A Microsoft nem siette el, de egy Series X szerverpark frissítés után végre elérhetővé vált az Xbox Cloud Gaming szolgáltatás böngészőn keresztül a Windows 10 és Apple mobile eszközöket használó felhasználók számára is.
Ahhoz, hogy kipróbálhassuk a béta állapotban lévő Cloud Gaming szolgáltatást, nem kell mást tennünk, mint előfizetni az Xbox Game Pass Ultimate-re (most 300 Ft-os akció van az első 3 hónapra), illetve ellátogatni egy támogatott böngészőből (Chrome, Edge vagy Safari) a hivatalos weboldalra. Ha ez megvan, akkor mivel alapvetően Xbox játékokhoz férhetünk a felhőn keresztül hozzá, ezért elengedhetetlen egy támogatott kontroller beszerzése, amit USB-vel vagy vezeték nélkül köthetünk a gépünkhöz.
Bár említettem, hogy Xbox játékokról van szó, a Cloud Gaming már a telefonos verziók óta támogat számtalan fajta kontrollert. A PlayStation 4-es Dualshock 4 pontosan ugyanolyan jól működik, mint az Xbox One-os.
Ennél fogva, ha van az otthonodban bármilyen típusú gamepad, érdemes lehet vele egy próbát tenni, valószínűleg nem okoz majd gondot a rendszernek kezelni azt. A Microsoft víziója szerint a felhőszolgáltatás révén 3 milliárd játékost érhetnek el szerte a világban és a most 22 országban elindult böngészős változat egy nagy lépés ezen jövőkép megvalósítása felé.
Az egyedi Series X konzolokat és az Azure hálózatot használó szolgáltatás egyelőre 1080p felbontással és 60 FPS-sel működik, de a segítéségével bármikor és bárhonnan elérheted a felhős játékokat. Ezek a címek szinkronizálódnak az Xbox konzolok mentéseivel, így mindegy, hogy fizikai konzolról vagy felhőből indítod el őket, a játékot ott folytathatod, ahol abbahagytad.
Béta verzióról lévén szó, egyelőre lehetnek technikai problémák. Kipróbálás után nálam a Forza Horizon 4 hangja akadozott, a kép pixelesedett, illetve a rendszer reakciója sem volt túl gyors. A River City Girls egy kétdimenziós, szinte állóképekkel operáló játék, ami első indításra jól működött, másodikra már hang nélkül futott, de mindkét esetben érezhető volt az input lag, vagyis a gomb lenyomása és a karakter reakciója közötti idő nem volt kielégítő.
Érdemes tehát az elkövetkezendő időszakban többször is kipróbálni a dolgot, a Microsoft valószínűleg sokat fog dolgozni a teljesítmény javításán, hogy minél hamarabb elérhessék a Google Stadia által kínál minőséget és gyorsaságot.