Shop menü

EZ TÖRTÉNT A STREET FIGHTER 6 SHOWCASE-EN

A demó hamarosan minden platformon elérhető lesz.
Török Roland
Török Roland
Ez történt a Street Fighter 6 Showcase-en

Ha figyelemmel követjük a Street Fighter 6 körüli bejelentéseket, akkor már letisztázódhatott, hogy bizony jelentős szemléletváltás történt a kampány tekintetében. Míg a legtöbb bunyós játékban előre rögzített, általában egyszerű kisfilmeket nézhetünk meg a harcok előtt, a Street Fighter 6 World Tour-ja egy teljes „RPG” játék lesz, ám nem a megszokott módon fog fejlődni az általunk létrehozott karakterünk. 

A bunyós játékokban az az érdekes, hogy a karakterek pont annyira erősek, mint a játékosok, akik mögöttük vannak. A megfelelő időzítés, reflex és természetesen stratégia a teljes meccs végkimenetelére hatással lehet. A Street Fighter 6-ban a fejlődés nem egészen a karakterre fog koncentrálódni, hanem a játékosra. Folyamatosan fogjuk megtanulni a játék csínját-bínját, ha pedig felkeressük majd a Street Fighterben található mestereket, akkor személyesen tőlük tanulhatunk el technikákat. 

Az élő Metro City városban nem csak NPC-k, de bizony valós játékosokkal szemben is megküzdhetünk majd, így bárhol összecsaphatunk a többiekkel. 

A legendás harcosoknál a tanuláson kívül lehetőségünk lesz küldetéseket is teljesíteni, és ha ezekkel megvagyunk, akkor a külsőnket befolyásoló csecsebecséket gyűjthetünk. 

A World Tour viszont csak egy kis szelet a nagy Street Fighter 6-ból. A jól megszokott multiplayer csaták ugyanis a Battle Hub-ban kerülnek lebonyolításra. 

Itt is lesznek majd különböző közösségi terek, például leülhetünk játszani az arcade játékgépek egyikén, hogy a régi Street Fighter játékokban mérjük össze a tudásunkat a többiekkel. Az avatarunk velünk jöhet, ilyenkor is természetesen harcolhatunk más játékosokkal szemben, illetve belebújhatunk a legendás hősök testébe is. 

Az irányítást átdolgozták. A verekedős játékok bár látszólag gombpüfölésből állnak, valójában tapasztaltabb szinteken kemény taktikai csata megy a háttérben. Azért, hogy az új játékosok ne érezzék magukat kirekesztve, bevezetik az egyszerű kombókat, így a modern irányítással könnyebben tudnak harcolni a tapasztaltabb játékosok ellen is. 

A demót kipróbálva érdekes játékkal lesz dolgunk. A karaktergeneráló egészen biztos, hogy végtelen lehetőségeket rejt, hiszen már a fizikumunk is befolyásolja a játékmenetet. Az alacsonyabb, de erős karaktert nehéz eltalálni, viszont lassabb lesz és ő is nehezebben találja el az ellenfelét majd. Az elkészült karakter továbbvihető az adott platformon a teljes játékba, a sztori haladás viszont lenullázódik majd. 

Galéria megnyitása

Az RE Engine tökéletesen dolgozik, vajsima élményt tapasztalhatunk meg, igaz, a fények egy-két jelenetben megváltoztak, de alapvetően ezzel sem volt gond. A fénykérdés már csak azért is érdekes, mert a Tekken csapatának bevallottan ezzel van a legnehezebb dolga az Unreal Engine 5 esetében, és a megjelent gameplay videók ellenére sem érzik azt, hogy ez lenne a végleges megjelenésük. A Street Fighter-nél ilyen panaszról nem tudunk. 

A demóban bejárható város és az emberekkel való interakció természetesen korlátozott módon, de működik. Kicsit zavaró, hogy egy-két interakcióhoz nem készült szinkron, ez valószínűleg így is fog maradni a megjelenésre is. A bunyós játékosok körében jól ismert a Sony féle input késés, ennek ellenére - illetve valószínűleg a Sony pénztárcájának köszönhetően - a demo exkluzivitással jelent meg a PS4 és PS5 platformra.  

A PC-s és az Xbox-os demó innen tölthető le.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére