Az AMD a Radeon RX 6700 XT rajtja alkalmából egy új Radeon Software Adrenalin 2020 Edition drivercsomagot mutatott be, amely a 21.3.1-es verziószámot viseli. Az újítások között szerepel természetesen a Radeon RX 6700 XT támogatása, valamint számos egyéb apróbb, de fontos frissítés is érkezett.
Ezek közé tartozik az, hogy a Radeon Boost mostantól DirectX 12 Variable Rate Shading támogatás mellett is használható bizonyos játékok alatt, plusz a Radeon Anti-Lag repertoárja is bővült, így már DirectX 12 támogatással is rendelkezik. További fontos extra egy új tuningeszköz, amellyel ellenőrizhető a megemelt órajelek stabilitása, ugyanis a tuningolt rendszert stressztesztnek veti alá, neve pedig Performance Tuning Stress Test.
Ettől a drivertől kezdve bővül a támogatott Vulkan API bővítmények köre is, így az alábbi négy újítást is használhatják a fejlesztők az érkező játékokban és szoftverekben.
- VK_KHR_synchronization2
- VK_EXT_4444_formats
- VK_EXT_conditional_rendering
- VK_KHR_sampler_ycbcr_conversion
Ahogy az lenni szokott a korábbi hibajelenségek közül eléggé sokra érkezett javítás, szám szerint 16. A listát az alábbi felsorolás tartalmazza:
- A Radeon Software esetenként az elvárhatónál magasabb processzorterhelés működött, még akkor is, amikor a rendszer üresjáratban ketyegett
- A GCN alapú Radeon termékeknél rendszerfagyás, illetve kékhalál is előfordult, miközben egy Oculus VR headset csatlakozott a rendszerhez és frissíteni szerettük volna a Radeon Software-t
- A Minecraft DXR a Radeon RX 6000-es sorozatú videokártyák mellett textúrahibákat produkált, ha a Ray Tracing technológia aktív volt
- A Call of Duty: Modern Warfare összeomolhatott a Radeon RX 6000-es sorozatú videokártyával szerelt rendszereken, ha aktív volt a Ray Tracing funkció
- A Star Citizen esetében a Radeon RX 6800-as sorozatú videokártyákkal szerelt konfigurációkon hibás volt a villám-effekt renderelése
- Egyes Vulkan API alapú játékoknál fekete kijelzőt lehetett tapasztalni, ha az Enhanced Sync szolgáltatást be- és kikapcsoltuk, miközben a V-Sync aktív maradt
- A Hibrid Graphics támogatással ellátott rendszereknél fekete kijelző, illetve rendszerfagyás jelentkezhetett, ha az Enhanced Sync szolgáltatást bekapcsolták
- A Bethesda játékindító menüje összeomolhatott, ha egyes játékokat elindítottunk
- A Radeon Software Streaming fülén nem lehetett új színpadot létrehozni, ha gyári alapbeállításokat alkalmaztunk és elsőször indítottuk a szoftvert
- A játékspecifikus teljesítmény-tuning profilok esetenként nem töltődtek be, ha egy globális teljesítmény*tuning profilt állítottak be, vagy készítettek
- A HDCP támogatás kikapcsolása, illetve a gyári beállítások visszaállítása és/vagy a rendszer újraindítása után a boot folyamat végén rendszerösszeomlást vagy rendszerfagyást produkált a Windows
- Az Epic Games közösségi funkcióit biztosító szoftverkomponens hibás színekben pompázott
- A Xuan-Yuan Sword VII összeomolhatott a Radeon RX 6000-es sorozatú videokártyával szerelt konfigurációkon, ha a DirectX 12 Ray Tracing funkció aktív volt
- Cyberpunk 2077 alatt színhibákat lehetett tapasztalni aktív Radeon Boost támogatás mellett
- A Radeon RX Vega sorozatú videokártyák esetében a kijelző villódzhatott, vagy hibásan jelenítette meg a képet a magas képfrissítési rátájú, vagy magas felbontású többmonitoros megjelenítő rendszereknél
- Ha a Windows alatt 5.1 vagy 7.1-es hangszóró beállítást használtunk, egye televíziók esetében audió problémák jelentkeztek
A rengeteg kijavított hibán felül sajnos még mindig sok olyan hibajelenségről kell említést tennünk, amelyek javítására majd csak a későbbiekben kerülhet sor. Ezek az alábbiakban olvashatóak:
- Ha a Radeon Software ablakját átméretezik, vagy kis méretűre állítják, a Start és a Cancel gombok eltűnhetnek a Performance Tuning Stress Test szoftverkomponens felhasználói kezelőfelületéről
- Néhány monitor esetében az alapértelmezett asztalfelbontás megváltozhat, ha a kijelzőt ki-, majd bekapcsolják
- A Rocket Legaue alatt a V-Sync engedélyezése után a keret nélküli teljes képernyős mód esetén szellemképesedésre, illetve akadozásra lehet számítani
- A Radeon RX 400-as és a Radeon RX 500-as sorozatú termékeknél hosszabb időn át tartó videó lejátszás alkalmával összeomolhat a driver
- Aktív Radeon FreeSync támogatás mellett egyes játékokban fényerősség-villódzás következhet be, ha az adott cím keret nélküli teljes képernyős módban fut
- Az Enhanced Sync funkció engedélyezése egyes játékok és konfigurációk esetében fekete kijelzőt eredményezhet. Aki ilyesmi tapasztal, ideiglenesen kapcsolja ki az Enhanced Sync funkciót, míg a hibajavítás meg nem érkezik.
Az Adrenalin 21.3.1-as változat a Radeon HD7700/7700M sorozattól felfelé minden újabb asztali és mobil Radeon videokártyát támogat, beleértve a Radeon RX 6800-as családot,a Radeon RX 6900 XT-t és a Radeon RX 6700 XT-t is, 32-bites operációs rendszerekhez azonban már nem használható. APU egységek terén A Kabini/Temash modellektől felfelé minden modernebb GCN alapú asztali és mobil APU egység támogatása megoldott, beleértve a legmodernebb, VEGA iGPU-val szerelt asztali- és mobil termékeké is.
Noteszgépek frontján érdemes először az adott gyártó weboldalát felkeresni friss driverért. A csomagot rendszergazdai jogosultságokkal kell telepíteni, Apple BootCamp alapú konfigurációkkal azonban nem működik. A driver letöltéséhez, illetve a dokumentáció megtekintéséhez ide kell ellátogatni. Aki nem biztos a dolgában, használhatja az automatikus telepítési segédet is, ami itt található.