Lássuk be, egy új Diablo-bejelentés kapcsán senki nem egy mobilos játékra számított. A közönség haragja elképesztő, ilyen csendet bejelentés közben egy BlizzCon-előadáson talán még sosem lehetett hallani, majd a közönségből valaki azt is megkérdezte, hogy "akkor most ez egy előre hozott áprilisi tréfa-e". A bemutatkozó játékmenet előzetesen a cikk írásának pillanatában több mint 150 ezer leszavazás szerepel, a Blizzard pedig letiltotta a kommentelési lehetőséget.
Allan Adham, a Blizzard társalapítója pedig reagált is a helyzetre. Szerinte a negatív visszhang nem rossz szándékot tükröz, hanem egyszerűen azt mutatja meg, hogy a közönségük mennyire rajong a Diablo-sorozatért, ezt a rajongás pedig érdekes módokon tud megmutatkozni.
"Azt is tudjuk, hogy a közönségünk leginkább PC-re és konzolra koncentrál. Ennek ellenére láttunk már hasonló visszhangot, éppen akkor, amikor bejelentettük a konzolos Diablót, valamint amikor bejelentettük a Hearthstone-t" - mondta.
Szerinte a Blizzard teljesen átérzi ezt a fajta rajongást, hiszen ők maguk is rajongóként készítenek játékokat immár három évtizede. Azt is pontosa tudják, hogy a közönségük kifejezetten egy bejelentésre vágyott, egy igazi Diablo-folytatásra, és ezt most sajnos nem tudták elhozni, de Adham megerősítette, hogy továbbra is "több Diablo-projekt van készülőben" és a Diablo Immortal fejlesztése ezektől semmilyen erőforrást nem von el.
Végül pedig reagált azokra a vádakra is, melyek szerint a Diablo Immortal a NetEase korábbi játékainak egyszerű átskinezett változata - különösen a felhasználói felület hasonlít nagyon Crusaders of Lightra.
Adham elmondta, hogy a játékot az alapoktól építették fel, és a grafikai elemek is teljesen újak. Az irányítás és a kezelőfelület hasonlóságai egész egyszerűen abból erednek, hogy a keleti mobilos akció-szerepjátékoknál ez az irányítási módszer nagyon bevált, és nem véletlenül, hiszen kifejezetten természetes az egész, így felesleges lenne megváltoztatni.