A Facebook egy időben jelentős mennyiségű pénzt keresett a játékokból, és ugyan még most is elég népszerűek a közösségi oldalon futtatott játékok, valójában a piac és a közönség java elköltözött a mobilokra. A Facebook azonban nem adja fel a játékokat, így ma a fejlesztők és felhasználók számára elindult a Gameroom bétatesztje.
A Gameroom egy dedikált PC-s alkalmazás, így tehát mondhatjuk azt is, hogy a Steam közvetlen riválisa lehet. A Facebook vélhetően rájött arra, hogy a komolyabb játékosokat nem fogja tudni behúzni a weboldalon futtatott játékokkal, ugyanakkor viszont nem akar elesni a bevételektől sem.
Ehhez persze meg kellett győzni a fejlesztőket is, ami úgy tűnik, hogy sikerült, hiszen a háttérben már közel egy éve készül a rendszer, és ez alatt számos stúdióval és kiadóval konzultált a Facebook, mire létrejött a mostani, több névváltáson is átesett Gameroom.
Ami viszonylag egyértelmű előnynek látszik a Gameroom javára a Steammel szemben, hogy a Facebookra tulajdonképpen majd mindenki fel van regisztrálva. A fejlesztők hatalmas felhasználói bázist érhetnek el, a játékosok pedig egy jóval közösségibb élményt kaphatnak, hiszen a Facebook gyakorlatilag erről szól.
A Facebook célja eleve az, hogy minél több felhasználói réteg számára váljon nélkülözhetetlenné, ebből pedig ma már nem lehet kihagyni a játékosokat. De a fejlesztők számára is elérhetővé válik mindenféle hirdetési forma és promóciós lehetőség, ha reklámozni akarják a játékaikat - legyen szó akár a News Feedről, vagy éppen fizetett kiemelésekről a Gameroomban. A Facebook pedig szépen leveszi a maga 30%-os részét a befizetések után.
A Gameroomba egyébként a Facebook ígérete szerint mindenféle platformról könnyű lesz portolni (itt nyilván főleg mobilos platformokról beszélünk), ráadásul a jövőre megjelenő Unity 5.6 már natívan képes lesz kezelni ezt a rendszert is.