A Castlevania szellemi örökösének szánt, hosszú évekig készülő Bloodstained: Ritual of the Night fejlesztői egy érdekes gyakorlatot alkalmaztak, miután megterveztek egy-egy bossharcot. Mint Koji Igarashi stúdióvezető elmondta, ha valaki elkészített egy bosst, azzal kapcsolatban be kell bizonyítania, hogy legyőzhető, függetlenül a nehézségi szinttől és a fegyvertől.
Egészen konkrétan minden egyes új bosst a fejlesztőjének le kellett tudnia győzni kizárólag tőr használatával, és anélkül, hogy bekapna bármilyen sebzést. Ezt a gyakorlatot azért vezették be, hogy a bossfightok igazságosak maradjanak, és szerintük ha a nem fair elemeket kiveszik, akkor a játékos nagyobb örömmel próbálkozik újra és újra.
Igarashi arról is beszélt, hogy bizonyos kritikák szerint a Bloodstained túlságosan is hasonlít a Castlevaniára, és azért leginkább a nosztalgiára vágyóknak kedvez. Az úriember erre válaszol elmondta, hogy pontosan ez volt a cél: azt akarták, hogy a Bloodstained a lehető legjobban visszaadja a Castlevania játékmenetének érzését, és nem volt kifejezetten céljuk nagyon új dolgokkal próbálkozni.