Shop menü

EZ A BUG LEPLEZNÉ LE AZ XBOX VR LÉTEZÉSÉT?

Nehéz lesz versenyben maradniuk a Sony-val szemben VR nélkül.
Török Roland
Török Roland
Ez a bug leplezné le az Xbox VR létezését?

A HoloLens a Microsoft egyik legfontosabb eszköze a vállalati kevert valóságért folytatott harcában, így a cég tavaly egy hatalmas AR show-ra készült a Mobil Világkongresszusra, ám ezt a COVID-19 teljesen eltörölte.

Mivel a fizikai összejövetelek nem valósulhattak meg, a Microsoft előtérbe helyezte a Microsoft Mesh platformot, ami saját megoldásuk a kevert világ megalkotására.

Ennek prezentálásaként pár héttel ezelőtt a Microsoft egy konferenciát tartott a saját virtuális valóság szoftverében, az AltspaceVR-ban, amit kellő módon reprezentálta a cég Mixed Reality-ben elképzelt jövőjét. A VR felhasználók a közönség soraiban ülve láthatták a tér közepén megjelenő előadót, aki a HoloLens 2 használatával szintén látta a saját közönségét az AR téren keresztül.

A Microsoft kevert valóságába vetett hitével szemben az Xbox-os fronton még mindig nincsen semmilyen hivatalos információ egy esetleges VR támogatásról.

Egyre több jel mutat viszont arra, hogy valójában készül az Xbox VR is, csak titokban. A Microsoft Flight Simulator kódjában már többen észrevettek Series konzolokkal kapcsolatos VR bejegyzéseket, mint például a PC_VR mellett a Scarlett_VR.

Most viszont az olasz IGN írója fotózta le, hogy a Series X gépe szeretné, ha frissítené a VR szemüvegét, mielőtt használatba venné.

Galéria megnyitása

A felirat akkor ugrott neki elő, amikor az új vezeték nélküli fejhallgatóját kötötte hozzá a Series X konzoljához USB kapcsolaton keresztül. Ráadásul nem is egyszer jelent meg az üzenet, ezt többször, más megfogalmazásban is megismételte a gépe, hogy szükségessé vált a VR eszköz frissítése használatbavétel előtt.

Ez a kis hiba tehát úgy tűnik, hogy idő előtt leplezhette le azt, mivel is kísérletezik a vállalat, vagyis egy USB csatlakozóval a gépre köthető VR eszközzel.

A Sony nemrég jelentette be a PlayStation VR következő generációját, ami tovább növeli az amúgy is szárnyaló eladásokkal büszkélkedő gép értékét. Ezzel szemben az Xbox Series gépek lényegében semmivel sem tudnak többet, mint egy játékra kitalált butított PC vagy egy módosított Xbox One X, hiszen jelentős exkluzív címekkel sem rendelkeznek. Ez a hagyományos nappalis játékélményt előtérbe helyező hozzáállás nem rossz dolog, viszont a közösség nagyon vár egy olyan VR szemüveget, ami alá nem kell drága PC-t építeni a kriptobányász korszakban, hanem egy konzolra csatlakoztatva fotórealisztikus grafikát megjelenítve működik.

Még 2019-ben történt, hogy az Xbox részleget vezető Phil Spencer egy nyilatkozatban azt pedzegette, hogy az akkoriban még Scarlettnek nevezett konzoljuk azért nem fogja támogatni a virtuális valóságot, mert senki nem kéri azt tőlük. Elismerte, hogy aki kíváncsi a dologra, talál más platformot ezt élvezni, viszont senki nem ad el belőle milliókat így ők se erre építenek.

A nyilatkozatra már akkoriban reagált a Sony a saját eladási mutatóival és egy-két megjegyzéssel, hogy ők akkor is szeretnek innovatívak maradni, ha éppen ezt nem kéri tőlük senki. Azóta pedig az új konzolokkal egyidőben megjelenő Oculus Quest 2 az elemzők és a fejlesztők szerint is hasonló eladásokkal büszkélkedik, mint a Series S/X együttvéve, vagyis a Facebok saját „konzolja” is 3 millió eladásnál járhat.

Talán azóta Phil Spencert is sikerült meggyőzniük a cégen belül a változásról. Az biztos, hogy a Microsoft számtalan olyan stúdióval rendelkezik, akik már hoztak létre virtuális valóság élményt, ráadásul a Bethesda bekebelezésével még több, már kész VR tartalomhoz jutottak hozzá, mint például az Elder Scrolls, Fallout vagy a Doom. Ha tehát ez nem csak egy olasz fordító hibája volt, akkor remélhetőleg az PSVR-ral egyidőben a Microsoft is lépni fog majd valamit.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére