Shop menü

FAR CRY 6 - ÖREGSZIK, DE MÉG MINDIG SZERETJÜK

Nem sokat változtatott a Ubisoft a már bejáratott formulán, de a körítés pazar!
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Far Cry 6 - öregszik, de még mindig szeretjük

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

A Ubisoft kitalált egy jól működő formulát még a Far Cry 3-nál, és azóta azt csiszolgatja, de leginkább csak a környezetet és a történetet cserélgeti. Egyfelől persze mondhatnánk, hogy ebben nincs sok innováció, de legalább mindenki tudja, hogy mire számíthat, és 2-3 évente talán még jól is esik visszatérni a régi ismerőshöz, aki másik ruhát vett fel.

Nagyjából ez a helyzet a Far Cry 6 esetében. Azonban míg az ötödik rész esetében a környezet talán kicsit gyengébbre sikerült, ezúttal erre biztosan nem lehet panasz, és a történet is hangsúlyosabb, mint a korábbi részekben. Egy Yara nevű fiktív országban járunk, ami karibi hangulatú szigetekből tevődik össze. Nagyon változatos és szép, azonban akad egy kis probléma vele: egy Anton Castillo nevű diktátor nem bánik éppen kedvesen a néppel. Viszont nagyon szuperül alakítja a zseniális színész, Giancarlo Esposito, akiről a Revolution óta tudjuk, hogy jól állnak neki a hasonló karakterek.

A helyzet nem túlzottan érdekli Dani Rojas nevű főhősünket (aki lehet férfi és nő is), aki szeretne lelépni még a forradalom kitörése előtt. Ez nem sikerül, így egyre inkább belemerül a Libertad megsegítésébe, és végső soron az ország felszabadításába. Ehhez fel kell vennünk a kapcsolatot három szervezettel, akik még a diktatúra előtt irányították az egyes régiókat, és el kell érnünk, hogy megdönthető legyen Castillo rémuralma.

Galéria megnyitása

A pálya viszonylag hamar kinyílik előttünk, és rögtön megtapasztalhatjuk, hogy egészen egyszerűen hatalmas.  Éppen ezért a játék gyorsan behozza a képletbe a különböző repülő járműveket, hogy hatékonyabban lehessen közlekedni, illetve bizonyos pontok vagy városok elfoglalása után gyorsutazási lehetőségek is megnyílnak. Ráadásul ezúttal már lehet saját járművünk is, melyek mindegyike speciális: kezdünk egy mezei szedánnak ágyúval a tetején, majd jön egy sportautó lángszóróval, és egy masszív SUV. Ezeket a járműveket bárhol megidézhetjük, ha esetleg elvesznénk a semmiben.

Szerencsére a Far Cry 6 más területeken sem veszi túl komolyan magát. Természetesen rendelkezésre állnak a hagyományos lőfegyverek, meg olyan extrák, mint a csigás íj (illik a környezethez), de emellé bejönnek a Resolver fegyverek, amikkel lehet fokozni az állatkodást, mint például a lángszóró, vagy a CD-vető. Ezek mellé csatlakozik a Supremo nevű hátizsák, ami mindenféle egyedi képességet tud adni ha feltöltöttük (természetesen némi gyilkolással): ez lehet például egy rakás célpontkövető rakéta kilövése vagy EMP.

Galéria megnyitása

Alapvetően ez is, meg a fegyverek is testreszabhatóak. Utóbbiak a munkaasztalnál és a megfelelő gyűjtögethető holmik megléte után variálhatók, így mindenki a saját stílusához igazíthatja őket olyan dolgokkal, mint a hangtompító vagy a távcső lecserélése.

A Far Cry 6-ban továbbra is az a jó, hogy a Ubisoft ad egy nagy játszóteret, hozzá az eszközöket, és onnantól kezdve ránk bízza, hogyan oldjuk meg a küldetéseket. Aki szeretne, nyugodtan lopakodhat, de ugyanúgy működik az is, hogy rommá lövünk mindenkit, aki szembe jön, vagy gyakorlatilag bármi a kettő között. Ehhez a káoszhoz pedig csatlakoznak a járművek és a különleges képességek, úgyhogy nagyon szép kis felfordulásokat lehet rendezni a játékban, ami mindig élvezetes tud lenni.

Az egyetlen dolog, ami talán furcsán sikerült az a karakterfejlődés. Nagyon kevés múlik most már a szintlépésekkel járó skillpontokon, és szinte csak a felszerelésünk és a fegyvereink módosítása és fejlesztése jelent előrelépést. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy szinte már a játék elején is tudunk olyan hatékonyak lenni, mint később. Ez nem feltétlenül baj, és a Far Cry 6 sokkal inkább arra próbál rávenni, hogy kísérletezzünk a fegyverek módosítgatásával, ami segít a változatosságon is.

Galéria megnyitása

Különösebben nagy hibája tehát nincs a játéknak, ami viszont meglepő, hogy jóval bugosabbnak érződik, mint a korábbi részek. Nem mondom, hogy kifejezetten gyakran, de előfordult, hogy összeomlott a játék, vagy engedett betölteni mentést, amíg újra nem indítottam, és ugyebár ott van az azóta hírhedté vált hiba a HD-textúracsomaggal, amit hiába telepítünk fel, még rosszabb lesz tőle a textúrák minősége.

Végső soron azonban a Far Cry 6 pont azt nyújtja, amit várni lehetett tőle, és amit már sok-sok éve megszoktunk. Ennek megfelelően valószínűleg a legtöbbeknek még csak arra sincs szüksége, hogy bármilyen véleményt vagy kritikát elolvasson a játékról, mert tényleg annyira kiszámítható a formula. Mint a cikk elején írtam, ez nem feltétlenül baj, de kérdés, hogy meddig lehet ezt folytatni? Ha tippelnem kéne, szerintem a következő, valószínűleg már csak az új generációra készülő résznél újítani fog egy nagyot a Ubisoft.

Összefoglalás

Szerzői értékelés

A Ubisoft továbbra sem igazán tud nagyot hibázni a Far Cry-sorozattal, de túl nagy meglepetésekre sem kell számítani.
Egészen jól megírt történet és karakterek, szép és változatos környezet, hatalmas pálya, szórakoztató játékmenet.
Az alapok továbbra is szinte változatlanok hosszú évek óta, és most bugosabb a játék, mint a korábbi részek.

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére