Az Oculus Connectet tavaly a Facebook átnevezte Facebook Connectre, ám az eseményhez közeledve egyre több helyről tűnt el a Facebook elnevezés. Ez nem véletlen, ugyanis Mark Zuckerberg egy nagyon hosszú adásban számolt be nekünk arról, hogy mit is jelent a metaverzum, ezzel felvezetve nekünk azt, amire már előzetesen számíthattunk: a Facebook új nevére.
A majdnem másfél órás adást Mark Zuckerberg vezette és már az elején leszögezte, hogy a jövőről fog szólni az egész prezentáció. Mint mondta, nagyon sokan mondják neki és kollégáinak, hogy korai még jövőről és a metaverzumról beszélni, de szerinte ezt valahol és valakiknek el kell kezdeniük, ebbe a kihívásba pedig szívesen bele is vágnak.
A metaverzum elmagyarázása és megértése köré épült az adás első fele. Már most is rengeteg ember megélhetése függ az internettől, a metaverzum segítségével viszont még szorosabban kapcsolatban maradhatunk egymással, vásárolhatunk, élhetjük az életünket, miközben a munka és a tanulás is virtuális terekben lesz könnyen elérhető.
A metaverzumban az emberek az avatárjaikon és az otthonaikon keresztül kifejezhetik saját magukat. A terv az, hogy ahogyan a való világban, ha egy sporteseményen veszünk egy csapatmezt, akkor azt a stadionon kívül is hordani tudjuk majd, így a megvásárolt javak idővel más applikációkba is átvihetővé válnak, platformfüggetlenek lesznek.
Ahhoz viszont, hogy a metaverzum épülhessen, rengeteg embernek kell dolgoznia benne, ők pedig szívesen támogatják ezeket a törekvéseket. Több száz millió dollárt fognak költeni arra, hogy az alkotókat, tartalomgyártókat, oktatókat kiképezzék vagy biztosítsák számukra a lehetőséget, hogy a metaverzum jobbá varázslásán ügyködjenek.
A metaverzum még most épül ki, jelenleg még nem elérhető teljesen senkinek sem, de a cél az, hogy a következő évtizedre egymilliárd ember már a részese legyen.
A metaverzumba való belépéshez viszont különböző hardverek is kellenek. Az AR szemüvegjeik egyelőre még nem tartanak ott, hogy minden fontos funkciót bele tudjanak rakni egy pár milliméter vastagságú eszközbe, de nagyon jó úton haladnak afelé, hogy ez megvalósulhasson pár éven belül.
A VR témakör terén egy új eszközt jelentettek be: a Project Cambria kódnéven futó eszköz a piac legfejlettebb VR szemüvege lehet majd jövőre.
A színes és magas felbontású Mixed Reality (tehát fogjuk rá, hogy részben AR szemüveg) eszköz az arcmimikánkat is követni tudja majd. Itt nem olcsóság lesz a cél, hanem az, hogy a lehető legfejlettebb legyen, ezért jóval magasabb áron lesz elérhető, mint a Quest 2. Ez egyben azt is jelenti, hogy ez nem a Quest utódja, nem fogja leváltani azt és nem is célja.
Másik fontos lépés, hogy már nagyban tesztelik a csuklóra helyezhető „gondolatolvasó” eszközt, ami nem invazív módon képes a dolgok irányítására anélkül, hogy egy chipet kéne ültetni az agyunkba. Elég lesz ránézni a lámpára és arra gondolni, hogy kapcsolódjon fel és ez meg fog történni, de ugyanez igaz a TV készülékek kezelésére is. Nem lesz többé veszekedés a távirányító miatt, mindenki oda kapcsolja a TV-t, ahova akarja.
A Quest részen számtalan frissítés várható. A fejlesztők könnyebben fognak tudni hozzáférni a mesterséges intelligencia által betanult funkciókhoz, mint amilyen a hang alapú parancs, illetve a kéz gesztikulációval kapcsolatos mozgások.
Érkezik majd a Messenger hívás, a 2D-s Android alkalmazások támogatása (pl Dropbox), munkafiókkal való bejelentkezés Facebook profil helyett és persze egy interaktívabb főmenü, avagy a Home fejlesztése.
A játékok terén öt új Vertigo cím várható (korábbi munkájuk pl. Arizona Sunshine, A Fisherman’s Tale, Unplugged), illetve jön a Grand Theft Auto San Andreas VR változata is. További játékbejelentések az Oculus Gaming Showcase-en lesznek majd hamarosan.
Az egyik legizgalmasabb bejelentés, hogy a legjobb kardozós játék a Blade and Sorcery november 4-én érkezik Questre.
A metaverzum számára a játékok jelentik a legnagyobb lehetőséget, ezért mindenképpen ráfekszenek arra, hogy még több ilyen címet hozhassanak létre.
A Population One a legjövedelmezőbb és legnagyobb multiplayer közösséggel rendelkező VR játék, illetve a Beat Saber is már több, mint 100 millió dollár bevételt generált csak és kizárólag Questen.
A Codec avatar fejlesztése nagyon jól halad, már lényegében megkülönböztethetetlen egy valódi embertől, de egyelőre ez még távol áll attól, hogy élesben be lehessen vetni.
A videó végén Mark Zuckerberg egy eddigieknél is hosszabb, folyamatos monológban magyarázta el, hogy a Facebook, mint közösségi média - platform nem fejezi ki mind azt, amik ők képviselnek és amit terveznek a jövőre nézve.
Ezért a vállalat új nevet kap, innentől kezdve a Meta névre fog hallgatni.