Az Nvidia GeForce RTX sorozatú videokártyáinál a 20-as sorozat óta elérhető az RTX támogatás, ami a valósághű tükröződésekről és megvilágításról gondoskodik. Ezzel együtt a DLSS is rendelkezésre áll, ami viszont abban segít, hogy a játékok nagyobb sebesség mellett fussanak az adott rendszeren, ehhez a natívnál alacsonyabb felbontáson készülnek az egyes képkockák és a mesterséges intelligencián alapuló technológia felskálázza a tartalmakat. Előbbihez szükség van az RT magokra, míg utóbbihoz a Tensor magok számítási teljesítményét használja a rendszer.
Az Nvidia a GeForce RTX 4070 rajtja kapcsán közzétett egy érdekes kis statisztikát, ami azt mutatja meg, az egyes RTX generációk esetében a felhasználók hány százaléka kapcsolja be az RTX és a DLSS technológiákat. Az adatok persze nem mutatják meg a teljes képet, ugyanis a GeForce Experience segítségével gyűjtötték be az adatokat, vagyis aki mellőzi a szoftver használatát, nem került be a statisztikába.
Az adatok alapján a GeForce RTX 20-as generáció esetében az RTX technológiát nagyon kevesen használják a 2023-as februári adatok alapján, ugyanis a GeForce Experience felhasználók közül mindössze 37% kapcsolta be ezt a funkciót, míg a DLSS-t már sokkal többen használják, ott 68% ez az érték. A GeForce RTX 30-as széria esetében már jelentősen magasabb az RTX használók köre, itt ugyanis 56%-os értékkel találkozhatunk, míg a DLSS-t a gamerek 71%-a kapcsolja be a különböző játékok alatt. A legfrissebb videokártyáknál, vagyis a GeForce RTX 40-es család tagjainál óriási növekedés ment végbe RTX használat terén, itt ugyanis már 83% kapcsolja be a funkciót az egyes játékokban, és a DLSS-t is nagyon sokan, a játékosok 79%-a aktiválja.
A GeForce RTX 40-es sorozattal kapcsolatos statisztikát egy kissé beárnyékolja, hogy eddig csak a felsőkategóriás videokártyák jelentek meg, amelyeknél a nagyobb teljesítmény következtében hajlamosabbak bekapcsolni az extra funkciókat a gamerek, az első igazi felső-közép, illetve középkategóriás videokártya, a GeForce RTX 4070 még csak a napokban, egészen pontosan 2023. április 12-én jelent meg, kereskedelmi forgalomban viszont csak 2023. április 13-a óta kapható. Ahogy érkeznek majd a lassabb és olcsóbb modellek, az egész biztosan hatással lesz a fenti statisztika alakulására, remélhetőleg később azt is megmutatják az Nvidia illetékesei, hogyan változnak a számok.
Az RTX technológiát eleinte érthető módon elég kevés játék támogatta, illetve az RT teljesítmény is gyengébb volt, mint manapság. 2018 folyamán csak négy játék szerepelt az RTX támogatással ellátott címek listáján, ám ez a szám azóta 400-ra emelkedett, azaz 5 év alatt óriási változás történt. Ezzel egy időben az RT, a Tensor és a CUDA magokat használó grafikai effektek és megoldások tábora is óriási mértékben nőtt, ennek hatására egyre inkább érdemes bekapcsolni az RTX támogatást, akár a DLSS-sel karöltve is, hogy a teljesítmény is kellően magas legyen.
Arról nem esett szó, hogy az RTX és a DLSS funkció használatát pontosan hogyan, milyen metódus szerint összesítették, az viszont biztos, hogy a fenti számokat érdemes távolságtartóan kezelni, hiszen a gyártók általában szeretik úgy tálalni az adatokat, hogy az összesítés a termékeiket és a technológiáikat a lehető legpozitívabb fényben ábrázolja, amivel igazából nincs is semmi baj, ha ennek tudatában tekintünk az efféle adatokra.