Nagyon sokat tesz a Twitter azért, hogy a szolgáltatás minőségét emelje. Az utóbbi időben számtalan eszközt bevetett annak érdekében, hogy a tisztességtelen felhasználók ellen felvegye a küzdelmet. Most pedig arról próbál gondoskodni, hogy a minőségibb tartalmak terjesztése helyeződjön az előtérbe, azok kapjanak nagyobb hangsúlyt.
A Twitter a saját felületén, a @TwitterSupport fiókon keresztül jelentette be, hogy a közösségi média egy új funkciónak a bevezetésén dolgozik, ami a visszajelzések szerint már meg is jelent néhány felhasználónál. Arról van szó, hogy a felhasználók esetenként kapnak majd egy olyan felugró ablakot a különböző bejegyzések megosztása előtt, ami felhívja a figyelmet arra, hogy érdemes végig olvasni az adott hírt, mielőtt tovább küldik mások irányába.
“Headlines don’t tell the full story. Want to read this before Retweeting?”, vagyis „A főcímek nem mondanak el mindent a teljes történetről. El szeretnéd olvasni ezt, mielőtt megosztod?” – olvasható a Twitter felszólításában, amit a felhasználóknak mutat. Első körben még csak az Android esetében teszteli ezt a fejlesztést a Twitter, de valószínűleg az iOS-nél is megjelenhet ez, és a webes felületet is elérheti a vállalat lehetőségeinek keretében.
Egyelőre még csak kísérleti megoldásról van szó, de nem lenne meglepő, ha az újításnak az alkalmazása általánossá válna. Jól ismert jelenség az, hogy az emberek nem olvassák el a híreket, cikkeket, csak pusztán a cím láttán már a megosztási gombra böknek. Ez viszont nagyon sok esetben az álhíreknek a terjedésének a melegágya, ugyanis az álhírek esetében pont a cím az, ami sok esetben teljesen félrevezető, de megkapó is egyben.
A Twitter a szabad információáramlást véletlenül sem szeretné akadályozni, de közben gondoskodni próbál arról, hogy azok a dolgok, amik megtévesztőek, félrevezetőek lehetnek, ne terjedjenek. Vagy legalábbis kisebb figyelmet kapjanak, mint eddig. A mostani fejlesztés mellett a felhasználók ugyanúgy megoszthatják a bejegyzéseket a Twitteren, csak így már remélhetőleg jellemzőbb lesz majd az, hogy csak az olvasás után kezdenek az emberek terjeszteni dolgokat.
Folyamatosan nyomás van egyébként a Twitter, jellemzően az erős politikai „szerepvállalása” miatt. A vállalat például rendszeresen a propagandaterjesztés első számú szereplője akaratlanul is. És valószínűleg ezért is próbálja a mostani funkciót bevezetni. Nemrégiben a Twitter hétezer olyan profilt törölt Törökországot érintően, amelyeket Erdoğant és pártja támogatására hoztak létre, és esetenként valótlanságokat terjesztettek ezeken, de ennél is nagyobb volumenű volt az a 190 ezer fiókot érintő beavatkozást, amit a kínai propaganda terjesztése miatt számoltak fel.