A minap nagy vihart kavart az interneten, hogy a Wikipedia adatai szerint most már a Mortal Kombat a legkelendőbb verekedős játéksorozat, megelőzve ezzel a Super Smash Bros.-t. Hamar kiderült azonban, hogy akadnak furcsaságok a számokkal: a Nintendo legendája, Masahiro Sakurai ugyanis már a nyáron bejelentette, hogy a Super Smash Bros. Ultimate átlépte a 20 milliós eladási számot, miközben a Wikipedia még 18,9 millióval számolt.
Hamar helyre is állt a világ rendje, ami szerint jelenleg a verekedős játéksorozatok sorrendje így néz ki:
- Super Smash Bros. - 60,91 millió
- Mortal Kombat - 60 millió
- Tekken - 50 millió
- Street Fighter - 45 millió
- Soul Calibur - 15 millió
A dolog érdekessége, hogy a listát egyértelműen az a két cím vezeti, amelyik leginkább újoncbarát. Minden valószínűség szerint a Mortal Kombat és a Super Smash Bros. az a két játék, amibe egyszerűen bele lehet kezdeni, és viszonylag hamar úgy érezheti a játékos, hogy egészen jó benne. Ezzel együtt persze mélységei is vannak mindkettőnek, habár talán nem annyira, mint a listán hátrébb szereplő címeknek.
Ezen kívül fontos azt is megemlíteni, hogy a listában szereplő anyagok közül szinte csak a Mortal Kombat az, amelyik továbbra is komolyan veszi a történetalapú egyjátékos módot - sokan pedig erre vágynak, és a multiplayerbe nem igazán vágnak bele. A NetherRealm stúdió pedig az új részekkel megbízhatóan szállítja az elvetemült, szórakoztató sztorikat.
Továbbá az is fontos, hogy a Mortal Kombat eltúlzott brutalitása egyszerűen nagyon jó marketinges eszköz: mindenki látni szeretné az elmebeteg kivégzéseket.
A Super Smash Bros. sikerét valószínűleg nem nagyon kell magyarázni: a Nintendo-platformok egyik legnépszerűbb játékáról beszélünk, ami összehozza a vállalat kedvelt karaktereit, és bárki kipróbálja, nagyon hamar rá tud érezni az ízére. Meg persze az sem hátrány, hogy egyszerre sokan lehet tolni egy tévé előtt, ami a többiekről nem mondható el.
Érdekes viszont, hogy a verekedős játékok alapvetésének számító Street Fighter csak a negyedik helyre érkezett meg, holott rengeteg különböző rész és kiadás készült belőle az évek során. Ennek igazából számos magyarázata lehet, de a listán szereplő címek közül egyértelműen ezt a legnehezebb kitanulni, és ez tartogatja a legnagyobb mélységeket a játékmenetben, ennek megfelelően leginkább a profik pályája.
Továbbá érdemes megjegyezni, hogy a Street Fighter elsődleges terepének nem az otthoni konzolok számítottak, hanem a játéktermi gépek, ott pedig teljesen máshogy számolják az értékesítést: leginkább a telepített gépek száma a fontos, de méginkább a gépek által termelt bevétel számít.
Érdekes, hogy a Bandai Namco két játéka között mekkora különbség van. A Tekken, és valójában a Tekken fegyveres harcra építő testvérének számító Soul Calibur közül az utóbbi a számok alapján nem tudott felnőni az igazán nagyon közé, habár a 15 milliós értékesítésével azért így sincs oka szégyenkezni.