Felmérés az ingyenes játékokról

Az NPD Group azt vizsgálta, hányan játszanak freemium játékokkal, és hányan vannak azok, akik ténylegesen költenek is ezekre.

Felmérés az ingyenes játékokról

Az ingyenesen játszható játékokról mindenki tudja, hogy nem ingyenesek, mikrotranzakciók segítségével teszik könnyebbé azok pénztárcáját, akik hajlandóak a különböző extrákért fizetni. Vajon az érintettek mekkora hányada költ valóban ezekre? Az NPD Group piackutató cég online felmérése szerint az USÁ-ban 10 játékosból 4 vásárol valamit a játékok boltjaiban. A férfiak hajlamosabbak rá, hogy a zsebükbe nyúljanak, ugyanakkor a nők nagyobb hányada játszik ilyen jellegű játékokkal.

A fizető játékosok többsége az első hónapban a legvalószínűbb, hogy költ az adott játékra. A mobilok, a kézikonzolok, az egyéb hordozható készülékek és a könnyen elérhető internet elterjedése kedvezett a freemium játékok népszerűvé válásának, és azoknak, akik ismerik ezeket csupán 15%-a dönt úgy, hogy egyáltalán nem játszik velük. Átlagban 84% marad hű az ingyenes játékokhoz azok közül, akik kipróbálják őket. Összességében a nők azok, akik hosszútávon is maradnak, míg a férfiak, ill. a 13-34 év közöttiek hajlamosabbak abbahagyni az ingyenjátékokkal való foglalkozást. Ez utóbbi nem ill. korosztály az, amely a "tradicionális gamer" kategória magját képezi, tagjai kisebb valószínűséggel fognak kis ingyenes játékokba bonyolódni, mivel fő érdeklődési körüket a hagyományos konzolos ill. PC-s játékok képezik. Anita Frazier, az NPD elemzője ezt úgy fogalmazta meg, hogy a tradicionális gamer számára a nagy játék a fő fogás, így egy freemium darab legfeljebb csak snack lehet a napi menüben.

Sokan tudnak róla, sokan kipróbálják és sok embernek tetszik, így nem csoda, hogy az USA lakosságának 38%-a játszik ingyenes játékkal a 2-38 éves korosztályokban. A  felmérés eredményét 6416 résztvevő adatai alapján állították össze. Közülük vajon hányan voltak 2 évesek?

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward