Shop menü

FALLOUT 4 - VÁROS A SZEMÉTBŐL

Nagyon érdekesnek tűnik a Fallout 4 craftolási rendszere, ami egyben megoldott néhány problémát az in-game gazdaság működésében is.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Fallout 4 - város a szemétből

A Fallout 4 kreatív igazgatója, Todd Howard beszélt kicsit a játék egészen komplex craftolási rendszeréről. Tulajdonképpen arról van szó, hogy a játékosok szinte minden szemetet felhasználhatnak tárgyak készítéséhez, amit maguk körül találnak a világban. Mintha megfogták volna a Skyrim alkímia rendszerét, és azt kiterjesztették volna az összes megtalálható tárgyra.

Howard hangsúlyozta, a craftolási rendszer lehetőséget ad olyan apróságokra, mint mondjuk egy fegyver részleges átalakítása, de olyan nagyobb dolgokra is, mint például komplett városok létrehozása, kereskedelmi útvonalakkal és áramhálózattal. A lényeg azonban, hogy az egész visszavezethető a világban talált mindenféle szemét összeszedésére és alkotóelemeire bontására.

"Az elején még valószínűleg azt fogod gondolni, minek nekem ez a szemét. Aztán rájössz, hogy mondjuk szükséges van a csecsemő etetős üvegére, mert egy olyan alkotóelemet tudsz kiszedni belőle, amire szükséged van" - mondta Howard. Kiemelte azonban, nem mindenből lehet alkatrész, és nem lesznek olyan tárgyak, amik kizárólag azért léteznek, mert a játékos megtanulja, hogy ezt vagy azt ki tudja szedni belőlük.

Ami azonban nagyon érdekes, hogy Howard szerint mindez jó hatással volt a játék gazdasági modelljére. Korábban a fejlesztés ezen szakaszában a tesztelők és a dizájnerek azon dolgoztak volna, hogy betömjék az in-game gazdaság lehetséges lyukait és exploitolható részeit, erre azonban most alig van szükség, az emberek ugyanis inkább gyűjtögetik a dolgokat, mintsem eladják azokat.

Az id Software segített a tűzharcok elkészítésében

Howard udvariasan megjegyezte, hogy ugyan semmi rosszat nem akar mondani a Fallout 3-ról, de a negyedik rész esetében nem lehet kifogás a gyenge tűzharcra az, hogy ez csak egy szerepjáték és nem shooter. Persze alapvetően továbbra is a játékos statjaira épül az egész, de a Bethesda csapata úgy érezte, hogy ennek ellenére tudnak fölé építeni egy élvezetes lövöldözést is.

Mivel azonban ebben nincs még tapasztalatuk, felhívták cégen belül az id Software csapatát, akik egész életükben FPS-ekkel foglalkoztak, és tőlük kértek tippeket.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére