Shop menü

ÉLETJELET ADOTT MAGÁRÓL A TEMPEST RISING

A demó visszajelzései nyomán rengeteg mindent kijavítottak.
Török Roland
Török Roland
Életjelet adott magáról a Tempest Rising

A Command & Conquer Ultimate Collection Steames sikere is bizonyítja, hogy továbbra is van igény a klasszikus RTS játékokra. A Stormgate mellett pedig a Tempest Rising lesz az a játék, ami a '90-es évek végi akció RTS hangulatot igyekszik tovább vinni. 

A Tempest Rising felett viszont sok volt a sötét felleg. Bár a fejlesztők maguk csendben voltak, az Embracer Group összeomlás közeli állapota ezt a csapatot is érintette, voltak itt is leépítések rendesen. Az sem volt különösebben bíztató hír, hogy a 2023-as megjelenést bizonytalan időre elhalasztották, sokan aggódni is kezdtek a játék jövője miatt. 

A 3D Realms-ot birtokló Saber Interactive-nak viszont sikerült lecsatlakoznia az Embracer Groupról, így már bizonyos, hogy a Tempest Rising fejlesztése folytatódhat tovább. A fejlesztők nem tétlenkedtek az elmúlt pár hónapban, javították azokat a dolgokat, amikre a demót kipróbáló közösség felhívta tavaly a figyelmet. 

Először is, a játék navigációs és útkereső rendszerét teljesen átdolgozták. 

A Tempest Rising demóban a játékosok hamar felfigyeltek arra, hogy az egységek nem feltétlenül viselkednek okosan, ha el kellett jutniuk A-ból B-be. Sokszor előfordult, hogy elakadtak egymásban, vagy beragadtak valahova, nem is beszélve a harvesterek teljes idegösszeomlásairól, ami miatt képtelenséggé vált a nyersanyag stabil begyűjtése. Bár a Tempest Rising fejlesztői számára a C&C 3 mutatja az irányt, mindezek ellenére azért nem szeretnék, hogy annak a játéknak a legnagyobb hiányossága, avagy az útkeresés is átöröklődjön, így ez mindenképp jó hír és bizakodásra ad okot mindenki számára. 

Sok kritika érte a demót az átláthatatlan menürendszer miatt, ezen is változtattak a háttérben, illetve a kampány átvezető videóit is folyamatosan átalakítják, hogy még izgalmasabbá, maradandóbbá váljanak. Jelenleg elég sokan dolgoznak azon, hogy az AI még okosabb legyen, mint korábban, így a tervezettnél is jobb lesz majd az egyszemélyes játékélmény. Ez a fejlesztés a skirmish játékmódra is hatással lesz, így amennyiben a gépek ellen játszanánk gyors meccseket, azok is izgalmasabbak lesznek, mint korábban lettek volna.  

A játékban lesz rangsorolatlan és rangsorolt multiplayer is, a besorolás majd Glicko-2 rendszeren fog alapulni. A pályák száma is folyamatosan nő, egy teljes csapat dolgozik azon, hogy változatos és izgalmas pályák legyenek elérhetőek a megjelenésre, amik kifejezetten a skirmish/multiplayer meccsekhez lesznek optimalizálva. 

A fejlesztők viszont úgy döntöttek, hogy a megjelenéskor nem fog még bekerülni a játékba a tervezett 3. frakció. Úgy látják, nagyon messze van még, hogy megfelelő módon legyen a része a játéknak az eddig ismeretlen csoport, ezért a rajtkor csak a Dynasty és a GDF lesz elérhető, mint játszható frakciók. Mindezek ellenére sem tudnak a Slipgate Ironworks-nél megjelenési dátummal szolgálni. Van egy kitűzött céljuk a megjelenést illetően, de egyelőre nem mernek jóslatokba bocsátkozni.  

A játék demója le fog kerülni hamarosan a Steamről, azért, mert már nem reprezentálja a Tempest Rising valódi állapotát. A megjelenése óta rengeteget fejlődött a cím, egyelőre még azért hagyták kint, hogy aki még ki szeretné az utolsó pillanatban próbálni, az még megteheti.  Lesz viszont helyette több bétateszt is, több játékmenet videó, multiplayer meccsek és így tovább, szóval újra felélénkül majd a kommunikáció a fejlesztők és a közösség között.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére