben a BeReal több olyan újítással is előrukkolt, ami új lendületet adhatott volna a platform növekedésének, de semmi nem vált be. A belső információk szerint egy ideje már nem tudott új felhasználókat bevonzani a szolgáltatás, így elveszítették a fejlesztők a reményt. Az eladást követően az alapító, vezérigazgató Alexis Barreyat lemond, és a Voodoo vezetője, Aymeric Roffé fog az élre állni.
Kíváncsian várjuk, hogy mit hoz a BeReal jövője az új tulajdonos égisze alatt. Bízunk abban, hogy megtartják, és valóban azon lesznek, hogy újra felpörgessék a szolgáltatás körüli érdeklődést.