Shop menü

ELKÉPESZTŐ DOLGOKAT TUD AZ UNREAL ENGINE 5 ÚJ VERZIÓJA

A motion capture már történhet iPhone-nal is.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Elképesztő dolgokat tud az Unreal Engine 5 új verziója

Az Epic Games lezavarta a szokásos éves nagy prezentációját az Unreal Engine-nel kapcsolatban, és meg kell hagyni, ezúttal sem okozott csalódást. Többet megtudhattunk arról is, hogy Tim Sweeney hogyan képzeli el a metaverzumot.

Az Unreal Engine 5 egyik legfontosabb feladata, hogy segítse a fejlesztőket és gyorsítsa a fejlesztési folyamatokat. Érdekes például, hogy az Unreal Engine 5.2-be bekerül egy új procedurális eszköz, ami lehetővé teszi, hogy a készítők egy nagy nyitott világ csak egy kis szeletét rakják össze kézzel, aztán a program ez alapján tud generálni egy nagyobb világot.

Az Unreal Engine 5 karakterkészítője, a Metahuman bővült egy animációs modullal, aminek már elég egy iPhone-os videófelvétel is, hogy az alapján le tudja animálni egy karakter arcát.

Az Epic bejelentette, hogy az olyan asset könyvtárakat, mint a Quixel Megascans, ArtStation, Sketchfab, Unreal Engine Marketplace még ebben az évben összeolvasztja egy egységes felületté, aminek Fab lesz a neve. A Fab elvileg más engine-ekkel is használható lesz, és alapból benne lesz egy csomó asset nevesebb fejlesztőktől, például a Supermassive Gamestől.

Az egyik legérdekesebb újdonság egy olyan eszköztár, aminek segítségével közvetlenül lehet projekteket kiadni a Fortnite-ba: "Régóta dolgozunk már azon, hogy a Fortnite egy ökoszisztéma legyen. Ez azt jelenti, hogy új eszközöket kellett készítenünk ahhoz, hogy a készítők tudjanak játékot tervezni, fejleszteni és kiadni, valamint legyen egy gazdasági rendszer, ami jutalmazza a készítőket. Ez a frissítés közelebb hoz minket egy összekapcsolt metaverzumhoz, amin belül több milliárd játékos élvezheti több millió készítő anyagait" - mondja az Epic.

Ennek az alapja az Unreal Editor for Fortnite lesz, ami most már elérhető publikus bétában. Különösen impresszív rész volt a bemutatóban, amikor valaki PC-n a szerkesztőben eszközölt változtatásokat, miközben azok rögtön élőben tesztelhetők voltak konzolon. Ezzel kapcsolatban indul a Creator Economy 2.0 is, ami az alkotók számára a Fortnite Item Shopon keresztül lehetővé teszi, hogy akár a bevétel 40%-ából is részesüljenek, ha az alkotásuk elég népszerű.

Végül Tim Sweeney azt is elmondta, hogy az Unreal Engine 6 is megjelenhet egy évtizeden belül, és ez ténylegesen el fogja hozni a nyitott metaverzumot, addig is azonban ezt az egészet "élőben építik" a már meglévő eszközökkel.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére