Shop menü

EZ A MOST BEJELENTETT VR SZEMÜVEG TÚL JÓL HANGZIK AHHOZ, HOGY IGAZ LEGYEN

Ez lenne majd az első szociális VRMMO élményre optimalizált olcsó szemüveg?
Török Roland
Török Roland
Ez a most bejelentett VR szemüveg túl jól hangzik ahhoz, hogy igaz legyen

Amióta az Oculus sikeres Kickstarter kampányt tudhat maga mögött rengetegen próbáltak saját VR szemüveget gyártani, kicsik és nagyok egyaránt. Ezek közül a próbálkozások közül legtöbb sajnos sosem látta meg a napvilágot. Általában túl sokat ígértek, igyekeztek túllicitálni a riválisokat a felbontással, látószöggel és a követési megoldásokkal, ám a vége a dolognak az lett, hogy a fejlesztés közben elfogyott a pénz, az előrendelők pedig hoppon maradtak.

Jelenleg az Oculus, a Valve és a HP vehető komolyan az elérhető árú szemüvegek közül, a HTC átcsúszott az üzleti világba és inkább ott próbálnak érvényesülni az utóbbi egy évben, a Sony pedig egyelőre ismeretlen irányba fogja elnavigálni az új PSVR-t. Mivel rajtuk kívül számtalan sikertelen, de sokat ígérő projekt volt, éppen ezért érdemes fenntartásokkal kezelni a szingapúri Deca megoldását, a DecaGeart, hiszen a gép specifikációi túl jól hangzanak, hogy igazak legyenek.

Az új, jövő májusra ígért VR szemüveg mindössze 450 dollárért kínálna kifejezetten multiplayer élményre épített, vezeték nélküli PC kapcsolatra képes VR szemüveget, arcmimika és csípőirány-követéssel.

A szemüveg ígért felbontása 2160 x 2160 képpont 90 Hz-en, ami a WMR HP Reverb G2-vel van papíron egy súlycsoportban, IPD állítási lehetőséggel. Bár a HTC bicskája beletört, a WMR és az Oculus megoldásához hasonlóan ők is inside-out követési rendszert kívánnak használni, vagyis négy beépített kamera a környezetet és a kontrollerek mozgását fogja pásztázni, így nem szükséges külső szenzor használata.

Galéria megnyitása

Az arcot a tervek szerint két befelé forduló kamera fogja követni, így a szemünk és a szájmozgásunk könnyedén a VR tér részévé válhat. A kontrollerek szintén követni képesek az ujjaink mozgását és a Steam VR támogatás lesz az alapértelmezett. Ezeket a funkciókat a fejlesztők kifejezetten a VRChat-féle VRMMO élményekre szabták, így, ha valóban képes lesz a szemüveg az ígért dolgokra, akkor ez lehet a tökéletes VRChat haladószett rengeteg felhasználó számára.

Ezeken kívül még egy csípőirányt figyelő szenzort is mellékelnek a csomagba, aminek segítségével az eszköz tudja, hogy merre fordul az ember a testével a való világban, ezzel pedig új, természetesebb mozgási lehetőség válhat elérhetővé a VR térben.

A vezeték nélküli kiegészítő 50 dollárért rendelhető meg, ennek segítségével pedig értelemszerűen nem kell a kábelt használnunk a PC-vel való összeköttetés érdekében. Az Oculus Questtel szemben tehát ennek kell egy számítógép a működéshez és természetesen kíváncsiak leszünk a késésre, mert a legtöbb headset gyártó a késés és a képminőségromlás miatt nem tette még le a voksát a vezeték nélküli megoldás mellett (Questen van ettől függetlenül erre szoftveres lehetőség).

A DecaGear már előrendelhető, de semmi nyoma nincs annak, hogy a szemüveg már a gyártósorokon lenne és valóban készülő termékről lenne szó, így csak óvatosan a vásárlással.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére