Érdekes projektekre bukkanhat az ember a Kickstartert böngészve. A Fabular: Once upon a Spacetime egy felülnézetes, középkori/steampunk/űrhajós játék. Igen, mindenki jól olvasta. Lovagként, megbízható űrhajónk „nyergében” indulunk kalandozni egy meglehetősen szürreális 2D világban, amely a sunnyogós-lopakodós, valamint a szerep- és az akciójátékok stílusjegyeit elegyíti magában. Az űrcsaták mellett a felszerelésünk bővítése és a különböző, népmeséhez hasonló döntési helyzetek és találkozások is részét képezik a játéknak, vagyis valami nagyon egyedi dolog készül az angliai Spiritus Games műhelyében.
Fiatal lovagként, konkrétan a legkisebb királyfiként indulunk útnak a mesekönyvszerű galaxisban hűséges űrhajónkkal. Ügyesen kell harcolnunk, figyelmet kell fordítanunk a hajó fejlesztésére és karbantartására és a helyes döntéseket kell meghoznunk kalandjaink során ahhoz, hogy a végén legyőzhessük a rettenetes Fekete Lovagok Szövetségét, akik félelemben tartják a birodalmat.
Egyfajta retro-futurista univerzumot hoztak létre a fejlesztők, melyben a középkori elemek, a népmesék világa és a végtelen űr keveredik egy techno-fantasybe illő képességeket felvonultató, felülnézetes, a Star Control sorozatra emlékeztető harcrendszerrel. Páncélos űrhajókba bújt lovagok, többtucatnyi, procedurálisan létrehozott helyszín és folyamatosan változó csillagtérkép vár ránk, valamint olyan, klasszikus mesék által inspirált szöveges események százai, mint például a Csizmás Kandúr vagy a Terülj-terülj asztalkám, miközben az újrajátszhatóságra is nagy figyelmet fordítanak.
A harcok kimenetele nagyban függ hajónk állapotától és felszereltségétől. Minden csata után kapunk valamilyen zsákmányt pénz, erőforrások vagy tárgyak képében, melyeket űrhajónk fejlesztésére fordíthatunk, kereskedhetünk velük vagy felhasználhatjuk saját magunk. Eltérő célokhoz más összeállítások ideálisak és az idő haladtával rájövünk majd, nekünk személy szerint mi felel meg legjobban. A játék menedzselős része a Diablo 2-ből és a Path of Exile-ból merít ihletet.
A Fabularban a hajótípusok jelentik a karakterosztályokat. Kezdéskor három hajótípus áll rendelkezésünkre. A Knight az erőre épít, hajója nehezebb az átlagosnál, fejlettebb páncélzata van és nagyobb sebzést oszt közelharcban, vagyis klasszikus tankszerep. Az Assassinnál a sebesség a döntő, nagyon mozgékony hajó, gyors támadásokkal és regenerációval, valamint közelharci fegyverekkel rendelkezik, ráadásul távolsági harcra is átalakítható, miközben le tudja bénítani az ellenfeleket – a DPS karakter. Az Alchemist egyfajta techno-mágus, bénít, sokkol, éget, robotokat enged szabadon, hogy az utasításait teljesítsék. Ő használhatja a legtöbb képességet, erejének növelésével hatékonyabbá válik és gyorsabban regenerálódik, ellenben közelharcba inkább ne kezdjünk vele.
A csillagtérkép a stratégia és a felfedezés helyszíne. Pontról pontra ugrálunk, miközben fogy az üzemanyag, az egyik legfontosabb erőforrás. Minden új ponton véletlenszerű események történnek, akárcsak a Faster Than Lightban (leszállunk egy bolygón, meglátogatunk egy kocsmát, tanácsot kérünk egy remetétől és hasonlók), amikor eldönthetjük, hogy harcolunk, vagy békés megoldást keresünk. A térképen az a cél, hogy minden birodalomban megtaláljuk és elpusztítsuk a Fekete Lovagot.
A Fekete Lovagok szövetsége olyan, lovagi tornákat nyert fickók társasága, akik kissé elszálltak maguktól és azt hiszik, hogy mindenkinél jobbak. Sötét mágia segítségével váltak még hatalmasabbá, de egyben gonosszá is, és ez a varázs folyamatosan elszívja az életerejüket. Csak úgy maradhatnak életben, ha energiát szereznek a birodalmak lakóitól. Minden birodalomban van egy ilyen Fekete Lovag és mind a hetet le kell győznünk ahhoz, hogy megtaláljuk az általuk ellopott Napot. A történet szerint ugyanis egy napon a hét lovag (akár a hétfejű sárkány) rátört a bölcs uralkodó által vezetett királyságra és elrabolták, majd bebörtönözték magát a Napot, a világ pedig sötétségbe zuhant. A király utánuk szalajtotta egész hadseregét, hűséges embereit, még két idősebb fiát is, de senki sem tért vissza. Most rajtunk a sor, hogy a már említett legkisebb királyfiként elvégezzük a munkát.
A Fabularnak magyar vonatkozása is van, a zenét a budapesti underground körökben ismert Joe Domozi (planet4) szerezte, Meszlényi Péter pedig a concept artokért, a világok felépítéséért és a játék látványvilágáért felel.
A Fabular PC-re, majd később Playstation 4-re és Xbox One-ra is megjelenik a tervek szerint.
Akinek megtetszett a projekt, itt támogathatja, ha több információra vágyik, akkor pedig a játék honlapján is szétnézhet.