Shop menü

ESO - JÖVŐBENI FRISSÍTÉSEK

Hogy mennyire jövőbenik? Azt majd meglátjuk.
Csont Szilvia
Csont Szilvia
ESO - Jövőbeni frissítések

Rengeteg mindenről esett szó az idei QuakeCon Elder Scrolls Online panelén. Többek között a csapatos tartalmak javításáról, új PVP részekről (Imperial City), a Veterán rendszerről, az új Justice rendszerről (lopás, gyilkolás, igazságszolgáltatás), a varázslatkészítésről, a harcrendszer reszponzivitásáról, az arcmimikáról és természetesen az új tartalmakról, fegyverekről és felszerelésekről.

Csapatos tartalmak

Kezdjük talán a csapatos tartalmakkal, mivel talán itt találhatóak az MMO legnagyobb hiányosságai. 5 dologgal készülnek nekünk:

- Megoldják, hogy ne szeparálódjanak a játékosok annyit;

- Több küldetésnél lesz közös az előremenetel (ha egy játékos talál valamit, azt a többi tag is megkapja);

- Mindig szinkronizálhatunk a csapat vezetőjének instance-ával (vagyis segíthetünk például olyan küldetésekben is, amiket mi már megcsináltunk);

- A naplónk és a küldetés követő mutatni fogja a normál küldetéseket;

- Lesz rendes visszacsatolás, hogy teljesítettük vagy buktuk-e a feladatunkat.

A kazamatákra is ráfér némi finomítás, különösen annak terén, hogy megérje őket ismételni, adjon hozzá a játék elég motivációt. Az egyik dolog ami segít ebben, az a kazamaták szinteződése. Vagyis a csapatvezetőhöz igazodik majd a szörnyek és a tárgyak szintje, valamint az XP- és aranymennyiség is, amit találunk. Amennyiben szólózni akarjátok még a csapatokra kihegyezett tartalmakat is, erre is lesz lehetőség, a szóló mód hozzátok igazodik majd.

A másik dolog amivel vonzóbbá teszik a kazamatákat, azok a napi kazamata küldik, amiket az Undaunted guild ad majd. A guild képességfáját is alaposan kibővítik, jön jó néhány új passzív skill. A napi küldetések elvégzéséért kaptok majd zálog plecsniket, amiket beválthattok majd például kulcsokra a fővárosokban, amikkel ládákat nyithattok ki tele felszerelésekkel.

A Mage és Warrior után Craglorn harmadik fejezete (Serpent) már jobb itemizációval kecsegtet. Jön egy új Veterán kazamata az 5-ös frissítésben, ez a City of Ash, erről egy rövid bemutató is van:

A Dragonstar Arena 4 fős kihívásokkal csábít, normál és veterán fokozatokkal és megfelelő listákkal a csúcstartókról. A PVE kihívások nehézsége egyre nő majd, velük pedig a jutalmak is.

PVP

Az európai szervereket már hónapok óta ígérgetik, azokról most nem esett szó, de reméljük már nem kell sokáig várni és még a frissen bemutatott Imperial City PVP rész előtt elindulnak. Lehetőséget kaptok, hogy birtokoljátok az Imperial City egyes kerületeit. Meg kell szabadítanotok a várost Molag Bal befolyásától és megállítani a létsíkok egyesítését. Lesz egy csomó mini-boss is akiket lenyomhattok. Nem csak szörnyeket kell persze ölni, hanem játékosokat is, elfoglalni és tartani a város egyes kerületeit, ahol újra is tudtok majd éledni. Lesznek ismételhető PVE küldik MAGAS arany és XP jutalmakkal (végre lehet PVP-vel is szintezni?). Itt szerezhetitek meg az új Imperial Daedric motívumot is.

Az egyes kerületekről annyit, hogy a Piac kerület lesz megszerezhető (feltámadó ponttal és alliance bónuszokkal), itt készíthetitek a fentebb említett motívummal az armorokat. A Templom kerületben próbálkozik Molag Bal a „planemeld” véghezvitelével, míg az Arborétum és az Aréna kerület dédrákkal lesz tömve (előbbi kicsit kevésbé, ott még maradt egy kis növényzet is). A városba az Oblivion elejéről ismerős csatornarendszeren át juthattok be, itt majd lehet számítani bőségesen PVP-re, meg kell majd akadályoznotok egymást a bejutásban. Egyszerre csak egy szövetség birtokolhat kerületet, a többieknek el kell vennie azt.

Veterán rendszer

Kényes téma, nem csak a fent említett szintlépési problémák miatt. A játékban ugyanis jelenleg az a helyzet, hogy nem lehet mással hatékonyan veteránszinteket lépkedni, mint küldetésekkel (a PVP és a kazamaták nem adnak elég XP-t), ezt hivatottak majd orvosolni a fentebb említett újdonságok. A másik gond az, hogy a Veterán tartalmaknál tapasztalható egy jelentős ugrás nehézségben. Ehhez hozzányúlni azért problémás, mert egyesek szeretik a kihívást, míg mások könnyítésre várnak. A jutalmazás szintén sántít 50-es szint fölött, ezt is javítani szeretnék.

Kukázni fogják a veterán pontokat, az új rendszerben a veterán szinteket is XP-vel léphetitek meg. A felzárkózás megkönnyítésére pedig bevezetik a pihent karaktereknek járó bónusz XP-t.

Fontos újdonság a Champion rendszer, ami rengeteg passzív képességet hoz be. A szintezéssel Champion pontokat is kaptok, amit az ennek szánt külön képességfákon oszthattok le, ami úgy fog kinézni, mint a Skyrimban megismert csillagképek. A Torony csillagképen például a következő képességek lesznek leoszthatóak: Blade Expert, Tenacity, Shock Boost és Precise strikes. Az első a vágófegyverek alapsebzését növeli, a második a stamina visszatöltést, a harmadik a villám sebzést és rezisztanciát, a negyedik pedig fegyver kritikus sebzés esélyét. A Champion pontok az egész accountunkhoz kötődnek, úgy osztjuk szét őket karaktereink között, ahogy tetszik.

Az új felszerelések nem kötődnek majd Veterán szintekhez, új tárgyak jönnek majd az új szezonokkal. Az aktuálisakat nehéz megszerezni, de az előzőeken mindig könnyítenek, hogy senki ne maradjon le nagyon.

Igazságszolgáltatás

A Justice System az egyik legjobban várt újdonság sok régi Elder Scrolls játékos számára. A továbbiakban is kivehetitek majd a tárgyakat például a piaci árusok ládáiból, de az már lopásnak fog számítani, arra kell tehát törekednetek, hogy rejtve maradjatok, amikor ezt csináljátok. Ha észrevesznek, akkor fejpénz kerül rátok, amit az őrnél vagy kifizettek, vagy menekülőre fogjátok (az őrök támadni fognak). Kifizetésnél elveszik az összes addig ellopott cuccot a zsákotokból.

Ha tetszik, meg is ölhettek NPC-ket, amiért már több büntetés jár. A játék őreit persze az ügyesebb játékosok hamar megtanulhatják kijátszani, ezért a fejlesztők úgy döntöttek, hogy a kezetekbe adják az igazságszolgáltatás lehetőségét, levadászhatjátok Ti a bűnöző játékosokat, amivel bekerül a játékba az igazi „world PVP”.

Varázslatkészítés

Az egyik legtöbbet kért lehetőség ez, melynek keretein belül kombinálhattok különböző hatásokat, új képességeket formálva, amiket aztán kirakhattok a hotbarra. A rendszernek persze meglesznek a korlátai, hogy ne tudjátok megbontani a játék egyensúlyát, de mondanunk sem kell, hogy így is jelentős mértékben mélyíti a testreszabási lehetőségeket. Csak akkor vághattok bele, ha már megcsináltátok a mágus céh küldetéssorozatát. Ezt követően kaptok majd egy képességet, melynek segítségével korábban ismert helyeken ősi ajtókat fedezhettek fel és nyithattok ki. Ezeken a helyeken rúnatáblákat találhattok, melyeknek esetlegesen hiányozhatnak darabjai (ezeket elszórva találjátok a világban). A használatukhoz kapcsolódik egy új UI rész, szénnel és papírral másolhatjátok a táblákat, így összegyűjtve a szükséges rúnákat egy varázslat megalkotásához. Az alkotóelemek a ’Base’, ’Ultimate’, ’Enduring’, ’Reduce Cost’, ’Ritual’ és ’AOE’. Ha például a villámcsóvához (Pusztítás iskola) hozzáadjátok az AOE komponenst, akkor tovább ugrál majd a villám az ellenségek közt (chain lightning). A komponensek magukért beszélnek. A megalkotott varázslatok erősebbek/drágábbak lesznek, ha jobb táblára vésitek őket (a tábla elhasználása után kapjátok meg az állandó képességet).

Reszponzivitás

Sokan panaszkodtak amiatt, hogy van egy kis eltolódás a képességek aktiválása és a hatás bekövetkezte között. A fejlesztők számos újdonsággal készülnek, hogy jobban otthon érezzük magunkat a karakterünk bőrében. Jó hír, hogy javítanak a visszacsatoláson, például audio visszajelzést kapunk a potik használatakor és a magicka/stamina készlet elfogyasztásakor is. Javítottak sok bugot a Nightblade képességek működésével kapcsolatosan és kifejlesztettek egy új rendszert is, amivel hamarabb fülön tudják csípni a képességekkel és animációkkal kapcsolatos bugokat és hiányosságokat.

Javítanak az animációk időzítésén, így a megjelenés és a mozgások íve jobban passzol majd a képességekhez. A részecske effekteken is állítgatnak, fontos például hogy hamarabb láthatjuk a saját és ellenfelünk dolgait, egy csúszkán állíthatjuk majd a PFX memória küszöböt és lesz egy render távolság csúszka is. Végül pedig azonnalivá teszik a fegyverváltást is.

Mindezen felül jön még új kalandzóna, ez lesz az argónaiak által lakott Murkmire (Blackmarshban van, Shadowfen alatt), amit tolhattok 4 és 12 fővel, itt találkozhattok egy új nem játszható fajjal, a Nagákkal.

Jön még egy szóló/PVE zóna is, Wrothgar, mindhárom szövetségnek, ez High Rock és Skyrim között helyezkedik el, eredetileg az orkoknak adták, mikor csatlakoztak a Daggerfall Covenanthoz. Orsinium is itt van, a Black Mountain részen, így csupa orkos küldetés vár itt titeket. Mellesleg itt már találkozhattok nőnemű óriásokkal is.

A Dulfy hasábjain rengeteg kép és egy Kérdések és Válaszok szekció is vár titeket, ha komolyabban beleásnátok magatokat a dolgokba, mi már csak két dolgot emelnénk ki: az egyik az arcmimika, aminek implementálására még hónapokat kell várni, de valahogy így fog kinézni, a másik pedig az újra speccelés költségeinek csökkentése. Jelentősen csökkentik ezt is és az egy-egy skill újramorfolásának lehetőségét is behozzák.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére