Amióta az Oculus a Facebook kezében van, azóta mindig ott volt a félelem a levegőben, hogy egy idő után a VR-on belül is megjelennek majd a reklámok. Ezt a tényt a Facebook sem tagadta, Zuckerberg már az Oculus megvásárlásakor jelezte, hogy előbb vagy utóbb ez be fog következni valamilyen formában.
Az első lépés már pár héttel ezelőtt megvolt, hiszen az Oculus telefonos alkalmazásban elindultak a reklámok, vagyis a fejlesztők már előrébb sorolhatják a saját alkalmazásukat a listában, amennyiben fizetnek érte. A Facebook előre leszögezte, hogy a releváns applikációs ajánlók nem alapulnak a szenzorokon és szemüveg által előállított adatokon, csupán azt nézi a rendszer, hogy milyen szoftvereket vásároltunk meg és mit kedvelünk, ami alapján hasonló címet ajánl legközelebbre.
Az új reklámrendszer viszont már az ajtón kopogtat, ugyanis a Resolution Games Blaston című játéka lesz az első applikáció, amelyik megkapja a reklámokat. A Facebook szerint ez lesz az első tesztje annak, hogy a fejlesztők felfedezzék a lehetőségét annak, milyen más módokon lehet még pénzt keresni az Oculus platformon.
Magyarul az alkalmazásokban megjelenő reklámok elhelyezése a fejlesztőkön múlik és ők maguk is pénzt kereshetnek vele.
A Blaston egy egymás elleni párbajjáték, ahol egy sportarénában csapnak össze a játékosok, így egyáltalán nem idegen egy ilyen jellegű címtől, hogy reklámfelületek legyenek elhelyezve a lelátó környékén. Remélhetőleg a jövőbeli fejlesztők is ésszel és ízlésesen fogják majd használni a rendszert anélkül, hogy az zavaró lenne.
A beágyazott gif-ben megtekinthető, hogyan fogjuk majd tudni szabályozni azt, hogy milyen marketing anyagok jelenjenek meg nekünk a Blastonban.
A Facebook szerint a reklámozáshoz szükséges adatokat elsősorban a Facebook profilunk alapján fogják ajánlani, és csak részben a VR-ral kapcsolatos adatokból. A VR adatok közül azokat fogják felhasználni, hogy milyen alkalmazásokat használunk, telepítettünk, mikkel játszunk, mit raktunk a kívánságlistánkra vagy a kosarunkba, illetve ezekből mit vettünk meg végül.
A Facebook szerint nem fogják használni a szenzorok adatait, se azokat, amiket helyileg generált a szemüveg. Leszögezik, hogy emmilyen tárolt információ nem megy ki a Facebook szerverekre a szemüvegekről, így nem fogják ezeket reklámozási célra használni. Így például a szenzorok és kamerák képe sem kerül ki a headsetről, a helyileg tárolt adatok, amiket a sportalkalmazásokhoz adtunk meg (súly, magasság, nem és életkor) szintén a szemüvegen helyileg tárolódik.
A Facebook ezen állítását több Reddit fórumozó mérései is megerősítették. Az Oculus Quest szemüvegek valóban nem küldenek fölösleges adatokat a Facebooknak, a pár kilobyte-os napi kommunikációba biztosan nem fér bele kép vagy hang fájl.
A Facebook továbbá jelezte, hogy a mozgási és a hangkommunikációs adatok, amiket egy multiplayer játék során generálunk, szintén nem lesznek felhasználva arra, hogy ezek alapján reklámokkal célozzanak minket. Érdekesség, hogy nem a Facebook volt az első, aki megadta a lehetőséget a fejlesztőknek a reklámok futtatására, hanem a HTC még 2017-ben a Viveport SDK segítségével.
A reklámok lehetséges, hogy már a V30-as frissítéssel érkeznek, ami elhozza az Air Linket Oculus Quest 1-re is, illetve a multitaskingot is a szemüvegen belül.