Az Xbox 360-as / PS3-as generáció kétségtelenül egyik leginkább emlékezetes horrorjátéka a Visceral által készített Dead Space volt. Az első két rész jogosan foglal helyet minden idők legnagyobb klasszikusai között, és még a harmadik rész is elég sikeres lett annak ellenére, hogy ott már több ponton húzták a szájukat a rajongókat. Végül az Electronic Arts úgy döntött, hogy 2017-ben bezárja a Visceralt, és ezzel úgy tűnt, hogy vége is a sorozatnak.
Most azonban bennfentesek arról kezdtek beszélni, hogy a Star Wars: Squadronsért is felelős EA Motive egy ideje már egy régebbi, közkedvelt franchise feltámasztásán dolgozik, és a különböző elejtett apróságokból arra lehet következtetni, hogy ez bizony a Dead Space lesz. Ennél többet egyelőre sajnos nem tudunk, de az EA Play eseményre július 22-én kerül sor, tehát az E3 helyett az Electronic Arts majd itt jelenti be az újdonságait, így várhatóan erről is rántják majd le a leplet.
A Visceralnak egyébként nagyon részletesen kidolgozott tervei voltak a Dead Space 4-et illetően, amiről Ben Wanat, a sorozat egykori kreatív igazgatója is beszélt. Ezek szerint a negyedik részt alapvetően a Dead Space 3 flottás része ihlette, és a játékosoknak különböző hajókat és űrállomásokat kellett volna átkutatnia ellátmány, utánpótlás és alkatrészek reményében.
A Dead Space 3 végén ugyanis az emberiséget gyakorlatilag elérte a végzet, így a túlélők már tényleg a túlélésért küzdenek. Mi is egy túlélőhajó egyik emberét alakítottuk volna egy olyan játékban, ami vegyítette volna a nem-lineáris elemeket a fejezetekre bontott történetmeséléssel. Wanat tervei szerint például úgy indult volna a negyedik rész, hogy űrbéli törmelékeket követve a játékos eljut egy elhagyatott űrállomásra, ahonnan össze kellett volna szedni annyi alkatrészt és üzemanyagot, hogy a hajónk képes legyen a hiperugrásra.
Innentől kezdve aztán kinyílt volna a világ, és rendszerről rendszerre ugrálva kellett volna felderítenünk az emberiség maradékát, megmenteni akit lehetséges, és folyamatosan gyűjtögetni, építgetni és szerelgetni a saját hajónkat. Eközben állandóan derültek volna ki új dolgok a necromorphokról, valamint arról, hogy mi is történt az emberiséggel. Minél előrébb jutottunk volna, annál több lehetőséget adtak volna a készítők a kezünkbe.
Wanat azt is elárulta, hogy a különböző felderítendő hajók és állomások megkapták volna a saját, egyedi karakterüket. Ebben a Visceral nagyon jó volt mindig is, hiszen az eredeti USH Ishimure és önmagában szinte egy karakter volt a játékban, azonban mivel itt számos különböző hajót fedeztünk volna fel, mindegyiknek meglehetett volna a maga sajátos, egyedi hangulata, mindenféle változatos játékmenetbeli elemmel.
Az úriember nem akart mindent elárulni a tervekről, abban a reményben, hogy az Electronic Arts egyszer mégis úgy dönt, hogy elkészíti a negyedik részt, és most úgy tűnik, hogy ez a helyzet - de persze egyelőre erre még nem érdemes mérget venni. Ha mégis így történne, érdekes lesz látni, hogy az EA Motive átvesz-e egyáltalán valamit a Visceral eredeti elképzeléseiből.