Shop menü

ÉRDEKES VÉLEMÉNYE VAN AZ ELECTRONIC ARTS VOLT VEZÉRIGAZGATÓJÁNAK A MIKROTRANZAKCIÓKRÓL

Konkrétan szerinte mindenki hülye, aki nem építi be már az alapoktól a monetizációt a játékaiba.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Érdekes véleménye van az Electronic Arts volt vezérigazgatójának a mikrotranzakciókról

Az Electronic Arts egykori nagyfőnöke, a Unity jelenlegi vezére, John Riccitiello megnyilatkozott arról, hogyan látja a játékok értékesítését, illetve a játékokon belüli monetizáció kérdéskörét. Az alkalmat erre az adta, hogy a Unity megvette az in-game monetizációval foglalkozó ironSource vállalatot. Riccitiello nem igazán fogta vissza magát:

"A Ferrari és néhány másik csúcsmárka még mindig agyagból faragja ki a modelljeit. A játékiparnak is van egy kis része, ami még hasonlóan működik, és ezekkel az emberekkel szeretek igazán harcolni. Gyönyörű, tiszta, brilliáns emberek ők, valamint a legnagyobb kib*szott idióták is egyben" - vágott neki az érvelésnek.

"A legtöbb embernél régebb óta vagyok a játékiparban, bele is őszültem közben. Régebben jellemzően az történt, hogy valaki megcsinált egy játékot, majd odaadta a kiadónak, hogy az próbálja meg értékesíteni, ahogy tudja. Ez beleégett az iparágba, és tisztelek mindenkit, aki így gondolkodik, de már nem mindenki tartozik ide. Sokan belátták, hogy már tervezésben közben oda kell figyelni rá hogyan lesz valami pénzügyileg sikeres" - véli Riccitiello.

Szerinte ehhez nagyon fontosak a visszajelzések, ugyanis szerinte valójában minden művészt érdekel, hogy mit gondolnak a játékosai.

Mint elmondta, sok játékot látott megbukni olyan apróságokon, hogy nem megfelelő időközönként csalogatják vissza a felhasználókat, és nem a megfelelő ideig tartják őket a játékban (ezt ő "compulsion loop"-ként írta le, vagyis arról a "kényszerről" beszél, ami visszatérésre és költésre csábítja a felhasználókat). 

Riccitiello szerint a monetizáció megfelelő belövése nagyon fontos a Unity számára, hiszen a "játékfejlesztés demokratizálásába" az is beletartozik, hogy mindenkinek lehetőséget adjanak arra, hogy eldöntsék, hogyan szeretnének pénzt keresni a játékaikból. Éppen ezért fontosak szerinte az olyan eszközök, mint az ironSource, ami segít a fejlesztőknek a megfelelő monetizáció felépítésében.

Megállapíthatjuk, hogy Riccitiello már az Electronis Artsnál is egy eléggé utált figura volt, és láthatóan azóta sem javult sokat a hozzáállása, sőt. A Twitteren több fejlesztő is arról írt, hogy Riccitiello elpusztítja az Unityt, amit mindannyian szerettek, és ezért #SaveUnity néven internetes mozgalmat indítanak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére