Shop menü

ELKÉPESZTŐEN DRÁGA DOLOG A PALWORLDOT ÜZEMELTETNI

Úgy indultak neki a rajtnak, hogy nem számít az ár, a szervereknek muszáj lesz futniuk.
Török Roland
Török Roland
Elképesztően drága dolog a Palworldot üzemeltetni

A fegyveres Pokémon játék pár hete jelent meg, de robbanásszerű sikert arattott, az egyidejű felhasználói bázisa csak Steamen azóta is egymillió körüli. Bár nem egy nagyvállalatok által elképzelt, mikrotranzakciókkal szétbombázott live service játék, a játékosok szerverekre mehetnek fel, hogy ott egymással találkozva felfedezhessék és kolonizálhassák a világot.  

Mizobe Takuro, a Palworld anyacégének, a Pocketpair vezérigazgatója egy érdekes posztot osztott meg X-en. „Micsoda, a szerverek díja csődbe vihet?” – teszi fel a költői kérdést, ugyanis a szerverek havi fenntartási díja 70 millió jen, vagyis körülbelül 168 millió forintba kerülnek. 

Valljuk be, egy olyan cégtől, amelyik olcsó pendrive-okon tárolta kezdetben az adatokat, hogy a 10 000 dolláros költségvetésükből kijöjjenek, ez az összeg elég soknak tűnik, hamar valóban csődöt okozhatna nekik. A Palworld azonban olyan sok millió példányban kelt el már az indulása pillanatában, hogy még a Pokémon Company sem volt képes ilyen számokat produkálni ilyen rövid idő alatt. A 12 milliót is meghaladó Palworld eladás tehát egy ideig tudja fedezni a költségeket, egyelőre nincs gond.  

De mi az a 359%-os felfelé nyíl a bejegyzésben? Az a szerverek díjának a növekedését jelenti az előző hónaphoz képest. A Palworld hálózat mérnöke, Hiroto Chuju egy következő bejegyzésben meg is magyarázta, hogyan ugorhatott meg így az összeg. 

A díjak növekedésének hátterében az áll, hogy elrendelték, hogy a Palworld szerverek soha, semmilyen körülmények között nem állhatnak le, így bármi áron, de azoknak futniuk kell. Ez a felkészülés és terhelés pedig 168 540 788 forintba került januárban nekik, úgy, hogy a Palworld még csak nem is üzemelt a teljes hónapban. 

Egy biztos, hogy a Palworld csapata mindent elkövetett, hogy a felhasználók már a korai hozzáférés állapotban olyan játékot kapjanak, amivel stabilan tudnak játszani. Sok fejlesztő tanulhatna tőlük, hiszen járhattak volna úgy is, mint a PayDay 3, ami az első hetekben szinte játszhatatlan volt, emiatt elvesztették a játékosaik jórészét, így már csak alig 300-an játszanak vele.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére