Az Overwatch 2 bár továbbra is tud közutálat tárgya lenni, szórakoztató játékmenete miatt még mindig rengetegen játszanak vele. A sok negatív vélemény körülötte viszont nem tűnik el nyomtalanul, a fejlesztők igyekeznek a közösség kedvére tenni, ami talán betudható a Microsoft érték alapú felfogásának.
Első körben megérkezett az új battlepass rendszer, ami a korábbi szezonoktól eltérően sokkal könnyebb módon teszi lehetővé a játékban is elkölthető prémium fizetőeszköz begyűjtését. A BP során csupán játékkal, küldetések teljesítése nélkül lehetséges 600 OW credit begyűjtése, ami azért is nagy szó, mert korábban csak 540 volt gyűjthető szezononként, de azt is csak kemény és unalmas küldetések legyűrése árán érhettük volna el. A legtöbb játékos azonban ennél jóval kevesebb kreditet tudott összegyűjteni, még akkor is, ha sokat játszott a játékkal.
Ezen kívül végre újra elérhető minden hős mindenki számára, véget ért a battlepass-on keresztüli hős nyitogatós agyrém.
Az új hős, Venture már vakondkodik is minden meccsen, újfajta mozgása érdekes változást hozott a játékmenetbe. A korábbi mythic skinek megvásárolhatókká váltak, ám azok, akik annak idején nem gyűjtötték be őket, ezúttal már csak magasabb összegért szerezhetik be azokat. Lehetőség van azonban a battlepass-on keresztül prizma pontokat gyűjteni, amikkel kivásárolható az éppen aktuális vagy a régebbi mythic skin is.
Ezek a változások tehát nem olyan rosszak, természetesen messze vannak azoktól a lehetőségektől, amit az egyszer megvásárolt OW1 tudott nyújtani számunkra, de még mindig sokkal jobb a helyzet, mint amikor az OW2 megjelent.
A feketeleves viszont sajnos nem a battlepass-ban rejlik. A fejlesztők megnyitották ugyanis a lehetőséget, hogy bárki, rangtól és tapasztalattól szinte teljesen függetlenül egymással játszhasson csapattársakként. Ilyenkor a játék megnézi a játékosok rangját, és pontosan olyan ellenfelet keres nekünk, mint ami megfelel a mi összeállításunknak.
A probléma a rendszerrel viszont az, hogy emiatt jelentősen megnyúlt a meccskeresési idő. A bronz és a gold játékosok is többször annyit kell, hogy várjanak a meccsekre, megesik, hogy 10 percig is eltart, mire ellenfelet talál az OW2.
Ez nem egy kellemes mellékhatás, ám még mindig semmi ahhoz képest, amit a profi játékosoknak kell átélniük, ha a barátaikkal szeretnének egy kis puffogtatást, nekik ugyanis 13 óra is kevés ahhoz, hogy ellenfélhez jussanak. A fejlesztők ezen kívül a játékot elhagyókat és a csetben rosszalkodókat is jobban kezdik büntetni, remélve, hogy így pozitív irányba változik a játék közösségi élménye.