Shop menü

ELKÉSZÜLT AZ ELSŐ NVIDIA AI ALAPÚ NPC, AMELLYEL ÉLŐ SZÓBAN KOMMUNIKÁLHATUNK A JÁTÉKON BELÜL

Az újítás ráadásul nem a felhő alapú nagy nyelvi modellt használja, hanem annak kompaktabb változatát, ami helyben futhat, így sokkal gyorsabban kapunk választ, igaz, cserébe a funkcionalitás is szerényebb.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Elkészült az első Nvidia AI alapú NPC, amellyel élő szóban kommunikálhatunk a játékon belül

A mesterséges intelligencia lassan a játékokban található NPC-k, vagyis a nem játszható karakterek világába is megérkezik. Ezek azok a karakterek egy adott játékon belül, amelyekkel ugyan interakcióba léphetünk, de közvetlenül nem irányíthatjuk őket úgy, mint például saját, játékon belüli karakterünket.

Ezeket az úgynevezett NPC-ket szeretné modernizálni az Nvidia a korábban bejelentett Nvidia ACE, vagyis az Avatar Cloud Engine segítségével, ami egy nagy nyelvi modell köré épülve egyfajta chatbottá alakítja az adott NPC-t, így szóba elegyedhetünk vele, méghozzá természetes, hang alapú kommunikációt használva. Alternatív módon a szöveg alapú kommunikáció is megoldható lehet, de az Nvidia friss demója nem ezt, hanem a hang alapú módszert mutatta meg.

Az első olyan játék, amelyben AI alapú NPC került, a Mecha BREAK nevet viseli. A többjátékos módban játszható harci játék lényegében egy techdemónak is felfogható, hiszen azt mutatja meg, hogyan működik az Nvidia ACE technológiája akkor, ha természetes, hang alapú kommunikáción keresztül lépünk vele interakcióba. Ez a demó azért is különleges, mert itt nem a felhő alapú ACE kapott szerepet, hanem a helyben futó változat, ami egy kompaktabb LLM köré épül. Az AI alapú NPC kipróbálásához mindenképpen GeForce RTX sorozatú videokártyára van szükség, de ez a GeForce RTX 2060-as modelltől kezdve a GeForce RTX 4090-ig bezárólag bármelyik példány lehet.

Míg az ACE felhő alapú verziója a Nemotron nagy nyelvi modell köré épül, ami négy darab A100-as gyorsítót igényel és legalább 160 GB-nyi VRAM szükséges a futásához, addig a helyben futó verzió ennek a nagy nyelvi modellnek a csökkentett funkcionalitású, így kevesebb erőforrást igénylő kiadását használja, ami Minitron 4B névvel rendelkezik. A Minitron 4B LLM mindössze 2 GB-nyi VRAM-ot igényel a futásához, és ugyan nem olyan ütőképes, mint a felhőben futó társa, cserébe viszont nem is kell másodperceket várni a reakcióra, mindössze 300 ezredmásodperc alatt jön a válasz.

Az első éles implementáció, ami megmutatja, mire is képes az újítás, egyelőre csak egyetlen egy NPC-vel használható. Az újítás jóvoltából már nem kell kiválasztható válaszokkal bajlódni, hang alapon is interakcióba léphetünk az NPC-vel, és a demó alapján egész jól megérti a beszédet, még akkor sem jön zavarba, ha némi akcentussal kerül szembe. A csökkentett funkcionalitású modell persze nem biztosít olyan folyékony is zökkenőmentes párbeszédet, mint felhő alapú társa, hiszen itt az volt a cél, hogy a kompakt modell többféle rendszeren is gyorsan és hatékonyan működjön.

Az egyelőre nem világos, mi a helyzet akkor, ha nincs RTX alapú videokártya az adott rendszerben. Ekkor alternatív módon a felhős verzióra válthat a játék, vagy akár visszaléphet a „kőkorszakba is”, így előre programozott válaszokkal lehet reagálni az NPC szövegére, ahogy azt már megszokhattuk. Az Nvidia ACE technológiája mindenképpen érdekes és hasznosnak is tűnik, ám az majd csak később derül ki, a játékosok hogyan fogadják, mennyire örülnek majd az AI chatbot alapú NPC-k jelenlétének. Az újítás számos új lehetőséget is tartogat, amelyekkel új szintre emelhető a játékélmény, de ez már egy másik történet.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére