Shop menü

ELÉRHETŐVÉ VÁLT AZ AMD ADRENALIN 21.3.1-ES DRIVERCSOMAGJA

Az új csomag már támogatja a Radeon RX 6700 XT-t és újítások mellett rengeteg korábbi hiba javítását is tartalmazza.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Elérhetővé vált az AMD Adrenalin 21.3.1-es drivercsomagja

Az AMD a Radeon RX 6700 XT rajtja alkalmából egy új Radeon Software Adrenalin 2020 Edition drivercsomagot mutatott be, amely a 21.3.1-es verziószámot viseli. Az újítások között szerepel természetesen a Radeon RX 6700 XT támogatása, valamint számos egyéb apróbb, de fontos frissítés is érkezett.

Galéria megnyitása

Ezek közé tartozik az, hogy a Radeon Boost mostantól DirectX 12 Variable Rate Shading támogatás mellett is használható bizonyos játékok alatt, plusz a Radeon Anti-Lag repertoárja is bővült, így már DirectX 12 támogatással is rendelkezik. További fontos extra egy új tuningeszköz, amellyel ellenőrizhető a megemelt órajelek stabilitása, ugyanis a tuningolt rendszert stressztesztnek veti alá, neve pedig Performance Tuning Stress Test.

Ettől a drivertől kezdve bővül a támogatott Vulkan API bővítmények köre is, így az alábbi négy újítást is használhatják a fejlesztők az érkező játékokban és szoftverekben.

  1. VK_KHR_synchronization2
  2. VK_EXT_4444_formats
  3. VK_EXT_conditional_rendering
  4. VK_KHR_sampler_ycbcr_conversion

Ahogy az lenni szokott a korábbi hibajelenségek közül eléggé sokra érkezett javítás, szám szerint 16. A listát az alábbi felsorolás tartalmazza:

  1. A Radeon Software esetenként az elvárhatónál magasabb processzorterhelés működött, még akkor is, amikor a rendszer üresjáratban ketyegett
  2. A GCN alapú Radeon termékeknél rendszerfagyás, illetve kékhalál is előfordult, miközben egy Oculus VR headset csatlakozott a rendszerhez és frissíteni szerettük volna a Radeon Software-t
  3. A Minecraft DXR a Radeon RX 6000-es sorozatú videokártyák mellett textúrahibákat produkált, ha a Ray Tracing technológia aktív volt
  4. A Call of Duty: Modern Warfare összeomolhatott a Radeon RX 6000-es sorozatú videokártyával szerelt rendszereken, ha aktív volt a Ray Tracing funkció
  5. A Star Citizen esetében a Radeon RX 6800-as sorozatú videokártyákkal szerelt konfigurációkon hibás volt a villám-effekt renderelése
  6. Egyes Vulkan API alapú játékoknál fekete kijelzőt lehetett tapasztalni, ha az Enhanced Sync szolgáltatást be- és kikapcsoltuk, miközben a V-Sync aktív maradt
  7. A Hibrid Graphics támogatással ellátott rendszereknél fekete kijelző, illetve rendszerfagyás jelentkezhetett, ha az Enhanced Sync szolgáltatást bekapcsolták
  8. A Bethesda játékindító menüje összeomolhatott, ha egyes játékokat elindítottunk
  9. A Radeon Software Streaming fülén nem lehetett új színpadot létrehozni, ha gyári alapbeállításokat alkalmaztunk és elsőször indítottuk a szoftvert
  10. A játékspecifikus teljesítmény-tuning profilok esetenként nem töltődtek be, ha egy globális teljesítmény*tuning profilt állítottak be, vagy készítettek
  11. A HDCP támogatás kikapcsolása, illetve a gyári beállítások visszaállítása és/vagy a rendszer újraindítása után a boot folyamat végén rendszerösszeomlást vagy rendszerfagyást produkált a Windows
  12. Az Epic Games közösségi funkcióit biztosító szoftverkomponens hibás színekben pompázott
  13. A Xuan-Yuan Sword VII összeomolhatott a Radeon RX 6000-es sorozatú videokártyával szerelt konfigurációkon, ha a DirectX 12 Ray Tracing funkció aktív volt
  14. Cyberpunk 2077 alatt színhibákat lehetett tapasztalni aktív Radeon Boost támogatás mellett
  15. A Radeon RX Vega sorozatú videokártyák esetében a kijelző villódzhatott, vagy hibásan jelenítette meg a képet a magas képfrissítési rátájú, vagy magas felbontású többmonitoros megjelenítő rendszereknél
  16. Ha a Windows alatt 5.1 vagy 7.1-es hangszóró beállítást használtunk, egye televíziók esetében audió problémák jelentkeztek

A rengeteg kijavított hibán felül sajnos még mindig sok olyan hibajelenségről kell említést tennünk, amelyek javítására majd csak a későbbiekben kerülhet sor. Ezek az alábbiakban olvashatóak:

  1. Ha a Radeon Software ablakját átméretezik, vagy kis méretűre állítják, a Start és a Cancel gombok eltűnhetnek a Performance Tuning Stress Test szoftverkomponens felhasználói kezelőfelületéről
  2. Néhány monitor esetében az alapértelmezett asztalfelbontás megváltozhat, ha a kijelzőt ki-, majd bekapcsolják
  3. A Rocket Legaue alatt a V-Sync engedélyezése után a keret nélküli teljes képernyős mód esetén szellemképesedésre, illetve akadozásra lehet számítani
  4. A Radeon RX 400-as és a Radeon RX 500-as sorozatú termékeknél hosszabb időn át tartó videó lejátszás alkalmával összeomolhat a driver
  5. Aktív Radeon FreeSync támogatás mellett egyes játékokban fényerősség-villódzás következhet be, ha az adott cím keret nélküli teljes képernyős módban fut
  6. Az Enhanced Sync funkció engedélyezése egyes játékok és konfigurációk esetében fekete kijelzőt eredményezhet. Aki ilyesmi tapasztal, ideiglenesen kapcsolja ki az Enhanced Sync funkciót, míg a hibajavítás meg nem érkezik.

Az Adrenalin 21.3.1-as változat a Radeon HD7700/7700M sorozattól felfelé minden újabb asztali és mobil Radeon videokártyát támogat, beleértve a Radeon RX 6800-as családot,a Radeon RX 6900 XT-t és a Radeon RX 6700 XT-t is, 32-bites operációs rendszerekhez azonban már nem használható. APU egységek terén A Kabini/Temash modellektől felfelé minden modernebb GCN alapú asztali és mobil APU egység támogatása megoldott, beleértve a legmodernebb, VEGA iGPU-val szerelt asztali- és mobil termékeké is.

Noteszgépek frontján érdemes először az adott gyártó weboldalát felkeresni friss driverért. A csomagot rendszergazdai jogosultságokkal kell telepíteni, Apple BootCamp alapú konfigurációkkal azonban nem működik. A driver letöltéséhez, illetve a dokumentáció megtekintéséhez ide kell ellátogatni. Aki nem biztos a dolgában, használhatja az automatikus telepítési segédet is, ami itt található.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére